AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 تیر 1399 ساعت 10:50

خرید آنلاین فرش ماشینی و دستباف

فرش ها به دو صورت دستی یا ماشینی بافته می شوند که فرش دستباف گران قیمت تر از فرش ماشینی بوده و طول عمر و دوام بیشتری نیز دارد. امروزه فرش ها و تابلو فرش ها در طرح های متنوّعی تولید می شوند که می توانند تمام سلیقه ها و نیاز ها را پوشش دهند.

معرّفی فرش دستباف و ویژگی های آن 

فرش دستباف یکی از نمادهای کشور ایران است که یک کالای مهمّ و صادراتی محسوب شده و در سطح بین المللی شناخته و معروف شده است و مورد تأیید تمام کشورها قرار گرفته است. در واقع می توان گفت که کشور ایران یکی از تولید کنندگان مهم است که در تولید فرش جهان نقش به سزایی داشته و همچنین در صنعت فرش بافی از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار است. فرش دستباف از مهم ترین کالاها و تجهیزات در زندگی انسان ها از زمان های گذشته تا اکنون محسوب می شود که کشور ایران در زمینه ی تولید آن بسیار موفّق و پیشتاز بوده است.  

در حالت کلّی می توان گفت که استفاده از فرش هم باعث زیبایی منزل می شود و هم در ایجاد حسّ آرامش و آسایش به انسان کمک فراوانی می کند. در این میان فرش های دستباف یکی از پر طرفدارترین و بی نظیرترین فرش ها در میان انواع فرش به شمار می روند که یادآور سنّت کهن ایرانی بوده و توسّط دست انسان از تار و پود بافته می شوند و این گونه طرح های بسیار زیبایی بر روی فرش،نقش می بندند که طرفداران و علاقه مندان زیادی در سراسر دنیا دارند. شما نیز در صورت علاقه مند بودن به فرش دستباف و استفاده از آن می توانید برای خرید فرش به سایت معتبر WWW.arias.ir   مراجعه کرده و به راحتی در هر جای دنیا که حضور داشته باشید،فرش مورد پسند خود را سفارش داده و در زمان مقرّر تحویل بگیرید. این سایت با دارا بودن درگاه های بانکی معتبر و ضمانت کالاها،امکان یک خرید مطمئن و لذّت بخش را برای شما فراهم می کند و شما با ورود به سایت آریاس با مجموعه ی متنوّعی از فرش های دستباف و ماشینی رو به رو می شوید که حاصل پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی تولید فرش می باشند. 

آشنایی با طرح و نقش های فرش دستباف و شهرهای تولید کننده ی آن ها 

در زمان های ابتدایی تولید فرش،نقش های این فرش ها بسیار ساده و ابتدایی بود،امّا امروزه با گذشت زمان شاهد تغییر و تحوّلات عظیمی در طرح و نقش فرش ها از جمله فرش دستباف هستیم که نتیجه ی این امر ایجاد تنوّع بی نظیر در بازار فرش دستباف و ماشینی می باشد. فرش های دستباف در برخی از شهرهای کشور ایران با هنرنمایی و دقّت بسیار بالایی بافته می شوند که این امر،محبوبیّت محصولات این استان ها را به همراه داشته است. از جمله شهرهای معروف در زمینه ی بافت فرش دستباف و ماشینی،شهر کاشان است که فرش های آن در سطح ایران و جهان شناخته شده و در طرح ها و رنگ های متنوّع و متعددی بافته شده و به فروش می رسند.  

 

نمونه ای زیبا از فرش دستباف کاشان 

علاوه بر شهر کاشان یکی دیگر از شهرها در زمینه ی تولید قالی و فرش دستباف،شهر تبریز است که صنعت قالی بافی یکی از صنایع دستی مهم در این شهر می باشد که شهرت جهانی داشته و همه روزه به سراسر کشور ایران و حتّی کشورهای دیگر نیز عرضه می شود. باید در هنگام خرید آنلاین فرش دستباف با مواردی از جمله نوع بافت و طرح و نقش آن آشنا بوده و به آن ها توجّه کنید تا یک خرید فرش رضایت بخش و عالی را تجربه کنید. 

خرید آنلاین فرش دستباف  

زیبایی و جذّابیت فرش دستباف ایرانی تا حدّی است که در خارج از کشور نیز محبوبیّت زیادی پیدا کرده و امروزه در بسیاری از منازل مجلّل خارجی از فرش ایرانی برای زیبایی هر چه بیشتر خانه استفاده می شود و طرفداران خاصّ خود را دارد. 

سایت آریاس برای ایرانیان مقیم خارج کشور و همچنین شهروندان خارجی که علاقه مند به فرش های ایرانی دستباف و ماشینی هستند و به آن ها دسترسی ندارند یا امکان خرید حضوری برای آن ها وجود ندارد،این امکان را فراهم می کند که به راحتی فرش مورد علاقه و پسند خود را با اطّلاع و اطمینان کامل از ویژگی ها و نوع بافت و طرح و نقش آن سفارش داده و در زمان و مکان مقرّر و مشخّص تحویل گرفته و برای سال های متوالی از آن استفاده کنند و از خرید فرش خود لذّت کافی ببرند؛زیرا فرش های دستباف طول عمر و دوام بسیار زیادی داشته و با هر بار شستشو زیبایی آن ها چند برابر می شود. 

یکی دیگر از مزایای خرید فرش آنلاین این است که خرید شما به صورت مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه های مجازی و معتبر انجام می گیرد و این امر کمک می کند که شما کالای مورد نظر خود را با قیمت مناسب تری خریداری کنید و از پرداخت هزینه به واسطه ها پیشگیری می کند. 

معرّفی فرش ماشینی و ویژگی های آن 

تولید فرش ماشینی در ایران دارای حدوداً 40 سال سابقه می باشد و عواملی مانند قیمت مناسب تر نسبت به فرش دستباف و طرح های بسیار متنوّع،متفاوت و زیبا،باعث شده است که این فرش ها با استقبال زیادی از سوی مردم ایران و کشورهای دیگر مواجه شوند. فرش های ماشینی در کشور ایران با دستگاه های بسیار پیشرفته و با کیفیّت بسیار بالا تولید می شوند و کارخانه های تولید فرش ماشینی در اکثر شهرهای ایران دایر شده است که در این میان،محصولات شهرهایی از قبیل کاشان،مشهد و تبریز از محبوبیّت بیشتری در میان مردم برخوردار می باشند و در فرهنگ و تاریخ ایران،همواره از شهر کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی و دستباف نام برده می شود. 

 

 نمونه هایی زیبا از فرش ماشینی کاشان 

راهنمای خرید فرش ماشینی 

برای خرید فرش ماشینی،بهتر است با انواع فرش ماشینی و بافت و تراکم آن ها آشنایی کامل داشته باشید و در هنگام خرید به این نکته توجّه کنید که فرش هایی که شانه و تراکم بالاتری دارند،از ظاهر زیباتر و قیمت بالاتری برخوردار هستند؛امّا نکته ی جالب تر این است که فرش هایی که تراکم کمتری دارند،دوام و عمر بیشتری دارند؛زیرا هر چه تراکم و شانه ی فرش بالاتر می رود،در بافت آن از نخ های ظریف تر و نازک تری استفاده می شود که این امر تأثیر به سزایی در دوام فرش های ماشینی دارد. در واقع فرش های ماشینی به سه درجه تقسیم بندی می شوند که در قیمت،جنس الیاف و موادّ به کار رفته و ... با هم تفاوت زیادی دارند. همچنین فرش های ماشینی در انواع طرح های سنّتی،کلاسیک و مدرن و فانتزی تولید و بافته می شوند. 

به افرادی که در هنگام خرید فرش به زیبایی و ظاهر فرش اهمیّت ویژه ای می دهند،توصیه می شود که فرش هایی که بافت آن ها دارای شانه و تراکم بالاتری می باشند،را خریداری کنند ولی افرادی که طول عمر و دوام فرش برایشان اهمیّت بیشتری دارد و تمایل دارند استفاده ی مفیدتری از فرشی که خریداری می کنند را داشته باشند،بهتر است فرش هایی با تراکم کمتر را انتخاب کنند. 

برای مخاطبانی که قصد خرید فرش ماشینی را دارند،سایت WWW.arias.ir را پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به این سایت می توانند به صورت آنلاین و بدون محدودیّت زمانی و مکانی کالای مورد نظر خود را به صورت تضمینی و دارای کارت ضمانت خریداری کرده و از طریق خرید آنلاین فرش،خرید موفّق و پرکاربردی را داشته باشند. 

انواع فرش های ماشینی 

امروزه فرش های ماشینی موجود در بازار،فرش هایی با شانه های 1100،1000،900،700و500 هستند که دارای تراکم 1000 تا 2750 می باشند. فرش های ماشینی از نظر جنس الیافی که در بافت آن ها استفاده شده است نیز متفاوت می باشند که به چهار دسته ی فرش های ماشینی پشمی،فرش های ماشینی پلی استر،فرش های ماشینی پلی پروپیلن و فرش های ماشینی اکریلیک تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصّ خود می باشند. 

 

عکس از انواع فرش ماشینی در طرح ها و رنگ های متنوّع 

فرش های ماشینی پشمی از نخ تار صددرصد پنبه بافته می شوند و جنس نخ پود آن ها نیز از کنف یا جوت می باشد و نخ پرز این فرش ها از جنس پشم خالص تهیّه می شود. 

فرش های ماشینی پلی استر که جایگزین نخ ابریشم گران قیمت هستند و به آن ها ابریشم مصنوعی گفته می شود که زیبایی و درخشندگی فرش های دستباف را در فرش های ماشینی فراهم می کنند  و پرزدهی کمتری نسبت به فرش های پشمی و اکریلیک دارند. 

فرش های ماشینی پلی پروپیلن که از نوع دیگری از الیاف مصنوعی بافته می شوند کمی ارزان قیمت می باشند ولی دوام و عمر کمتری نسبت به بقیّه ی فرش های ماشینی دارند. 

فرش های ماشینی اکریلیک که از الیافی با جنس اکریلیک بافته می شوند و این امر باعث می شود در هنگام شستشو فرش دچار هیچ گونه تغییری نشود. 

پس در هنگام خرید فرش ماشینی بهتر است به جنس نخ تار و پود فرش نیز توجّه کرده و فرشی متناسب با سلیقه و میزان بودجه ی خود را خریداری کنید. 

معرّفی تابلو فرش 

یکی دیگر از کالاهای پرطرفدار فرهنگ و تاریخ ایران تابلو فرش است که بافت آن به صورت دستی یا ماشینی انجام می شود و یکی از هنرهای ماندگار و اصیل ایرانی می باشد. تابلو فرش ها ویژگی های متفاوتی دارند که در ارزش گذاری آن ها تأثیر فراوانی می گذارد؛یکی از این ویژگی ها در تابلو فرش های دستباف،تعداد گره های فرش است که در قیمت این کالای گرانبها بسیار تأثیر گذار می باشد؛در واقع هر چه گره ی فرش بیشتر باشد به همان اندازه نیز تابلو فرش ارزشمندتر خواهد بود.  

انواع تابلو فرش 

تابلو فرش ها از نظر طرح و نقش به انواع مختلفی تقسیم بندی شده اند که عبارتند از: 

تصاویر و نقش های عشایری،روستایی،آیه های قرآنی،تصاویری از گل و گیاه و طبیعت،تصاویر و نقش های مینیاتوری،نقش هایی از چهره های خاصّ و ... که هر یک از این نمونه کارها زیبایی و ظرافت خاصّ خود را داشته و طرفداران خاصّ خود را دارند و شما می توانید متناسب با ذوق و سلیقه ی خود از میان انواع مختلف این تابلو فرش ها یک مدل و طرح را انتخاب کرده و سفارش دهید. 

در بافت تابلو فرش ها از نخ های پشمی،پلی استری،کرک،ابریشم و ... استفاده می شود که مطلوب ترین و با کیفیّت ترین آن ها تابلوهایی می باشد که با نخ های پلی استری بافته شده اند که پرز نمی دهند و کیفیّت و لطافت بسیار عالی و خاصّی دارند. کاربرد نخ های ابریشم نیز در بافت تابلوها به فرش جذّابیت خاصی داده و آن را برّاق می کند. 

 

نمونه ای زیبا از تابلو فرش دستباف 

راهنمای خرید تابلو فرش 

در هنگام خرید آنلاین تابلو فرش ها از جمله مواردی که باید به آن ها توجّه خاصّی داشته باشید؛این است که بدانید که در بافت آن از کدام نوع نخ استفاده شده است و همچنین از تعداد رنگ استفاده شده در تابلو فرش ها مطّلع باشید؛چرا که هر چه تعداد رنگ تابلوها بیشتر باشد به مراتب ارزش آن نیز بالاتر می رود. بهتر است بدانید که تعداد رنگ مورداستفاده در فرش های دستباف حدود 30 رنگ می باشد و در تابلو فرش های ماشینی حدود 8 تا 12 رنگ می باشد که همه ی این رنگ ها با در کنار هم قرار گرفتن زیبایی و ظاهر خاصی به تابلو فرش ها می دهند. 

نکته ی دیگری که خریدار باید در هنگام خرید آن را در نظر گرفته و به آن دقّت کند این است که تابلو فرش حتماً باید متناسب با ابعاد دیوار باشد و خیلی بزرگتر یا خیلی کوچکتر نباشد که در غیر این صورت زیبایی و جلوه ی خود را از دست می دهد. 

علاوه بر موارد گفته شده شما باید بدانید که اصولاً هر کالای با ارزشی نیاز به نگهداری خاص و مراقبت ویژه ای دارد که تابلو فرش هم یکی از این موارد است که باید در نگهداری آن حسّاس بوده و وسواس داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو،زیبایی اولیّه ی آن را حفظ کنید. معمولاً برای تمیز کردن تابلو فرش ها از برس های مخصوص یا دستمال های مرطوب استفاده می کنند که این کار نیز باید با ظرافت و به آرامی انجام شود. 

برای آشنایی کامل و جامع از ویژگی ها،جنس الیاف و نوع تابلو فرش ها و فرش های ماشینی و دستباف می توانید به راحتی به سایت  WWW.arias.ir مراجعه کرده و شاهد طرح ها و نقش هایی که متناسب با سلیقه ی هر شخصی هستند،باشید. شما با خرید از این سایت بدون شکّ تجربه ی یک خرید عالی،لذّت بخش و بی دردسر را بدون صرف هزینه و زمان زیاد،خواهید داشت. 

2870 نمایش