AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 اسفند 1398 ساعت 14:48

ورود ۴۵۰ سرباز آمریکایی به شهر عدن یمن به بهانه مبارزه با تروریسم!

پایگاه خبری المشهد الیمنی اعلام کرد ۴۵۰ سرباز آمریکایی با هماهنگی امارات به شهر عدن در جنوب یمن وارد شدند.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المشهد الیمنی، منابعی آگاه از ورود ۴۵۰ سرباز آمریکایی به عدن در جنوب یمن، شهری که زیر نظر نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور است، خبر دادند.

به گفته این منابع، ورود نیرو‌های آمریکایی با هماهنگی امارات و با هدف ایجاد زیرساخت برای پایگاه‌های بیشتر برای واشنگتن در ساحل جنوبی یمن و برخی از جزایر است؛ مسئله‌ای که در عرصه سیاسی و مردمی واکنش‌های مختلفی درباره انگیزه و اهداف این کار به وجود آورده است.

این منابع اعلام کردند ورود ۴۵۰ نیروی نظامی آمریکا دنباله تلاش واشنگتن برای مستقر کردن ۳۰۰۰ سرباز در جنوب یمن به بهانه مبارزه با تروریسم و نامه‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نیمه ژوئن گذشته به کنگره فرستاد.

خبرنگاری که در شورای انتقالی یمن که مورد حمایت امارات است، در این باره گفت: آمریکا و انگلیس با ادعای مباره با گروه‌های تروریستی، قصد دارند ۳۰۰۰ سرباز به شهر عدن، پایگاه «العند» در استان لحج، جزیره سقطری و استان‌های شبوه، حضرموت و المهره بفرستند.

وی افزود: این حضور نظامی با هماهنگی شورای انتقالی در جنوب یمن که در واقع هماهنگی با امارات است صورت می‌گیرد و هدف از آن فراهم سازی شرایط لازم برای ساخت پایگاه نظامی آمریکایی بیشتر در اراضی یمن است.

برخی منابع در جنوب یمن تاکید می‌کنند که هدف امارات از حضور در این منطقه از همان روز‌های اول ایجاد پایگاه‌های بیشتر برای نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی بوده است.

کارشناسان معتقدند تلاش آمریکا برای حضور در جنوب یمن در واقع برای مبارزه با چین و بستن راه پکن برای ایجاد جاده ابریشم و سیطره بر سه تنگه جهان یعنی تنگه هرمز، باب المندب و کانال سوئز است. مسیری که مهمترین راه‌های دریانوردی تجاری و نظامی جهانی است.

3561 نمایش