تاریخ انتشار: جمعه, 06 تیر 1399 ساعت 09:46

پیش‌بینی جالب شهید بهشتی درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۵۲

تصویری از نامه گزارشگر ساواک در خصوص پیش‌بینی شهید بهشتی درباره رهبر انقلاب را مشاهده می‌کنید.

به تازگی تصویری از گزارش گزارشگر ساواک از ارتباط این دو عالم و پیش‌بینی جالب شهید بهشتی درباره رهبر انقلاب در سال ۵۲ برای اولین توسط صفحه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

در ادامه تصویر نامه گزارشی گزارشگر ساواک و پست منتشر شده توسط صفحه مرکز اسناد انقلاب را مشاهده می‌کنید:

" انتشار برای نخستین بار
پیش‌بینی جالب شهید بهشتی درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲.
رهبران نهضت اسلامی علاوه بر روابط دیرینه و صمیمی که با یکدیگر داشتند، ارتباط تشکیلاتی آن‌ها در دوران مبارزه بر نزدیکی اندیشه و افکار آن‌ها تأثیر بسزایی داشت. از جمله می‌توان به ارتباط شهید بهشتی با آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در مشهد اشاره کرد که در طول دوران نهضت امام خمینی استمرار داشت، بطوری که این مسئله مورد توجه مأموران امنیتی رژیم پهلوی نیز قرار گرفت..
در یکی از این اسناد که متعلق به سال ۱۳۵۲ است گزارشگر ساواک با اشاره به سفر شهید بهشتی به مشهد در گزارشی درباره دیدگاه او نسبت به آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد:
«یادشده ضمن تعریف و تمجید از [آیت‌الله]خامنه‌ای اظهار امیدواری نموده که در آینده [آیت‌الله]خامنه‌ای یکی از علماء موجه ملی و بانفوذ خواهد شد. ضمناً نامبرده روز ۵۲/۵/۱۶ با اتومبیل شخصی به اتفاق خانواده‌اش مشهد را به قصد تهران ترک کرده است..
نظریه شنبه - دکتر سید محمد بهشتی در مشهد با سیدعلی خامنه‌ای رابطه بسیار نزدیک داشت و از افکار او بسیار تمجید و تحسین می‌کرد.» "

پیش‌بینی جالب شهید بهشتی درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۵۲

پیش‌بینی جالب شهید بهشتی درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۵۲

3627 نمایش

نظر دادن