تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1399 ساعت 13:49

پاچه‌گیری دویچه وله آلمان به جای تشکر از ایران

رسانه دولتی آلمان در حالی به زعم خود، اقدام به تمسخر ایران کرد که دولت آلمان همین دیروز، چهل هزار کیت تشخیص بیماری کرونا از ایران وارد کرد.  

روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دویچه وله در نوشته‌ای سرهم‌بندی‌شده و خلاف آداب رسانه، نوشت: شرکت ایران‌خودرو برای اولین‌بار قصد تولید یک شاسی‌بلند ایرانی را دارد. سه شرکت آمریکایی هم توانستند کاندید نهایی ساخت سطح‌نشین تازه ناسا برای ماه شوند(!)

تملق گردانندگان دویچه وله برای آمریکا در حالی است که این کشور در اثر بی‌کفایتی مدیرانش، به رکورددار تعداد مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا در دنیا تبدیل شده است. همچنین آلمان نیز جزو رکوردداران ابتلا و مرگ و میر در این زمینه است. تعداد مبتلایان کرونا در آلمان به ۱۶۶.۳۲۰ نفر و تعداد و جان‌باختگان به ۷۰۰۳ نفر رسیده است.

جمهوری اسلامی ایران، دیروز محموله کیت تشخیص کرونا برای تست ۴۰ هزار نفر را به آلمان ارسال کرد. ساخت این کیت‌ها با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا و اروپا و با همت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی امکانپذیر شده است. شرکت دانش‌بنیان پیشتاز طب زمان، تولیدکننده این کیت‌هاست.

دم تکان دادن دویچه وله برای آمریکا در حالی است که همین سایت اخیرا از قول فاکس نیوز اذعان کرد: ریچارد گرنل سفیر آمریکا در برلین، فرانسه را هم مثل آلمان برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله تحت فشار گذاشته است. پلیس آلمان اخیرا به برخی مساجد و مراکز منتسب به حزب‌الله لبنان حمله کرد.

به گزارش فاکس نیوز، فعالیت‌های سفارت آمریکا در آلمان از مدت‌ها پیش روی ممنوعیت حزب‌الله لبنان متمرکز شده بود و تیم ریچارد گرنل به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی برای فشار به آلمان نشست برگزار می‌کرده است.

یادآور می‌شود آلمانی‌ها پس از شکست هیتلر در جنگ جهانی دوم همواره مورد تحقیر و زورگویی دولت آمریکا قرار داشته‌اند.

آلمان به عنوان عضو برجام هم به حداقل تعهدات خود عمل نکرد و این در حالی است که در جریان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران نیز، از تجهیزکنندگان صدام برای حملات شیمیایی بود.

2027 نمایش

نظر دادن