تاریخ انتشار: شنبه, 04 مرداد 1399 ساعت 10:57

محافظ ایرانی سیدحسن نصرالله که بود؟!

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌ا... لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد، ضمن تأکید بر اهمیت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در پیروزی جنگ ۳۳ روزه، گفته است: «حاج قاسم ‌می‌خواست در قلب میدان نبرد در کنار دبیرکل حزب الله و حاج عماد مغنیه و دیگر برادران باشد. او یکی از آنها در فرماندهی نبرد بود که جانش را در قلب خطر قرار داد و هر ساعت و هر لحظه برای شهادت آماده بود. او تمام تجربه جهادی خود را در خدمت رزمندگان مقاومت قرار داد و تمام توانمندی‌های خود را برای دفاع از لبنان و شکست دشمن(رژیم صهیونیستی) به کار گرفت.»  

او در خصوص رابطه دبیرکل حزب الله و شهید سلیمانی هم تصریح می‌کند: یکی از مهمترین دغدغه‌های حاج قاسم در خلال جنگ جولای، حفظ سلامتی جناب سیدحسن نصرالله بود و به خاطر آن بارها خود را در معرض مرگ قرار داد.

*شاید گزافه نباشد اگر بگوییم مجاهدت‌های شهید سلیمانی در میان یاران او در حزب‌الله لبنان شناخته شده‌تر از مجاهدت‌هایش در داخل ایران است.

چه اینکه در داخل ایران عده زیادی نیستند که به کارنامه حاج قاسم در حفظ امنیت مردم و کشور در جریاناتی مثل مبارزه با مواد مخدر، شکست دادن حملات اشرار به جنوبشرق ایران، و... اشراف داشته باشند.

و سالیان درازی باید که با مجاهدت‌های بسیار؛ سطر به سطر این کارنامه در ذهن مردم و خاصّه نسل‌های نو بازگو شود و پژواک بیابد.

چه اگر اینطور نباشد؛ نه تنها شاهد از دست رفتگی یک اسطوره ایرانی_انقلابی که وجودش مقوّم ایجاد "تمدن اسلامی" است، خواهیم بود بلکه به نظاره فرایند تلخ تحریف شخصیت و سلوک حاج قاسم از جانب دنباله‌های داخلی دشمن نیز خواهیم بود. (فرایندی که از هم‌اکنون آغاز شده است!)

گفتنیست برادران ما در حزب‌الله لبنان پیش از این اعلام کرده بودند که تصاویری از حضور حاج قاسم در جبهه نبرد ۳۳ روزه نیز در اختیار دارند که البته ما و مردم ایران بی‌صبرانه منتظر انتشار این تصاویر افتخارآمیز هستیم.

منبع: مشرق

1908 نمایش

نظر دادن