تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 ارديبهشت 1399 ساعت 09:39

بانک‌ها همچنان اقساط وام ازدواج را کسر می‌کنند!

آنطور که پیداست بانک‌هایی که وام ازدواج می‌دهند نه تنها مراعات زوجین را نمی کنند بلکه در صورت به تعویق افتادن قسط، جریمه‌ای برای این زوجین در نظر میگرند که این مسئله اصلا عادلانه نیست.  

در پی صحبت های مکرر عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمايت بانک از کسب و کارهای زيان ديده از شيوع ويروس کرونا و تعويق پرداخت تسهيلات آنها و همچنين تعويق پرداخت تسهيلات وام​های قرض الحسنه، قرار بر این شد که از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند يا از حساب ضامنين آنها در شعب بانک​ها و مؤسسات اعتباری، چیزی کسر نشود.

رئیس کل بانک مرکزی چندین بار تاکید کرد و از مدیران بانکی خواست تا از گرفتن اقساط اینگونه وام ها تا اردیبهشت ۹۹ خودداری کنند و اقساط کسر شده از حساب گیرندگان تسهیلات را به حسابشان بازگرداند.

همچنین معاون بانک مرکزی کسر اقساط وام قرض‌الحسنه از حساب مشتریان و ضامنین غیرقانونی اعلام کرد.

اما آن طور که پیداست بانک ها توجهی به این مسئله نکردند و از اجرای این دستورالعمل مهم سر باز می زنند و همچنان اقساط را از مشتریان خود کسر می کنند.

اما مسئله فراتر از این حرفاست. آنطور که پیداست بانک هایی که وام ازدواج می دهند نه تنها مراعات زوجین را نمیکنند بلکه در صورت به تعویق افتادن قسط، جریمه ای برای این زوجین در نظر میگرند که این مسئله اصلا عادلانه نیست.

از بانک مرکزی درخواست داریم تا هرچه زودتر این مسئله را پیگیری کند تا در حق کسی اجحاف نشود؛ همچنین از بانک ها انتظار می رود تا در این شرایط حساس, بیشتر مراعات مردم را کنند و مشکلات مردم را بیشتر نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

2751 نمایش

نظر دادن