تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 خرداد 1399 ساعت 17:04

پی اس ووچر یا پریمیوم ووچر چیست؟

انسان از ابتدای خلقت تا به امروز دوره‌های بسیاری را از سر گذرانده است. از عصر پارینه سنگی گرفته تا دوران اوج صنعتی گرایی و هزاران جنگ و دو جنگ جهانی و … همه دورانی بودند که گونه انسانی خود آن را به وجود آورد و خود از آن گذشت. 

بنابراین به صورت کلی می‌توانیم بگوییم ما همواره در دورانی زندگی می‌کنیم که یک ویژگی شاخص نماد آن دوران می‌باشد. عصر امروز را می‌توانیم دنیای ارتباطات بنامیم. دنیایی که به واسطه اختراع تلگراف شروع شد و از طریق اختراع اینترنت به اوج خود رسید. 

اینترنت تمام جنبه‌های مختلف زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داد و به نوعی سبک زندگی انسان‌ها را عوض کرد. یکی از مهم‌ترین این جنبه ها، دنیای اقتصاد بود. اینترنت کاری کرد که برای اولین بار بعد از اختراع پول، اقتصاد وارد مرحله‌ای جدید به نام اقتصاد مجازی بشود. در این دنیا خریدار و فروشنده هیچ ارتباط فیزیکی با یک دیگر ندارند و تنها راه ارتباطی و مفهوم مشترکشان، اطلاعات و دیتاهایی است که بر بستر اینترنت بین یکدیگر منتقل می‌کنند. اما پل اصلی ارتباطی بین فروشنده و خریدار بجز محصول و خدمات، پولی است که بین آن دو مبادله می‌شود. تا جایی کارت‌های بانکی با ترفندهای مختلف سعی کردند این نیاز را برطرف کنند و تا حد خوبی هم موفق بودند. اما با گسترش هرچه بیشتر اینترنت و خارج شدن آن از محدوده‌های جغرافیایی و مرزی، اقتصاد مجازی با مشکلی جدید مواجه شد. در این دنیای جدید نیاز بود واحد پولی جدید تعریف شود. اینجا دیگر زیرساختی گسترده لازم بود تا پول حقیقی پاسخگو این نیاز باشد. این اتفاق از نظر اقتصادی، هزینه بر محسوب می‌شد. از این رو ناخواسته به سمت ارزهای دیجیتال و مفاهیم مانند پی اس ووچرز و PremiumVoucher   و … کشیده شدند. پس پی اس ووچرز چیزی شبیه به پول در دنیای واقعی است که البته ویژگی‌های خاص خودش را دارد. یکی از ویژگی‌های مشترک پول و پی اس ووچرز در این است که هر دو خرید و فروش می‌شوند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. 

 پی اس ووچر چیست؟ 

به ساده‌ترین زبان ممکن اگر بخواهیم بگوییم، پی اس ووچر چیزی شبیه به همین کارت شارژهای اعتباری هستند که به واسطه آن خط تلفن همراه خود را شارژ می‌کنیم.  با این تفاوت که پی اس ووچر دارای کاربردهای بیشتری نسبت به آن می‌باشد. 

در حقیقت پی اس ووچر تشکیل شده از تعدادی کد و کاراکتر است به واسطه وارد کردن این کد شما اعتبار دریافت می‌کنید. میزان اعتبار دریافتی شما به اندازه هزینه است که برای خرید پی اس ووچر یا کد فوچرز کرده اید. البته در این میان مقداری کارمزد نیز محاسبه می‌شود که حضورش کاملا طبیعی است. 

بنابراین پی اس ووچر همان کارت شارژ با قابلیت‌های جهانی است. اما چیزی که کاملا مشخص و واضح است این است که همانطور که شما نمی‌توانید کارت شارژ ایرانسل را از طریق خط همراه اول استفاده کنید، شما نمی‌توانید در هر سایت و دیوایسی به صرف داشتن کد پی اس ووچر اقدام به خرید و یا دریافت خدمات کنید. 

 

Shape

نکات مهم در خرید پی اس ووچرز 

Shape 

پی اس ووچرز مانند یک کوپن می‌باشدبرگه‌ای را تصور کنید که بر اساس اعتبار آن می‌توانید جنس یا خدماتی را دریافت کنید. این برگه در دنیای مجازی دقیقا همان پی اس ووچرز می‌باشد. حال کاملا طبیعی است که برای استفاده از آن ابتدا شما باید آن را از جایی تهیه کنید. 

کاملا طبیعی است که اصلی‌ترین و معتبر‌ترین مرجع خرید پی اس ووچر، خود سایت این شرکت به نام Premium Voucher (پرمیوم ووچر ) می‌باشد. اما در این بین مشکلی وجود دارد. شما زمانی می‌توانید از این سایت خرید داشته باشید که توانایی انتقال ارز به شکل دلار را داشته باشید و این دقیقا همان چیزی است که در ایران با آن بسیار مشکل داریم و یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است که سراغ پی اس ووچرز و امثال آن برویم همین موضوع است. 

از این رو ناچار هستیم که از سایت‌های داخلی به عنوان واسطه برای خرید پی اس ووچر اقدام کنیم. مسلما سایت‌های واسط در این بین کارمزدی را طلب خواهند کرد که کاملا مطابق اصول اقتصادی دنیا می‌باشد. 

اما دو نکته در خرید پرمیوم ووچر بسیار مهم است. اول این که از بعد از واریز پول، از دریافت پی اس ووچرز خود مطمئن باشید. یعنی سایت قصد کلاهبرداری نداشته باشد و بعد از گرفتن پول شما بمانید و ایمیلی که هیچوقت به شما زده نمی‌شود. 

نکته مهم دوم در خرید پریمیوم ووچر این است از اعتبار ووچر دریافتی مطمئن شوید. شما برای این کار کافی است سایتی را که این ووچر‌ها را پشتیبانی می‌کند پیدا کنید و چیزی را به شکل سوری بخرید. در این حالت هنگام پرداخت، در مرحله مانده به آخر، وقتی اطلاعات پی اس ووچرز خود را وارد میکنید، قبل از تایید به شما میزان اعتبار آن را نشان می‌دهد. اما در این روش حواستان باشد که به شکل اشتباه تایید را نزنید که تمام پی اس ووچرز را از دست خواهید داد.  

Shape 

صرافی‌های مطمئن پی اس ووچر 

Shape 

بهتر است برای خرید یا حتی فروش ووچر خود به صرافی‌های آنلاین معتبر اعتماد کنید. این صرافی‌ها به جهت این که کار اصلی شان تعویض پول و .. می‌باشد، چشم طمعی به اصل پول شما نخواهند داشت. بلکه سعی می‌کنند شما را به عنوان مشتری ثابت خود حفظ کنند. 

بنابراین بجای اعتماد به سایت‌های بی نام و نشان که بعضا قیمت‌های اغوا کننده را پیش روی شما می‌گذارند، بهتر است سراغ صرافی‌هایی بروید که بسیار مورد اعتماد هستند. گرچه در این حالت نسبتا باید کارمزد بالایی پرداخت کنید اما در قبال آن از پی اس ووچرز دریافتی اطمینان خاطر خواهید داشت. 

منبع: کوینی فا 

 

6207 نمایش

نظر دادن