تاریخ انتشار: جمعه, 09 اسفند 1398 ساعت 15:56

تعداد مبتلایان کرونا به ۳۸۸ نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور را اعلام کرد.  

به گزارش مهر، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر جمعه در پایان نشست ستاد اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: از روز گذشته تا کنون ۱۴۳ نفر به تعداد مبتلایان ما در کشور اضافه شد و با احتساب این افراد جدید در مجموع ۳۸۸ نفر تا این لحظه ابتلا قطعی به کرونا در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

وی گفت: سن بستری مبتلایان در کشور به طور میانگین بیش از ۵۰ سال است و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از میان مبتلایان جدید ۶۴ نفر در تهران، ۲۵ نفر در گیلان، ۱۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در اصفهان و بقیه در استان‌هایی نظیر مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی، قزوین و اردبیل هستند.

جهانپور افزود: در پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع‌هایی نظیر کاهش ترددها، اعمال محدودیت در تجمع‌ها، کاهش ساعات اداری در شرایط خاص و دور کاری و مرخصی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: آمار ما در روزهای آینده صعودی خواهد بود و علت آن هم فعال‌تر شدن بیماریابی ما در استان‌هاست، در حال حاضر برای بررسی کرونا ۱۵ آزمایشگاه مورد تایید در کشور داریم که روزهای آینده به ۲۲ آزمایشگاه افزایش خواهند یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: کاهش شیب نمودار شیوع کرونا در کشور به مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد هر چه قدر که سفرهای بین شهری کاهش یابد و مردم کمتر از خانه خارج شوند، بهتر می‌توانیم این بیماری را کنترل نماییم.

وی گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش سفرها به بعضی استان‌ها بودیم، طبق گزارش وزیر راه ورودی اتومبیل‌ها به استان مازندران بیشتر از خروجی آن‌ها بوده و این یعنی مردم آنجا را به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب کرده‌اند که این موضوع خطرساز است.

1831 نمایش

نظر دادن