تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 اسفند 1398 ساعت 11:02

عضو ارشد جنبش انصارالله: کرونا ساخت آمریکاست

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله، ویروس کرونا را ساخت آمریکا دانست و گفت: کسانی که ملت یمن را با سلاح می‌کشند، هیچ ابایی از کشتن آنها با هزینه کمتر را ندارند.  

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد جنبش انصارالله و رئیس کمیته انقلاب یمن روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: کورنا ساخت آمریکاست و کسانی که ملت یمن را به سلاح‌های خود به قتل می‌رسانند، ابایی از کشتن یمنی‌ها با هزینه کمتر را ندارند.

وی عربستان و امارات را مسئول شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: آمریکا، عربستان و امارات و همپیمانان آنها باید مسئولیت پیامدهای ناشی از شیوع کرونا در یمن و و همچنین پیامدهای ناشی از جنگ و محاصره را بپذیرند.

محمد علی الحوثی تصریح کرد: آمریکا علاوه بر مخالفت با توقف جنگ و محاصره ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، خواستار توقف کمک‌های انسان‌دوستانه است.

الحوثی تصریح کرد: کشورهای متجاوز عمدا هیچ گونه اقدامات پیشگیرانه در مناطق تحت اشغال خود در یمن انجام نمیدهند؛ گویا چیزی به نام ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا نکرده است.

عضو ارشد جنبش انصارالله تاکید کرد که آمریکا و همپیمانان آن مسئول هرگونه شرایط بهداشتی یمن هستند، زیرا مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی یمن تحت کنترل آنها است.

وی گفت: ائتلاف سعودی که طی ماه‌های گذشته حداکثر مجوز یک پرواز در یمن را صادر می‌کرد، اکنون در شرایطی که همه کشورها فرودگاه‌های خود را به دلیل مقابله با کرونا بسته‌اند، صدور اجازه فرود چهار پرواز در یمن- آن هم در یک روز- را می‌دهد که این یکی دیگر از اقدامات خبیثانه متجاوزان است.

منبع: تسنیم

3197 نمایش

نظر دادن