تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 ارديبهشت 1399 ساعت 12:37

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود؟

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری کیست و چه لزومی به استفاده از خدمات وکالت چنین وکیلی خواهیم داشت؟ وکالت یکی از شغل‌های بسیار حساس و مهم در هر کشوری است که هر کسی توانایی نائل شدن به این درجه را ندارد. از این رو قانون هم برای کسانی که بتوانند درجات عالی در امر وکالت و آزمون‌های مربوط به آن را سپری کند، مزیت‌هایی قائل شده است. برخلاف بسیاری از شغل‌های دیگر که قبولی در کنکور سراسری و پشت سر گذاشتن واحدهای درسی می‌تواند ورود آنها را به شغل دلخواه آنها فراهم آورد، در امر وکالت پیچیدگی‌های دیگری هم وجود دارد. هر کس بعد از سپری کردن دوره آموزشی وکالت در مؤسسات آموزشی معتبر بایستی در آزمون وکالت شرکت کرده و برای فعالیت در این شغل در این آزمون سربلند باشد. بعد از سپری شدن این آزمون نوبت به دوره کارآموزی می‌رسد.

وکلا باید دو سال از عمر حرفه‌ای خود را در نزد یک وکیل پایه یک دادگستری با تجربه آموزش ببینند تا برای حضور در دادگاه‌های کشور از آمادگی لازم برخوردار شوند. بعد از پایان این دوره دو ساله و طی کردن درجات و مهارت‌های لازم در این دوره می‌توانید به مقاوم وکیل پایه یک دادگستری نائل آیید. طی کردن این مراحل سخت است که باعث می‌شود تا هر کسی توانایی لازم برای حضور در این حرفه را نداشته باشد؛ اما باز هم برای تبدیل شدن به یک وکیل دادگستری خبره و کارآزموده باید تلاش بیشتری باشد. بدون تلاش و به روز ماندن هر وکیلی بعد از مدتی دیگر توانایی ارائه خدمات به کاربران را نخواهد داشت؛ اما کجا می‌توانیم بهترین وکیل پایه یک دادگستری را بیابیم؟ آیا راهی برای شناخت وکیل باتجربه با تازه کار وجود دارد؟ در ادامه بیشتر با معیارهای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری آشنا خواهیم شد.

 

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو

وکیل پایه دو کسی است که در آزمون وکالت قبول شده اما هنوز دوره کارآموزی و سایر مدارج علمی گزینشی توسط کانون وکلای دادگستری را سپری نکرده است. مسلماً همین امر نشان می‌دهد که این دو پایه وکیل با هم تفاوت‌هایی دارند. قانون نیز به میزان سطح علمی وکلا آگاه بوده و محدودیت‌هایی برای وکیل پایه دو قرار داده است. وکیل پایه یک دادگستری بدون محدودیت می‌تواند در همه پرونده‌های حقوقی و کیفری به عنوان وکیل وارد عمل شده و اقدام به دفاع از موکل خود نماید؛ اما اگر برای پرونده حقوقی خود به دنبال استفاده از خدمات وکیل پایه دو هستید، باید این نکته را به یاد داشته باشید که وکیل پایه دو با محدودیت‌هایی روبرو است. وکیل پایه دو تنها می‌تواند در جرایمی به عنوان وکیل از موکل خود دفاع نماید که مجازات آنها در قانون حبس کمتر از 10 سال، شلاق و جرائم نقدی و پرونده‌های حقوقی کمتر از 50 میلیون تومان باشد.

 

ویژگی‌های یک وکیل خوب چیست؟

وکیل خوب تنها به داشتن مدرک تحصیلی وکالت و قبول شدن در گزینش وکیل پایه یک دادگستری نیست. هر چند طی کردن این مراحل برای تبدیل شدن به وکیل خود الزامی است اما کافی نیست. وکیل خود در کنار اطلاع از بند به بند قوانین باید تجربه کافی هم داشته باشد. تجربه معیار مهم‌تری از تحصیل و داشتن مدارک عالیه در امر وکالت می‌باشد. از این گذشته وکیل خوب باید معیارهای دیگری هم با خود داشته باشد. قدرت سخنوری خوب برای قانع کردن طرف مقابل و قاضی، به کارگیری کلمه‌های مناسب در هنگام صحبت کردن، تپق نزدن در صحبت، جسارت داشتن و برخی خصوصیات اخلاقی فردی هم از لازمه‌های وکیل خوب می‌باشند. وکیلی که به صورت کامل قوانین مربوط به مجازات را از بر است، اما قدرت و اعتماد به نفس لازم برای دفاع از موکل خود را ندارد، عملاً موفقیتی برای شما رقم نخواهد زد.

 

وکیل دادگستری در تهران

استفاده از خدمات وکیل دادگستری در تهران برای موفقیت در پرونده‌های حقوقی لازم و ضروری است. یک وکیل خوب فارغ از به حق بودن موکل خود تمام تلاش خود را برای موفقیت در پرونده‌ای که آن را قبول کرده است می‌نماید. از این رو در شهری مانند تهران ورود و قدم گذاشتن به دادگاه‌های حقوقی و کیفری بدون استفاده از خدمات وکیل می‌تواند ریسک بسیار بزرگی تلقی گردد. بسیاری از افراد به تصور اینکه صاحب اصلی حق در پرونده‌های حقوقی هستند، بدون استفاده از خدمات وکیل دادگستری در تهران اقدام به مراجعه به دادگاه می‌نمایند و وقتی که همه چیز را از دست داده می‌بینند، تازه به فکر گرفتن وکیل می‌افتند. اتفاقی که دیگر احتمالاً فایده‌ای نخواهد داشت و کار از کار گذشته است. برخلاف تصور عموم استفاده از خدمات وکیل بیشتر برای کسانی لازم است که حق آنها در حال تضییع شدن بوده و حق اصلی هم با آنها است.

 

تعرفه و قرارداد حق‌الوکاله وکیل پایه یک دادگستری

در اکثر پرونده‌های حقوقی استفاده از خدمات وکیل تعرفه تقریباً مشخصی دارد؛ اما این تعرفه بسته به میزان کیفیت کار و تجربه وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند کمی تفاوت داشته و میان طرفین به صورت توافقی امضا شود. البته نه فقط در شغل وکالت بلکه در هر شغلی هر کسی که تجربه بیشتری داشته و رزومه موفق‌تری داشته باشد، می‌تواند خدمات بهتری را برای کاربران ارائه داده و از همین رو تعرفه‌های وی نسبت به افراد تازه کار و ناشی بیشتر نیز خواهد بود. همه ما به دنبال موفقیت در پرونده حقوقی خود هستیم. همان‌طور که برای سلامت بدن خود مایل به استفاده از خدمات بهترین دکتر می‌باشیم، برای موفقیت در چنین پرونده‌هایی هم نیاز به استفاده از خدمات بهترین وکیل خواهیم داشت. فراموش نکنید که پرداخت هزینه‌های کم در امر وکالت اگر منجر به موفقیت شما در آن پرونده نشود، می‌تواند تبدیل به یک فاجعه بزرگ برای شما گردد.

 

نتیجه گیری

داشتن وکیل پایه یک دادگستری کارآزموده و شناخت چنین وکلایی در اطراف خود می‌تواند در بزنگاه‌های زندگی برای نجات افراد از بحران‌های پیش رو بسیار حائز اهمیت باشد. مه فقط در امور کیفری و جزایی بلکه در ساده‌ترین کارهای حقوقی هم استفاده از خدمات وکیل پایه یک دادگستری امری لازم است. بستن یک قرارداد ملکی، تعویض نام خانوادگی در شناسنامه، طلاق، دعاوی خانواده، مهاجرت و هر نوع مسئله حقوقی استفاده از خدمات وکیل را می‌طلبد. البته بهتر است از دید دیگری این مسئله را بررسی کنیم. استفاده از خدمات وکیل در قانون ایران و همه کشورهای جهان در هر پرونده‌ای حق طبیعی و مسلم هر فردی است. قانون برای هر کس به دلیل عدم آشنایی با قوانین امکان استفاده از خدمات وکیل پایه یک دادگستری را مجاز اعلام کرده است. حالا تصمیم با شما است. از این حق طبیعی خود به نفع خود استفاده کنید و یا با قایقی بدون بادبان وارد دریای متلاطمی شوید که شما را با خود به هر سمتی خواهد برد.

برای دریافت خدمات وکیل پایه یک دادگستری با شماره تلفن 14 14 21 44 021 تماس بگیرید.

 

منابع:

http://icbar.ir/

https://sahebandisheh.com/grade-one-lawyer-of-a-justice/

https://en.wikipedia.org/wiki/Lawyer

180051 نمایش

نظر دادن