تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 ارديبهشت 1399 ساعت 18:20

بیمه نامه مسافرتی یکی از مدارک لازم برای ویزای شنگن

آیا شما هم تابحال تقاضای ویزای شنگن داشته اید؟ 

آیا می دانید کشورهای عضو پیمان شنگن کدام کشورها هستند؟ و این پیمان به چه معناست؟ 


در سال 1985 در شهر شنگن در کشور لوکزامبورگ عهدنامه ای بین پنج کشور اروپایی به امضا رسید که طی این پیمان مرز های بین کشورها برداشته شد و مقررات صدور ویزا به صورت واحد و اشتراک اطلاعات کنسولی بین این کشورها صورت خواهد پذیرفت. اما به صورت عملی از سال 1995 این پیمان حالت اجرایی به خود گرفت.  

به مرور کشورهای دیگری هم به این عهدنامه پیوستند و در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر، اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان، مجارستان، یونان، لوکزامبورگ، لیتوانی، لیختن اشتاین، نروژ، هلند، مالت، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس و اسلواکی در محدوده شینگن قرار دارند. 

این پیمان به زبان ساده به این معناست که شهروندان  و افراد مقیم این کشورها برای سفر بین کشورهای عضو شنگن نیاز به اخذ ویزا ندارند و آزادانه میتوانند رفت و آمد کنند. اما سایر کشورها می بایست برای ورود به محدوده شنگن ویزا تهیه کنند و در صورت تهیه ویزا می توانند در مدت اقامت خود در هر یک از کشورهای عضو شنگن رفت و آمد داشته باشند. 

این قانون برای اتباع ایرانی هم صدق می کنند و در حال حاضر شما می توانید برای مسافرت به محدوده شنگن از یکی از کشورهای عضو که در ایران دارای سفارتخانه فعال بوده و خدمات کنسولی و اخذ ویزا انجام می دهند درخواست ویزا نمایید. 

بیمه مسافرتی شنگن 

یکی از مدارکی که برای ویزای شنگن احتیاج داریم، بیمه مسافرتی شنگن برای مدت زمانی است که قصد اخذ ویزا و اقامت در این کشورها داریم. از نظر زمانی این مدت از وقتی است که وارد محدوده شنگن شده تا زمانی که از آن محدوده خارج می شویم. 

معمولاً حداقل مبلغ پوشش بیمه مسافرتی برای محدوده شینگن 30 هزار یورو است. وقتی مدارک را به سفارت تحویل دهیم، بعد از گرفتن ویزا یا ردشدن درخواست ویزا مبلغ پرداخت شده بابت بیمه نامه به ما عودت داده می شود.  

از کجا بیمه مسافرتی بگیرم؟ 

یکی از شرکت هایی که خدمات بیمه مسافرتی برای کشورهای اروپایی را ارائه می دهد بیمه سامان است. بیمه مسافرتی سامان مورد قبول سفارت های عضو شنگن است. یکی از مزیت های بیمه سامان نسبت به شرکت های دیگر خدمات پرداخت خسارت در مقصد است، به این معنی که اگر در حین مسافرت دچار مشکل یا بیماری شوید، مبلغ هزینه ها به مرکز درمانی پرداخت خواهد شد. همچنین در صورتی که ویزا برای شما صادر نشود، بدون دریافت مبلغ جریمه، می توانید بیمه مسافرتی خود را باطل کرده و وجه پرداختی را پس بگیرید. همچنین در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با مراجعه به سایت خرید آنلاین بیمه مسافرتی سامان با انتخاب مدت زمان و طرح مورد نظر خود بیمه نامه را خریداری کنید و نسخه قابل چاپ بیمه نامه را هم به صورت آنلاین تحویل بگیرید. 


یکی دیگر از راههای خرید بیمه مسافرتی، تماس تلفنی یا مراجعه حضوری با بیمه سامان تهران است که در خیابان استاد مطهری واقع شده است و تمام روزهای اداری هفته پاسخگوی سوالات و آماده صدور این بیمه نامه و تحویل نسخه اصل مهر شده به شما خواهد بود. همچنین در صورتی که بیمه مسافرتی خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده اید می توانید از بیمه سامان خیابان مطهری در خواست مهر کردن این بیمه نامه را داشته باشید و بیمه نامه مهر شده را به سفارت تحویل دهید. 

2843 نمایش

نظر دادن