AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 مرداد 1399 ساعت 09:25

بهترین کرم‌های ضد آفتاب کدام‌ها هستند؟

هنوز برای خرید ضد آفتاب تصمیمی نگرفته‌اید؟ نمی‌دانید کدام برند و ترکیب برای پوست شما مفیدتر است؟ پیشنهاد می کنیم برای خرید ضد آفتاب میس و مستر را انتخاب کنید تا با بهترین ضد آفتاب های دنیا آشنا شوید. پس از مطالعه جدیدترین حقایق راجع به ضد آفتاب در وب‌سایت میس و مستر راحت‌تر تصمیم می‌گیرید که کدام کرم برای پوست شما بهتر است. انتخاب ضد آفتاب به سادگی که گمان می‌کنید نیست و برای پیدا کردن بهترین باید چند دقیقه وقت بگذارید اگر مستقیم به سراغ ما بیایید سریع‌تر به نتیجه می‌رسید. با خرید لوازم آرایشی میس و مستر می‌توانید از بهترین برندهای موجود در ایران مطلع شده و از آن ها استفاده کنید.

انتخاب یک کرم ضد آفتاب ساده نیست

نسل جدید کرم‌های ضد آفتاب برای مراقبت صد در صد از پوست شما در برابر اشعه UVA و UVB ساخته شده است. هنوز مقدار زیادی از کرم‌هایی که با فرمول‌های قدیمی تولید شده‌اند در بازار وجود دارند و به فروش می‌رسند که کیفیتشان به خوبی تولیدات جدید نیست. در این شرایط چگونه می‌دانید بهترین کدام است؟ بله انتخاب و خرید یک ضد آفتاب که شما را از سرطان پوست در امان نگه دارد کار ساده‌ای نیست. این کار را جدی بگیرید. باور کنید که سرطان پوست بسیار شایع و خطرناک است و بیشترین علتش عدم مراقبت از پوست در برابر نور خورشید است. این اتفاق در هر سنی امکان دارد بیفتد و معمولاً خیلی دیر می‌توان از آن آگاه شد.

در ایران خیلی دیر به این بحث پرداخته شده است و تا قبل از حضور قدرتمند فضای مجازی هیچ خبری از اطلاع رسانی راجع به سرطان پوست و اشعه‌های مضر خورشید و تعداد زیاد مبتلایان هر ساله سرطان پوست در ایران نبود. مطالعه این نوع مقالات بسیار مفید است. این نوشته‌ها از بهترین و جدیدترین مقالات تحقیقی دانشگاهی دنیا گرفته و بازنویسی شده است. دکتر دیوید لفل استاد پوست و جراحی دانشکده ییل در هیستون می‌گوید: تلاش برای مقایسه و انتخاب بهترین کرم و هدایت افکار عمومی در چنین شرایط حساسی کمی پیچیده است.

در حالی که در اکثر کشورهای دنیا انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب تنها مشکل مردم است در بعضی کشورها هنوز باید برای ضرورت خرید ضد آفتاب تلاش کرد. حال آن‌که مهم‌ترین مشکل در این لحظه فقط نحوه استفاده درست و مکرر از کرم ضد آفتاب است. این تفاوت در سطح اطلاع و دانش عمومی و اولیه تعدادی از مردم کره زمین با وجود فضای مجازی و رسانه‌های دولتی همگانی حقیقتاً تعجب‌آور است. به‌جای پر کردن گوش و حواستان با اخبار نادرست رسانه‌های داخلی یادتان باشد که مهم‌ترین مسئله در این لحظه وقتی کنار ساحل با فرزندانتان هستید استفاده از کرم ضد آفتاب است نه نگرانی از هجوم پشه‌های مزاحم.

 

پیدا کردن بهترین کرم‌های ضد آفتاب

مهم‌ترین چیزی که برای شروع باید دانست این است که کرم‌های ضد آفتاب کمک می‌کند تا از اشعه فرابنفش خطرناک خورشید به دو روش محافظت می‌کند. اشعه uv خورشید باعث سوختن پوست می‌شود. ایجاد چین و چروک و سرطان پوست ناشی از برخورد این اشعه به پوست است.

برخی از کرم‌ها با جذب نور قبل از رسیدن به پوست و دسته‌ای دیگر با منعکس کردن اشعه از پوست مراقبت می‌کنند. این دو روش در اثر اختراع دو نوع کرم به وجود آمده‌اند. تا چند سال پیش انتخاب یک ضد آفتاب فقط به مقدار SPF آن بستگی داشت. اگر SPF یک کرم (مقدار محافظت نور) بیشتر از 30 بود می‌دانستید که برای پوست مفید است ولی اکنون انتخاب‌های بهتری هم داریم.

برای درک درست SPF به این توضیح توجه کنید. SPF 15 یعنی این کرم می‌تواند 150 دقیقه از سوختن پوست شما در مقابل شعاع‌های سوزان و خطرناک خورشید محافظت کنید و پس از هر 150 دقیقه باید دوباره کرم بزنید. اگر کرمی با SPF بیشتر یعنی 30 انتخاب کنید تا 300 دقیقه یعنی تقریباً پنج ساعت که معادل است با خطرناک‌ترین زمان تابش و سوزانندگی خورشید در ساعات ظهر و معمولاً کرم با SPF 30 می‌تواند شما را یک روز محافظت کند و نیاز به تجدید آن ندارید مگر آنکه در اثر عرق کردن از پوست پاک شود.

برای خرید لوازم آرایشی میس و مستر بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد. بخصوص ضد آفتاب که با قیمتی مناسب و به صورت اینترنتی قابل خرید است. این فروشگاه آنلاین به طور تخصصی به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی می پردازد و قابل رقابت با دیگر سایت‌ها است. پس از خرید از فروشگاه آنلاین میس و میستر، ضدآفتاب شما در سریع ترین زمان ممکن به آدرس اعلام شده ارسال می شود.

با استفاده از ضد آفتاب پیر نمی‌شوید

90 درصد تغییرات پوستی مرتبط با پیری توسط قرار گرفتن بدون محافظت در معرض خورشید در طول عمر هر انسان است. این یافته به این معناست که اگر از ضد آفتاب استفاده کنید پوستتان در کهن‌سالی فقط 10 درصد پیر می‌شود. آژانس حفاظت از محیط زیست تحقیقات گسترده‌ای را همه روزه راجع به اثرات خورشید در زمین منتشر می‌کند. یافته‌های این آژانس برای اطمینان از نحوه مراقبت از سلامتی بسیار مفید است.

طیف وسیع کرم‌های ضد آفتاب جدید

اشعه UV شامل دو نوع پرتو است که هر دو مضر هستند و UVB و UVA نام دارند. ما یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده برای حفاظت از هر دو نوع پرتو مضر احتیاج داریم. برای این کار نیاز به بوتیل متیل سینامات، سینکسات، سالیسیلات، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، پارسول و آووبنزن است.

حفاظت از UVB  

 SPF 15 یا بالاتر برای محافظت در برابر UVB  برای اکثر مردم مناسب است؛ اما برای کسانی که پوست حساس یا سابقه سرطان و بیماری‌های پوستی و یا لوپوس دارند باید SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود. محافظت 30 می‌تواند تا 97 درصد فوتون‌های مضر را منعکس کند که به پوست برخورد نکنند.

حفاظت از UVA  

برای حفاظت از این اشعه دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی باید در کرم باشند. پس به دنبال کرم‌هایی باشید که از این دو ماده معدنی در آن‌ها به کار رفته‌اند. به این نوع کرم‌ها کرم ضد آفتاب معدنی می‌گویند.

Ecamsule

یکی از مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های ضد آفتاب جدید است که جدیداً تأیید شده است. در اروپا و کانادا این ماده با نام Mexoryl SX از سال 1993 وجود داشته است و در امریکا در حال حاضر در محصولات ارآل Orealos SX استفاده شده و به فروش می‌رسد ولی کمی گران است.

کرم ضد آفتاب، ضد آب نیست

کسانی که با رنگ سفید تیتانیوم و اکسید روی مشکل دارند می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی خریداری کنند که به تازگی وارد بازار شده‌اند. این ضد آفتاب‌ها به‌جای منعکس کردن اشعه، آن‌ها جذب کرده و با یک کنش شیمیایی از برخورد آن به پوست جلوگیری می‌کنند. کرم‌های ضد آفتاب ضد آب نیستند و در هنگام شنا کردن هر 40 دقیقه بهتر است آن‌ها را تجدید کنید.
ضد آفتاب برای کودکان

پوست نوزادان و کودکان برای پذیرفتن موادی مثل روی و تیتانیوم ضعیف است بنابراین از کرم‌های حاوی اسید پارا آمینو بنزویک برای کودکان استفاده نکنید. نوزادان زیر 6 ماه را از نور مستقیم خورشید دور نگه‌داشته یا از SPF 15 و بالاتر برای آن‌ها استفاده کنید.

ضد آفتاب معدنی برای پوست حساس

برای پوست‌های حساس نیز ضد آفتاب‌های شیمیایی مناسب نیستند و بهتر است از ضد آفتاب حاوی اکسید روی و تیتانیوم که حساسیت‌زا نیستند، استفاده کنید. برای افراد دارای پوست خشک، کرم‌های ضد آفتاب دارای مرطوب‌کننده و نرم‌کننده در میان دیگر لوازم آرایشی را می‌توانید تهیه کنید.

917 نمایش