تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 ارديبهشت 1399 ساعت 22:00

چند ترفند جذاب که قبل از انجام بازی فیفا باید با آن‌ها آشنا شد

در شرایطی که بازی‌های فوتبال در سراسر دنیا کنسل شده‌اند، طبیعی است که دوستداران این ورزش دلتنگ هیجان خوب بازی‌ها شده باشند. اگر شما هم دلتنگ فوتبال هستید و کنسول بازی در خانه داشته یا به مایکروسافت ویندوز دسترسی دارید، از انجام بازی فیفا 20 (FIFA 20) برای ps4 و یا ایکس باکس غافل نشوید و اگر احساس می‌کنید تغییراتی که این بازی نسبت به فیفا 19 داشته کمی سردرگم‌تان کرده و نیاز دارید بتوانید هر چه سریع‌تر قلق‌های بازی را پیدا کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

در مقاله‌ای که در ادامه پیش رو دارید، شما را به پنج ترفند آشنا می‌کنیم که در بعضی از حساس‌ترین موقعیت‌های بازی شما را به برد نزدیکتر خواهد کرد. این ترفندها هم برای پی اس فور و هم برای ایکس باکس وان گفته شده‌اند، بنابراین تفاوتی ندارد کدام کنسول را دارید، چون برای هر دو کنسول توصیه‌های مخصوص خودش را دریافت خواهید کرد.

آشنایی با بازی فیفا 20

به جرئت می‌توان ادعا کرد فیفا 20 یکی از بهترین بازی‌های فیفای اخیر است که توانسته با قدرت زیادی شرایط واقعی زمین فوتبال را شبیه سازی کند و از این طریق نظر بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای را به خودش جلب کرده است. نسخه 20 این بازی از نظر کمیت تفاوت زیادی با نسخه 19 ندارد؛ اما کیفیت تغییرات طوری است که ممکن است برای بازیکنان نسخه قبلی کمی طول بکشد تا به خوبی در روند بازی جا بیفتند.

فیفا 20  که  27 سپتامبر 2019 وارد بازار بازی‌ها شد، تمامی پلتفرم‌هایی را که در فهرست معرفی چند مورد از بهترین کنسول ها برای بازی کردن در خانه  قرار می‌گیرند، تحت پوشش قرار می‌دهد. به عبارت دیگر فیفا 20 برای هر چهار پلتفرم اصلی نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 4، مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس وان قابل اجراست و از این جهت محدودیت اجرایی ندارد و تعداد زیادی از پلیرهای دنیا را در فهرست بازی کنندگانش قرار می‌دهد.

خوب است بدانید مسابقات فیفا 20 هم در حالت تک نفره و هم در حالت دو نفره بازی می‌شود؛ بنابراین می‌توانید این بازی را چه به تنهایی و چه با کسانی که در این روزهای قرنطینه همراهتان هستند انجام دهید و از یکی از بهترین بازی‌های ژانر ورزشی لذت ببرید.

  1. دریبل به شیوه فیفا 20

یکی از انواع دریبل که در بازی فیفا 20 می‌تواند به برد شما در مسابقات کمک کند، «استریف دریبلینگ» Strafe Dribbling است. در این شیوه بازیکن می‌تواند توپ را برای مدت زمانی طولانی‌تر حفظ کند و وقت بیشتری برای بازی به دست بیاورد. بنابراین اگر متوجه شدید نیاز به کمی وقت کشی دارید تا تیم به ارنج یا چیدمان قبلی خودش برگردد یا به هر دلیل دیگری برای خرید زمان نیاز دارید، توپ را رها نکنید. این کار را می‌توانید هم در کنسول پی اس فور ps4 و هم در ایکس باکس وان  xbox oneانجام دهید. در ایکس باکس وان این کار را با LB انجام دهید و در PS4 توپ را با R1 تحت کنترل خود درآورده و به بازی ادامه دهید.

  1. قدرت عمل را در دست بگیرید

 

همان طور که گفتیم Strafe Dribbling  به قدرت عمل و کنترل شما نیاز دارد. در چنین شرایطی هر چقدر هم که سایر وجوه بازی اتوماتیک شده باشد، باز این شما هستید که باید بتوانید روند بازی را در دست بگیرید و این کار را از طریق کنترل دستی انجام دهید. یکی از ترفندهای خوبی که می‌توانید با آن این کار را انجام دهید و سرعتتان را با سرعت بازیکن تیم حریف هماهنگ کرده و او را پا به پا تعقیب کنید، استفاده از LT و RT در کنسول بازی ایکس باکس وان است. اگر هم پی اس فور دارید، نگران نباشید و این عملیات را با نگه داشتن دو دکمه R2 و L2 انجام دهید. بعد از مدت کوتاهی روش درست این ترفند به خوبی دستتان خواهد آمد و بازیکن مقابل نخواهد توانست از شما رد شود.

  1. یک پاس کاری حرفه‌ای را تمرین کنید

چه در بازی واقعی و چه در فیفا 20 یکی از رمزهای موفقیت همکاری گروهی به ویژه از طریق پاس کاری درست است. پاس‌ها معمولا در سه دسته عمده پاس هوایی، پاس زمینی معمولی و پاس عمقی قرار می‌گیرند. در فیفا 20 اگر ایکس باکس وان دارید می‌توانید با نگه داشتن LB پاس هوایی بدهید، با A پاس معمولی و با Y پاس عمقی بدهید.

اگر هم پلی استیشن 4 دارید همین عملیات را می‌توانید انجام دهید. L1 را نگه دارید تا پاس هوایی بدهید. ضربدر را بزنید تا پاس معمولی را تحت کنترل بگیرید و با مثلث هم یک پاس عمقی درست را در برنامه بازی‌تان قرار دهید و از این طریق به برد در بازی نزدیکتر شوید.

  1. حمایت از دروازه با انواع تکل

 

گاهی وقت‌ها بازیکن تکل می‌کند تا بتواند توپ را از دست حریف بیرون بکشد؛ گاهی هم تکل می‌کند تا بتواند خطر گل زدن را از دروازه‌اش دور کند. نوع تکل اول، معمولی است؛ اما تکل دوم به تکل قدرتی معروف است و به دلیل داشتن فشار بیشتر در آن لحظات شدت بیشتری نسبت به تکل معمولی دارد.

در بازی فیفا 20 هم تکل کردن یکی از ترفندهایی است که می‌تواند روند بازی را به نفع شما تغییر دهد. پیشنهاد ما این است که بسته به کنسول بازی‌تان و شرایط بازی، تنها در صورتی که نیاز به تکل قدرتی داشتید، دکمه تکل را دو بار به سرعت و پشت سر هم بزنید تا این عملیات را با موفقیت انجام دهید. این حرکت ریسکی خواهد بود؛ اما گاهی حتما به ریسکش می‌ارزد.

  1. اگر کرنر دادید

اگر داور به نفع تیم حریف کرنر گرفت، نگران نباشید. کاری که می‌توانید ریسک گل شدن توپ حریف را تا حد زیادی پایین بیاورد، کمک گرفتن از حامی همیشگی دروازه، یعنی دروازه بان است. برای جلو آوردن دروازه بان و گرفتن توپ در دو کنسول ایکس باکس وان و پی اس فور دو دکمه اساسی وجود دارد. کسانی که ایکس باکس وان دارند برای استفاده از دروازه بان دکمه Y را بزنند و دارندگان پی اس فور هم سراغ دکمه مثلث بروند. استفاده از دروازه بان علاوه بر این موقعیت، در شرایط مقابله تک به تک هم کاربردی خواهد بود و دروازه را از خطر نجات خواهد داد.

2337 نمایش

نظر دادن