AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 خرداد 1399 ساعت 10:17

ورود دومین نفتکش ایرانی به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا

منابع آگاه اعلام کرد نفتکش ایرانی «فارست» وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العالم به نقل از منابع آگاه اعلام کرد نفتکش ایرانی «فارست» وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد.

بر این اساس، این منابع اعلام کردند: از قبل مقرر شده است پس از ورود فارست به این منطقه اقتصادی، کشتی‌های جنگی نیروی دریایی ونزوئلا آن را تا یکی از بنادر اسکورت کنند.

همچنین این منابع خبر دادند: پیش بینی می‌شود سومین نفتکش ایرانی به نام «فاکسون» نیز چهارشنبه شب وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شود.

پیش‌تر نفتکش ایرانی فورچون پس از رسیدن به ونزوئلا، محموله خود را به این کشور تحویل داد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

این اقدام آمریکا واکنش خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را به دنبال داشت. آرزا در یک پیام توئیتری آمریکا را به تعقیب کشتی‌هایی که سوخت به کشورش حمل می‌کنند، متهم کرد و نوشت: «در دوره شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی‌هایی را که برای ما بنزین می‌آورند، تعقیب می‌کند. این نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلاست.»

1837 نمایش