AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 ساعت 14:42

درخواست اخراج ۳ سفیر «دارای انحراف اخلاقی» از عراق

دبیرکل سازمان بدر عراق در واکنش به برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان در بغداد، سه سفیر اتحادیه اروپا، کانادا و بریتانیا را دارای انحراف اخلاقی توصیف کرد و خواستار اخراج آنها شد.  

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در بغداد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که چنین اقدامی تحریک علیه قوانین عراقی و تعدی به عرف‌های دینی و قوانین اسلامی به شمار می‌رود.

در بیانیه العامری که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه»، منتشر شد، آمده است: اقدام هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا و دو سفارت بریتانیا و کانادا در بغداد مبنی بر برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان، زشت و رفتاری حساب‌نشده بود که با عرف و آداب و رسوم و اخلاق جامعه عراقی در تضاد است و یک مبارزه طلبی آشکار و تحریک علیخ قوانین عراقی به شمار می‌آید.

وی افزود: در عین حال که ما این تجاوز به عقاید دینی و احکام اسلامی را محکوم می‌کنیم از دولت عراق می‌خواهیم که فورا اقدام کند و این سه‌ سفیر دارای انحراف اخلاقی که عراق هیچ علاقه‌ای به حضور آنها به عنوان نماینده کشورشان در بغداد ندارد، اخراج کند. ضمن اینکه این اقدام آنها، در واقع تعدی آشکار به حرمت ماه مبارک [رمضان] و کم ارزش شمردن احساسات میلیون‌ها نفر بود.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق دیروز( یکشنبه - ۱۷ می)، برای نخستین بار پرچم همجنس‌گرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنس‌گرایان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنسگرا هراسی و تغییر جنسیتی‌ برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم».

این اقدام با واکنش شدید وزارت خارجه عراق و شماری از مقامات و احزاب سیاسی این کشور همراه شد .

منبع: فارس

2573 نمایش