تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 اسفند 1398 ساعت 09:19

طراح گستر آب آرا ، از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات آبیاری تحت فشار کشور

شرکت طراح گستر آب آرا یکی از بزرگترین شرکت های تامین کننده تجهیزات آبیاری تحت فشار در کشور می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن نمایندگی فروش بیش از 30 شرکت داخلی وخارجی قادر به تامین کلیه تجهیزات یک سیستم آبیاری مدرن میباشد. علاوه بر نقش فعال این شرکت در تامین تجهیزات آبیاری پروژه های ملی، این شرکت درزمینه تولید لوازم و تجهیزات آبیاری مانند ماشین آبیاری قرقره ای و لوله و اتصالات پلی اتیلن نیز فعال است.

 

تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن:

سابقه تولید لوله و اتصالات در این شرکت به بیش از بیست و پنج سال میرسد. در واقع شرکت تولیدی سهندآسا نقطه آغازی بر شروع فعالیت های هیئت مدیره شرکت طراح گستر آب آرا در صنعت آبیاری کشورمان است.

به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات به روز در تولید و آزمایشگاه آکرودیته همکار سازمان استاندارد مستقر در محل کارخانه- که همزمان وظیفه تست مواد اولیه و بررسی محصول تولیدی را بر عهده دارد- تاکنون لوله و اتصالات پلی اتیلن و پلی پرو پیلن سهندآسا در ده ها پروژه بزرگ ملی مورد استفاده قرار گرفته و به کشورهای همسایه مانند ترکیه، ترکمنستان و عراق صادر شده است.

ماشین آبیاری قرقره ای:

شرکت طراح گستر آب آرا بیش از بیست سال وارد کننده ماشین های آبیاری قرقره ای ایتالیایی بوده و در زمینه خدمات نصب، بهره برداری و تعمیر و نگهداری این ماشین آلات با تجربه ترین تیم اجرایی را در کشوردارد.

پس از شرایط اقتصادی اخیر و افزایش نرخ ارز این شرکت با تکیه بر تجربیات گذشته و استفاده از دانش بومی موفق به تولید نسل جدید ماشین های آبیاری قرقره ای شد که علاوه بر دارا بودن تمام مزایای نمونه ایتالیایی برای شرایط اقلیمی کشورمان بهینه سازی شده و پس از انجام آزمون های لازم در دانشگاه صنعتی شریف و اخذ تاییدیه های لازم از وزارت جهاد کشاورزی به قیمت کمتر از نصف نمونه های خارجی به بازار عرضه گردید.

ماشین آبیاری قرقره ای با بوم به دلیل قابل حمل بودن و نصب و بهره برداری آسان نسبت به سایر روشهای آبیاری بارانی مانند سنتر پیوت و لینیربه سرعت در بین کشاورزان رایج شده است.

 این ماشین آبیاری زمین هایی با اشکال هندسی نامنظم و برای زمین های پراکنده بهترین انتخاب است چرا که کشاورز میتواند بدون نیاز به دانش فنی پیچیده این ماشین آبیاری را به کمک تراکتور به مزرعه منتقل و نصب کرده و پس از اتمام آبیاری ماشین قرقره ای را به انبار منتقل کند. این ویژگی مهم باعث شده ریسک سرقت این ماشین نسبت به سیستم های آبیاری دیگر بسیار پایینتر بوده و در سایر مراحل کشاورزی مانند کاشت و برداشت ادوات مزاحم و دست و پا گیر در مزرعه وجود نداشته باشد.

ایستگاه های پمپاژ هوشمند پیش ساخته:

تولید ایستگاه های پمپاژ جابجا شونده و هوشمند سازی ایستگاه های پمپاژ و از دیگر فعالیت های برجسته طراح گستر آب آرا می باشد. ایستگاه پمپاژ هوشمند پیش ساخته علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و آب مصرفی موجب افزایش بهره وری فیزیکی و اقتصادی نیز میشوند.

علاوه بر این تیم تحقیق و توسعه شرکت با پژوهش در زمینه ایستگاههای هواشناسی و لایسیمتر هوشمند وزنی توانایی تولید و بکارگیری این تجهیزات را در مجموعه ایستگاه پمپاژ دارا میباشد.

تامین تجهیزات:

یکی از مشکلات تامین تجهیزات در کشورمان این است که شرکتها برای فروش محصولات خود کشاورزان و پیمانکاران را به استفاده از روشهای آبیاری خاص و استفاده از تجهیزات موجود سوق میدهند.

 

این در حالی است که انتخاب مناسب ترین سیستم برای یک مزرعه پیچیدگی های خاص خود را دارد و شرایط و فاکتورهای زیادی مثل نوع خاک، کیفیت و منبع تامین آب مصرفی برای آبیاری، شرایط اقلیمی،جغرافیایی و پستی و بلندی زمین، نوع محصول و حتی شرایط اقتصادی و فرهنگی منطقه در انتخاب بهترین روش آبیاری برای هر مزرعه دخیل هست و نمیتوان نسخه واحدی برای تمام مزارع پیچید.

طراح گستر آب آرا با تکیه بر دانش فنی نیروی انسانی خود و آگاهی رسانی کافی به کشاورزان و بهره برداران، بهترین روش آبیاری را متناسب با شرایط اختصاصی هر مزرعه پیشنهاد داده و با تکمیل سبد محصولات خود بر استفاده از هیچ روش خاصی تاکید ندارد.

حامی همیشگی همایش ها و کنگره های علمی:

ما در شرکت طراح گستر آب آرا (tgabara.com) معتقدیم حل زیربنایی و زیر ساختی مسائل و مشکلات صنعت کشاورزی و به خصوص مشکلات ناشی از کم آبی بدون ارتباط مستمر جامعه علمی کشور با کشاورزان و صنعتگران ممکن نیست. علاوه بر این سایر کشورها نیز تجربیات ارزنده ای در این زمینه دارند که انتقال این تجربیات تنها با ارتباط مستمر دانشگاهیان کشور با اساتید و پژوهشگران خارجی ممکن است.

برای این منظور کنگره ها و همایش های علمی داخلی و بین المللی میتوانند بهترین راهکار باشند و طراح گستر آب آرا با حمایت مالی از کنگره های داخلی و بین المللی وظیفه اجتماعی خود را در راستای کمک به حل معضلات آبی کشور انجام میدهد.

3338 نمایش

نظر دادن