تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 مرداد 1399 ساعت 18:24

مراحل تولید لیبل

لیبل شاپ تولید کننده انواع لیبل و ریبون با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد. یک برچسب (به طور جداگانه از علامت گذاری) یک تکه کاغذ، فیلم پلاستیکی، پارچه، فلز یا سایر مواد چسبیده به یک ظروف یا محصول می باشد که روی آن اطلاعات یا نمادهای نوشته یا چاپ شده در مورد محصول یا کالای مورد نظر است. تولید لیبل به منظور ارائه اطلاعات در مورد منشاء محصول، تولید کننده (مانند نام تجاری)، استفاده، ماندگاری انجام می گیرد. روش های تولید و اتصال به بسته بندی بسیار و متنوع است و ممکن است تابع استانداردهای شناخته شده بین المللی نیز باشد. در بسیاری از کشورها، محصولات خطرناک مانند سموم یا مایعات قابل اشتعال باید دارای یک لیبل هشدار دهنده باشند. برای خرید ریبون و انواع لیبل از لیبل شاپ شما م توانید به سایت شرکت مراجعه کنید.

لیبل ها انواع مختلفی دارند و ما با توجه به نیاز مشتری بهترین نوع را به او پیشنهاد می دهیم. بعضی از لیبل ها بنا به جنس به کار رفته عبارتند از:

  • کاغذی

  • گچی

  • Pvc

  • شبرنگ

لیبل حرارتی یکی از برچسبهای رایج و پرطرفدار است که نیازی به ریبون چاپ ندارد. برای خرید لیبل حرارتی و همچنین انواع دیگر لیبل می توانید به سایت شرکت ما مراجعه کنید و از محصولات با کیفیت با قیمت مناسب بهره مند شوید.

برای تولید لیبل اولین کاری که باید انجام گیرد انتخاب نوع لیبل یا برچسب می باشد. هرنوعی می تواند مزایا و معایب خودش را داشته باشد، برای آگاهی بیشتر می توانید مشاوره لازم را به عمل آورید. این که چه برچسبی و از چه جنسی می تواند برای رفع نیاز شما مناسب باشد بستگی به کاربرد آن دارد. دومین گام انتخاب طرح و رنگ می باشد و همچنین ابعاد آن باید متناسب با کالای موردنظر باشد.

هشدار با برچسب های دائمی و موقت

از برچسب ها می توان برای شناسایی، اطلاعات بیشتر، هشدارها، دستورالعمل استفاده، حفاظت زیست محیطی یا تبلیغات استفاده کرد. چاپ لیبل رول ممکن است به صورت برچسب دائمی یا موقت یا بسته بندی چاپی باشند.

محصولات

شناسایی محصول دائمی توسط یک برچسب امری عادی است. تولید لیبل باید به گونه ای باشد که با طول عمر محصول ایمن بمانند. به عنوان مثال، یک برچسب VIN روی یک اتومبیل باید در برابر گرما، روغن و لعاب مقاوم باشد. به همین ترتیب، یک لیبل مواد غذایی باید تا زمان استفاده از مواد غذایی سالم بماند. برچسب های محصول قابل جابجایی باید تا زمان رسیدن به مقصد مقاوم باشند. به عنوان مثال، برچسب موجود در یخچال جدید دارای اطلاعات مربوط به نصب، کاربرد و کاربردهای محیطی است: برچسب باید بتواند به محض نصب از دستگاه تمیز و به راحتی جدا شوند.

برچسب ها برای مواد غذایی و نوشیدنی ها به طور معمول شامل اطلاعات مهم و حیاتی مربوط به محتویات یا مواد مورد استفاده در یک محصول هستند، همچنین ممکن است برخی از خطرات آلرژی مانند وجود گلوتن یا سویا را بازگو کنند. FDA همچنین استاندارد هایی را برای تنظیم اطلاعات ارائه شده در برچسب ها و بسته بندی شراب فراهم می کند. این برچسب ها شامل اطلاعاتی مانند نام تجاری، نام کلاس و نوع و محتوای الکل می باشد.

بسته بندی

بسته بندی ممکن است دارای برچسبی باشد که به بسته وصل شده یا یکپارچه باشد. این موارد ممکن است دارای قیمت گذاری، بارکد، شناسایی UPC، راهنمایی استفاده، آدرس، تبلیغات، دستور العمل ها و غیره باشد. همچنین ممکن است از آنها برای مقاوم سازی در برابر دستکاری استفاده شود.

دارایی ها

در محیط های صنعتی یا نظامی، از برچسب دارایی استفاده می شود تا به روشنی دارایی ها را برای اهداف تعمیر و نگهداری و عملیاتی مشخص کنند. آنها معمولاً دائمی هستند و معمولاً حاوی بارکدی برای شناسایی الکترونیکی  هستند. به عنوان مثال، ارتش ایالات متحده برای دارایی های خود از سیستم UID استفاده می کند.

منسوجات

معمولاً پوشاک دارای برچسب هایی هستند که نحوه مراقبت از آن را نشان می دهند. این برچسب ها به طور معمول نشان می دهد که چطور باید مورد شستشو قرار گیرند (مثلاً ماشین استفاده از ماشین لباسشویی و تمیز کردن خشک کردن استفاده از سفیدکننده). برچسب های پارچه ممکن است در پوشاک، دوخته و یا متصل شده باشند و ممکن است مقاوم در برابر حرارت ( در خشک کن های هوای گرم و هنگام فشار دادن سالم بماند) ، رنگی (ولی ثابت) ، قابل شستشو ، چرم یا PVC / پلاستیک باشند. برچسب های چاپی جایگزینی برای برچسب های بافته شده هستند. برخی از مبلمان و تشک های اثاثه یا لوازم داخلی دارای برچسب هایی هستند که طبق قانون لازم است و مواد اولیه را توصیف کنند.

منسوجات حاوی سموم دفع آفات به عنوان یک ماده خاص نیز ممکن است نیاز به تایید دولت و برچسب زدن اجباری داشته باشند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، برچسب ها باید شماره ثبت آفت کش ها، بیانیه مواد تشکیل دهنده، اطلاعات ذخیره و دفع و اظهارات زیر را بیان کنند: "استفاده از این محصول به شکلی مغایر با برچسب زدن آن نقض قانون فدرال است." همچنین ممکن است یک برچسب شامل نام شرکت یا شماره شناسایی و لیست محتوای مواد لازم باشد.

2164 نمایش

نظر دادن