تاریخ انتشار: جمعه, 08 فروردين 1399 ساعت 20:48

نخست‌وزیر انگلیس هم به کرونا مبتلا شد

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در صفحه شخصی توئیتر خویش از ابتلای خود به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

او نوشت در طول ۲۴ ساعت گذشته علائم خفیفی را در خود مشاهده کرده و پس از آزمایش، جواب تست ویروس کرونا مثبت اعلام شده و خود را در قرنطینه قرار داده است.
جانسون در ادامه تأکید کرد که رهبری دولت را از طریق ویدئوکنفرانس ادامه خواهد داد. او گفت که با همدیگر با این ویروس مبارزه خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ۱۴ اسفند سال گذشته طی یک سخنرانی گفته بود که به بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کرونا رفته و با همه آن‌ها دست داده است. او گفت: «باز هم به دست دادن با همه ادامه می‌دهم؛ البته اقدام حیاتی شستن دست‌هاست.»

 

 
رسانه‌های انگلیسی نیز نوشتند که وزرای بهداشت و مالی این کشور به علت اینکه با جانسون در ارتباط بودند، خود را در قرنطینه قرار داده‌اند.

تا کنون ۱۱۶۵۸ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

روز چهارشنبه گذشته نیز دفتر اطلاع‌رسانی دربار انگلیس از مثبت بودن تست شاهزاده چارلز فرزند ارشد ملکه الیزابت دوم خبر داد. رسانه‌ها در تاریخ دوم فروردین خبر داده بودند که شخص ملکه انگلیس نیز برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، کاخ باکینگهام را ترک کرده و در قلعه «وینزر» اقامت گزیده است.

امروز «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای گفت که شیوع بیماری «کووید-۱۹» اثبات می‌کند حق کاملاً با او بوده و در نهایت دولت این کشور ناچار به اعمال تغییر در سیاست‌هایش خواهد شد.

منبع:فارس

2145 نمایش

نظر دادن