AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 فروردين 1399 ساعت 08:53

آشنایی با انواع حفاظ پنجره و کاربردهای آن ها

ما در این مطلب در مورد انواع حفاظ پنجره و قیمت حفاظ پنجره صحبت نمودیم. نصب حفاظ پنجره امروزه به دلیل اینکه سبب افزایش امنیت ساختمان ها می شود بسیار حائز اهمیت است و بسیار رایج است. استفاده زیاد از این سازه سبب شد که این سازه امروزه جزئی از دکوراسیون داخلی منازل محسوب شود و طرح و رنگ انواع حفاظ ها بسیار مهم باشند.

موضوع این مطلب ما به آشنایی با انواع حفاظ پنجره اختصاص یافته است. علاوه بر اینکه این سازه را از جنس های مختلفی تولید می کنند طرح و رنگ انواع حفاظ پنجره نیز بسیار متنوع می باشد که هر شخصی متناسب با سلیقه خود می تواند مدل مد نظر خود را انتخاب نماید. از این رو قیمت حفاظ پنجره بسته به طرح و جنس آن متفاوت می باشد. برای آشنایی با این مطلب با ما همراه باشید.

 

حفاظ پنجره چیست

حفاظ پنجره چیست؟

در واقع نصب حفاظ پنجره یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ایمنی ساختمان ها محسوب می شود. چرا که اکثر سارقین برای ورود به ساختمان پنجره ها را انتخاب می کنند به همین دلیل می توان با نصب این حفاظ ها امنیت ساختمان ها را افزایش داد. از این رو امروزه انواع حفاظ ساختمان اعم از حفاظ استیل، حفاظ پنجره ویلا، حفاظ پنجره فرفورژه، حفاظ پنجره دو جداره، حفاظ پنجره مدرن، حفاظ پنجره متحرک و ... ساخته و به بازار عرضه می شود.

حفاظ های میله ای است که از پنجره محافظت می کنند و معمولا از جنس های آهن و آلومینیوم و استیل هستند. امروزه طرح و رنگ انواع حفاظ بسیار متنوع می باشد و می توانید در بین این انواع، حفاظ مد نظر خود را انتخاب نمایید. این حفاظ ها بسیار مستحکم و قوی هستند و عملا راه نفوذ هر سارقی را مسدود می سازد به همین علت بهره گرفتن از حفاظ ساختمان سبب می شود که ساختمان از ایمنی بالاتری برخوردار باشد.

 

حفاظ پنجره دکوراتیو

آشنایی با انوع حفاظ پنجره و کاربردهای حفاظ ساختمان

امروزه نصب انواع حفاظ در ساختمان ها به دلایل مختلفی افزایش یافته است. از جمله این دلایل می تواند افزایش دزدی و سرقت در محله و منطقه، ایمن نبودن پنجره های ساختمان و منازل ، نداشتن گشت شبانه در منطقه و ... باشد. این مسائل و دلایل سبب شده اند که اکثر افراد به سراغ نصب حفاظ ساختمان ها بروند. عموما حفاظ های میله ای می باشد که جنسشان از فلز است و نصبشان هم به این صورت است که می توان هم از داخل و هم از بیرون بر روی قاب پنجره نصب شوند. در واقع انواع حفاظ پنجره را می توان بر حسب کاردبردشان به گروه های زیر تقسیم بندی نمود:

حفاظ پنجره متحرک با میله های دارای قابلیت جابه جایی: این نوع حفاظ ها را عموما در حفاظ پنجره ویلا و ورودی ساختمان ها به کار می برند و از قابلیت های این نوع حفاظ ها این است که می توان در طول روز آن ها را جمع و در شب آن ها را باز کرد. در واقع این نوع حفاظ ها متحرک هستند که آن را حفاظ تاشو یا همان حفاظ آکاردئونی می نامند که یک حفاظ لوکس و مدرن محسوب می شود. در واقع حفاظ های آکاردئونی مناسب برای فضاهای بزرگی هستند که دارای سطح های وسیع شیشه هستند و از این رو به این نوع حفاظ ها حفاظ شیشه نیز می گویند.

 

آشنایی با انواع حفاظ پنجره

حفاظ با میله ‌های آونگی با قابلیت چرخش: مزیت این نوع حفاظ ها این است که در مواقع ضروری به راحتی قابل درآوردن هستند و همچنین به ﺁسانی می توان آن ها را تمیز نمود. از قابلیت های این نوع حفاظ لوکس این است که مجهز به یک مکانیزم بازشونده است که اجرای آن فقط از داخل منزل امکانپذیر است. این نوع حفاظ نوعی حفاظ پنجره مدرن است.

حفاظ پنجره دائمی: این نوع حفاظ ها را فقط می توان یک بار نصب کرد و مدت زمان استفاده از این نوع حفاظ بسیار طولانی می باشد.

حفاظ پنجره مدرن

از آنجایی که امروزه نصب انواع حفاظ در بین افراد بسیار رایج شده است لذا علاوه بر اینکه این حفاظ امنیت ساختمان ها را افزایش می دهد جزئی از دکوراسیون منازل نیز محسوب می شود لذا لوکس و مدرن بودن این حفاظ ها برای بسیاری از مصرف کنندگان حائز اهمیت می باشد و از این رو طرح و رنگ انواع حفاظ بسیار حائز اهمیت می باشد. این مساله سبب شد که امروزه انواع حفاظ لوکس و حفاظ پنجره مدرن تولید و روانه بازار شود تا هر شخصی متناسب با نوع بنا و ساختمان خود این سازه را انتخاب نماید. تولید انواع حفاظ لوکس توسط گروه حفاظ نما برای ساختمان به صورت سفارشی نیز امکان پذیر است که به این نوع حفاظ ها حفاظ های دکوراتیو می گویند. در واقع استفاده از حفاظ های دکوراتیو این امکان را به شما می دهد که علاوه بر ایجاد و افزایش امنیت ساختمان خود به نما و زیبایی ساختمان خود نیز بیافزایید.

 

حفاظ پنجره آلومینیوم

حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ پنجره دو جداره یکی از انواع حفاظ مدرن و لوکس است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. از قابلیت ها و مزایای این نوع حفاظ این است که در برابر طوفان و باد دید مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد. ویژگی این نوع حفاظ ها این است که در زمان باز شدن لبه بالایی حفاظ بسته می ماند و فقط لبه پایینی به سمت بالا به صورت سایبان باز می شود. معمولا از حفاظ پنجره دو جداره در ساختمان هایی که طراحی کلاسیک  دارند استفاده می شود.

حفاظ استیل

حفاظ استیل از دیگر انواع حفاظ های پنجره ای می باشد که امروزه استفاده از آن بسیار رایج شده است. دلیل این امر هم مزایای زیاد حفاظ استیل است. از جمله این مزایا این است که این نوع حفاظ ها هم مقاومت بسیار بالایی دارند و هم در برابر آلودگی های خارجی و کثیف شدن در برابر باد و باران بسیار مقاوم است. هم قابلیت شستشو و تمیز شدن بسیار بالایی دارد. همچنین به دلیل طراحی های متنوعی که دارد در امر دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است.

 

انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره فرفورژه

حفاظ پنجره فرفورژه از دیگر انواع حفاظ می باشد. این نوع سازه یکی از سازه های پرطرفدار م باشد که هم به صورت ساده و هم طرح دار موجود می باشد و لذا اگر به دنبال قیمت حفاظ پنجره فرفورژه هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت حفاظ پنجره فرفورژه بسته به تعداد گل های آن دارد به این صورت که هر چه تعداد گل های این حفاظ بیشتر باشد قیمت حفاظ پنجره فرفورژه نیز بیشتر است.

ولی اگر به دنبال حفاظ با قیمت پایین تری هستید می توانید حفاظ های پنجره ای نرده ای که دارای طراحی ساده تری هستند و هم دارای وزن کمتری هستند انتخاب کنید.

حفاظ آلومینیوم

حفاظ آلومینیوم از دیگر انواع حفاظ های پنجره ای است که نحوه ساخت آن کاملا شبیه حفاظ های استیل و آهنی است. با این تفاوت که طرح و رنگ انواع حفاظ آلومینیوم بسیار متنوع و متفاوت می باشد. که این تنوع در طرح و رنگ سبب شد هر شخصی متناسب با سلیقه خود این حفاظ ها را طراحی و سفارش دهد. این ویژگی سبب شد که معمولا از حفاظ آلومینیوم در محیط هایی استفاده شود که در آن ترکیب رنگ بسیار مهم باشد. از دیگر مزایای این حفاظ ها این است که قیمت حفاظ پنجره آلومینیومی پایین تر از سایر حفاظ ها می باشد.

 

حفاظ پنجره

4549 نمایش