تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 دی 1398 ساعت 13:50

هاکان شوکور: رانندگی می‌کنم و کتاب می‌فروشم!

مهاجم نامدار سابق تیم ملی ترکیه از پستی و بلندی‌های زندگی‌اش سخن گفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، هاکان شوکور، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ترکیه که در جام جهانی ۲۰۰۲ نقش زیادی در رساندن این تیم به رده سوم جهان داشت، از جمله افرادی بود که به همراه پدرش توسط نیروهای امنیتی ترکیه به دلیل نقش داشتن در کودتا در این کشور بازداشت شدند و باعث شد او تبعید شود و اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

در همین رابطه شوکور گفت: چیزی برای من باقی نمانده است. اردوغان همه چیز را گرفت، حق آزادی، آزادی بیان و حق کار. هیچ‌کس قادر نیست توضیح دهد نقش من در این کودتا چه بود. من هیچ چیز غیرقانونی انجام ندادم. من تروریست یا خائن نیستم. من ممکن است دشمن این دولت باشم ولی دشمن ملت ترکیه و کشورم نیستم. من عاشق کشورم هستم. بعد از درگیری با اردوغان پیام‌های تهدیدآمیز زیادی داشتم. به مغازه همسرم حمله شد. فرزندانم مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. پدرم به زندان انداخته شد و تمام دارایی‌های من را مصادره کردند. به همین خاطر به آمریکا رفتم. در ابتدا یک کافه را در کالیفرنیا مدیریت کردم ولی افراد عجیبی به کافه می‌آمدند به همین خاطر تصمیم به رانندگی و فروش کتاب گرفتم.

شوکور ۴۴ ساله در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۷ برای تیم ملی ترکیه ۱۱۲ بازی کرد و ۵۱ گل زد. او همچنین در تیم‌های گالاتاسرای، تورینو، اینترمیلان، پارما ایتالیا و بلکبرن بازی کرده است. او در دیدار رده بندی توانست زودترین گل تاریخ جام جهانی را وارد دروازه کره جنوبی کند و تیمش با برتری ۳ بر ۲ در این دیدار جهان فوتبال را شوکه کرد و در رده سوم جام جهانی ایستاد.

1155 نمایش

نظر دادن