تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 اسفند 1398 ساعت 17:51

استراتژی های حد سود و ضرر در بازار فارکس کدامند؟

پارامتر حد سود و ضرر در بازار معاملات فارکس بسیار تأثیرگذار شناخته شده و اهمیت بسیار بالایی در این بازار ارز جهانی برخوردار می باشد. با توجه به اهمیت این پارامتر لازم است تا به استراتژی‌های پارامتر حد سود و ضرر نیز در بازار مورد نظر توجه ویژه داشته باشیم چرا که یکی از دلایل اصلی که باعث ایجاد شکست و ضرر در معامله برای معامله گران و تریدرها در بازار معاملات فارکس می‌شود عدم توجه کافی به حد سود و ضرر بوده و در نتیجه فرد معامله گر معامله را برخلاف روند مشخص از پیش تعیین شده ادامه می دهد که در نتیجه ممکن است تمام سرمایه فرد از بین برود. بروکر ها و یا کارگزار ها موجود در بازار معاملات فارکس که به عنوان واسط ایفای نقش می‌کنند حساب‌های مختلف را در اختیار معامله گران و تایید آنها قرار می‌دهند که یکی از این حساب‌ها FXTM حساب‌های داد و ستد زنده نام دارد. اما در حالت کلی توصیه می‌شود ابتدا افرادی که می‌خواهند به معامله در بازار معاملات فارکس مشغول شوند استفاده از حسابهای و آزمایشی تمرین کرده و تجربه و مهارت لازم برای انجام معامله در بازار معاملات فارکس را کسب نمایند. معمولاً نگرانی که در ابتدای دوران فعالیت خود در بازار فارکس هستند معاملات را انجام داده است سود مناسب دست پیدا می‌کند و برای مدتی هم معامله را با یک ضربه سنگین به اتمام می رساند در برخی مواقع باعث می شود تا تمامی حساب معاملاتی فرد معامله‌گر و تریدر برهم بریزد.

 

توجه به حد سود و ضرر با توجه به حد مطلوبیت

یکی از روش هایی که فرد معامله گر می تواند با آن حد سود و ضرر را در معاملات خود تعیین نماید حد مطلوبی می باشد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما دارای یک حساب ۱۰۰۰۰ دلاری بوده و وارد معامله می‌شوید با خود اینطور عنوان می‌کنید که اگر در این معامله ۵۰۰ دلار سود کنم برایم کافی بوده و از معامله دست میکشم و همچنین در صورتی که بیش از ۲۵۰ دلار ضرر کنم معامله را به اتمام می رسانم. نکته ای که در اینجا به آنها اشاره کردیم این بازار هیچ گونه پایه و اساس علمی و تحلیلی نداشته و آن حد مطلوبیت در زمینه حد سود و ضرر در بازار معاملات فارکس شناخته می‌شود و به عنوان پارامتر هایی هست که فرد معامله‌گر آن را در ذهن خود برای معامله مورد نظر می چیند. یکی معامله گران موجود در زمینه معامله در زمینه طلا این طور عنوان می کند که در صورتی که در معامله هزار دلار سود کند از محل دست کشید و همچنین در صورتی که ۵۰۰ دلار در معامله ضرر نمایی دیگر معامله را ادامه می‌دهد این موارد نیز دقیقاً مانند به سال قبل هیچ گونه پایه علمی و تحلیلی نداشته و به صورت حد مطلوبی توسط فرد معامله‌گر چیده می شود.

 

توجه به حد ریسک در معاملات فارکس

موضوع دیگری که در زمینه حد سود و ضرر باید به آن توجه کنیم حداقل ریسک در حین انجام معاملات می باشد. هر فرد معامله گر باید به صورت کاملاً قطعی و از پیش تعیین شده برای خود تعیین نماید که در هر معامله می خواهد چه مقدار سرمایه خود را بگذارد به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما یک سرمایه ۱۰ هزار دلاری داشته و همچنین حد مطلوبیت را نیز هزار دلار برای خود در نظر گرفته در اینجا باید مبلغی از هزار دلار را به عنوان حد ریسک در هر معامله مورد ریسک قرار دهیم. به عنوان مثال می توان در هر معامله چیزی در حدود ۱۰ الی ۳۰ درصد از حد مطلوبیت در نظر بگیریم این مبلغ رقمی بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلار برای یک عدد هزار دلاری خواهد بود. از دیگر استراتژی‌ها و پارامترهایی که در بحث حد سود و ضرر باید به آنها توجه کنیم می‌توان به نسبت ریسک به ریوارد که همچنین به نسبت ضرر به سود معروف است و یا حد مقاومت و حمایت اشاره کرد.

3371 نمایش

نظر دادن