AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 مرداد 1399 ساعت 09:41

ذوق زدگی پامپئو از نامه شورای همکاری درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر خارجه آمریکا از نامه شورای همکاری خلیج فارس به اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شدیدا استقبال کرد.  

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از نامه اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران شدیدا استقبال کرد.

پامپئو در حساب توئیتری خود در این زمینه نوشت: نامه اعضای شورای همکاری به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران یک بیانیه برجسته بود. آمریکا این هفته یک قطعنامه برای تمدید تحریمهای ایران ارائه خواهد کرد. شورای امنیت باید بین مسلح کردن تروریستها یا ایستادن در کنار (کشورهای) خلیج(فارس) یکی را انتخاب کند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد، کشورها در خاورمیانه از خلیج تا اسرائیل از تمدید تحریمهای تسلیحاتی حمایت میکنند. این برای هر یک از آنها بسیار مهم است. عربها و اسرائیلیها با صدایی رسا دارند صحبت میکنند و شورای امنیت باید گوش کند.

شورای همکاری خلیج فارس (GCC) روز یکشنبه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فرقه‌گرایی، خواستار عدم پایان تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این شورا، «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با محدودیت خرید و فروش تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران شد. طبق این قطعنامه محدودیت وضع شده که پنج سال است در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آتی پایان می‌یابد.

الحجرف در این نامه بار دیگر همچون مقامات سعودی ایران را به پخش سلاح در منطقه و حمایت از تروریسم و فرقه‌گرایی متهم کرد.

او همچنین ادعا کرد که ممانعت از فروش سلاح به ایران موجب ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

1269 نمایش