AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 تیر 1399 ساعت 10:07

معرفی ۴ شهر پرجمعیت و مهم در ایران

همیشه شناختن شهرهای پرجمعیت و مهم یک کشور برای مسافران و گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت بالای یک شهر می‌تواند نشان از استراتژیک بودن آن شهر از نظر سیاسی، اقتصادی، تاریخی و فرهنگی داشته باشد. شهرها در طول تاریخ بی‌جهت گسترش نیافته‌اند، آن‌ها نماینده آمال و آرزوهای مردمان آن سرزمین بودند.

بنابراین، به خوبی می‌توان ردپای اعصار گذشته را در طول سفر به این شهر درک کرد. ایران به خاطر داشتن چندین شهر مهم، یک مرکز بالقوه برای گردشگری محسوب می‌شود. می‌خواهید این شهرها را بشناسید؟ پس با ما همراه باشید.

ایران، شهرهای مهم بی‌شماری دارد، اما ما در ادامه مطلب به ۴ شهر پرجمعیت و مهم که سالانه گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند، اشاره می‌کنیم:

تهران

کلان شهر تهران، پایتخت ایران است. این شهر همچنین بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور با جمعیتی بالغ بر 8.737.510 میلیون است. تهران دومین شهر بزرگ در آسیای غربی، سومین شهر بزرگ در خاورمیانه و بیست و نهمین شهر پرجمعیت جهان است. در سال ۱۷۷۶، «آقا محمدخان» که پادشاه قاجار بود، تهران را به عنوان پایتخت ایران برگزید.

در حال حاضر، این شهر دارای قومیت‌های متنوعی از مردم است. اکثر جمعیت تهران شیعه مذهب هستند و بخش اندکی از آن را سُنیان، زرتشتیان و مسیحیان تشکیل می‌دهند. این شهر قطب اقتصادی ایران با ۳۰ درصد نیروی کار و ۴۵ درصد کارخانه‌های صنعتی در کشور است. تهران همچنین به دلیل غنی بودن جاذبه‌های فرهنگی یکی از مکان‌های مهم گردشگری به حساب می‌آید. برای گردش در این شهر بزرگ ممکن است نیاز به اجاره آپارتمان مبله در تهران داشته باشید که به راحتی می توانید از طریق وبسایت شب فرآیند رزرو را انجام دهید.

مشهد

مشهد پایتخت استان خراسان رضوی و دومین شهر پرجمعیت ایران با جمعیتی قرین بر 3.372.660 میلیون است. مشهد یک نام عربی به معنای «محل شهادت» است؛ زیرا هشتمین امام شیعه مسلمانان (امام رضا علیه‌السلام) در این شهر به شهادت رسیده‌اند. مسجد مهمی به نام «گوهرشاد» که هنوز هم پابرجا است، در سال ۱۴۱۸ در زمان سلطنت شاهرخ میرزا ساخته شد.

مشهد به عنوان یک شهر سیاسی و مذهبی، نقش مهمی را رویکردهای سیاسی و گردشگری ایفا می‌کند. این شهر دومین قطب بزرگ تولید خودرو در ایران است. اقتصاد آن مبتنی بر میوه، شیرینی، سنگ‌های قیمتی و سوغات مذهبی است. مشهد همچنین با بیش از ۵۵ درصد از هتل‌های موجود در آن به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران محسوب می‌شود. با اجاره آپارتمان مبله در مشهد سفری لذت بخش برای خودتان رقم بزنید.

اصفهان

اصفهان خانه 2.391.738 نفر از جمعیت کشور است. این شهر زمانی به عنوان بزرگ‌ترین شهر در جهان محسوب می‌شد و بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ تحت سلسله خاندان صفوی شکوفا شد. این شهر بخشی اعظمی از جلال و شکوه گذشته خود (معماری ایرانی - اسلامی) را همچنان حفظ کرده است که می‌توان قسمت مهمی از آن را میدان نقش جهان مشاهده کرد.

بازار بزرگ اصفهان، در حال حاضر به عنوان پنجمین مرکز خرید بزرگ جهان شناخته می‌شود. این شهر در واقع قطب اصلی گردشگری در ایران محسوب می‌شود و سرشار از جاذبه‌های مختلف اعم از بازارها، پل‌ها، کلیساهای جامع، بوستان‌ها، خانه‌ها، مقبره‌ها، مناره‌ها، مساجد، موزه‌ها و مدارس است. اصفهان همچنین با تولید فرش ایرانی، ظروف مسی، گَز و بسیار از سوغاتی‌های دیگر نیز شناخته می‌شود.

شیراز

شیراز پایتخت استان فارس، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان است. این شهر جمعیتی بالغ بر 1.869.001 میلیون نفر دارد. شیراز، به عنوان اولین پایتخت بزرگ‌ترین امپراتوری تاریخ، یعنی هخامنشیان شناخته می‌شود که در حدود ۲۵۰۰ سال پیش ظهور کرد. وجود جاذبه‌های گردشگری مختلف این شهر مانند تخت جمشید، مقبره کوروش، ارگ کریم خان و موارد دیگر که هر کدام یادواره یک دوره تاریخی از ایران محسوب می‌شوند، شیراز را به یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است. برای سفر به این شهر گردشگری جهت فراهم نمودن اقامتگاه و اجاره خانه در شیراز به سایت شب مراجعه کنید.

این شهر همچنین پایتخت ادبی - فرهنگی ایران است و زادگاه شاعران بزرگ مانند حافظ و سعدی می‌باشد. شیراز دارای القاب بسیاری همانند شهر شعر، شهر گل و بلبل و شهر نارنج و ترنج است. همچنین، اولین شهری که مفهوم «باغ بهشت» را وارد فرهنگ معماری جهان و ایران کرد، شیراز است.

اگر قصد سفر به هر یک این شهرهای پرجمعیت و مهم ایران را دارید، باید به شما بگوییم: «پیدا کردن اقامتگاه خوب، از نان شب هم واجب‌تره!» به همین دلیل، می‌توانید از سایت شب که به عنوان بزرگ‌ترین سامانه رزرو و اجاره سوئیت، آپارتمان و ویلا در کشور شناخته می‌شود، اقامتگاه مورد نظر خود را در یکی از ۴ شهر معرفی شده در بالا، انتخاب کنید. سایت شب به طور شبانه‌روز، پشتیبان گردشگران و مسافران عزیز است.

3159 نمایش