AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 دی 1398 ساعت 09:41

روش های افزایش رتبه گوگل و ثبت اسم در آن

سئو سایت و افزایش رتبه گوگل وب سایت ها، امروزه یکی از مسائل و موضوعات مهمی است که برای مدیران وب سایت ها و متخصصان سئو اهمیت دارد. در همین راستا در این مقاله به بررسی روش هایی که می تواند به افزایش رتبه گوگل یک سایت کمک کند، پرداخته ایم.

 

روش های افزایش رتبه گوگل

کسب رتبه بالا در لیست نتایج گوگل یکی از مهمترین اهداف و دغدغه های صاحبان وب سایت ها و همچنین متخصصان سئو می باشد. از این رو متخصصان سئو همواره در تلاش هستند با با به کارگیری تکنیک ها و روش های رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرند. موتور جستجو گوگل قوانین خاصی برای بالا بردن رتبه یک سایت دارد که دستورالعمل های آن یک چیز محرمانه بوده که هر کسی از آن اطلاع ندارد. اما تکنیک ها و روش های افزایش رتبه گوگل اطلاعاتی است که در دسترس همگان قرار دارد و هر کسی با استفاده درست و بهینه از آنها می تواند به افزایش رتبه سایت خود در گوگل کمک کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از روش های افزایش رتبه گوگل آشنا کنیم.

 

افزایش رتبه گوگل از طریق تولید محتوای با کیفیت

اولین و در عین حال مهمترین اصل در بالابردن رتبه یک سایت، تولید محتوای کاملاً منحصر به فرد و عاری از هرگونه کپی می باشد. موتور جستجوی گوگل طبق الگوریتم های خاص خود، به سایت هایی که محتوای ناب و با کیفیت تولید کنند، رتبه بالایی اختصاص می دهد و در عین حال ممکن است سایت هایی که از محتواهای کپی شده استفاده کرده باشند را از لیست نتایج خود حذف کند.

 

در تولید محتوای یک سایت نه تنها رعایت قانون کپی اهمیت دارد، بلکه مرتبط بودن محتوا با موضوع اصلی سایت نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش رتبه گوگل دارد. چرا که کاربران به محض ورود به وب سایت شما، متوجه نامرتبط بودن مطالب آن خواهند شد و بلافاصله وب سایت را ترک کرده که این اتفاق تاثیر منفی بر رتبه سایت شما خواهد داشت. با توجه به اهمیت تولید محتوای با کیفیت، توصیه می کنیم که اگر در این کار تخصص ندارید، از یک شرکت تولید محتوا کمک بگیرید.

 

 

بالا بردن رتبه سایت در گوگل از طریق به روز رسانی مداوم محتوا و توجه به متا تگ ها

به روز رسانی محتوای یک سایت طبق برنامه های زمان بندی شده مانند تولید محتوای با کیفیت در افزایش رتبه گوگل اهمیت دارد. چرا که موتور جستجو گوگل توجه ویژه ای به سایت هایی که به طور مداوم مطالب خود را به روز می کنند، دارد. البته ناگفته نماند که در زمان به روز رسانی محتوا هم باید به ارگانیک و باکیفیت بودن آن توجه شود.

 

در صفحه وب سایت ها قسمتی تحت عنوان «head» وجود دارد  که متاتگ ها در آن قرار گرفته اند که این متاتگ ها در صفحه ای متفاوت از صفحه دیگر بود که توجه به آنها در کسب رتبه بالا اهمیت خواهد داشت. به عنوان مثال متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات، 2 نمونه از متاتگ هایی هستند که تاثیر مثبتی بر کسب رتبه بالا در گوگل می گذارند. نکته بسیار مهم در خصوص متاتگ ها، استفاده از کلمه کلید اصلی در آنها می باشد.

 

 

توجه به چگالی کلمات کلیدی و لینک ها برای افزایش رتبه گوگل

شاید نتوانید تصور کنید که چگالی کلمات کلیدی تا چه اندازه در افزایش رتبه گوگل تاثیر می گذارد. به طور کلی بازه استاندارد در تعداد کلمات یک وب سایت بین پانصد تا هزار و پانصد کلمه می باشد، چرا که گوگل محتواهایی که کمتر از پانصد کلمه داشته باشند را ایندکس نخواهد کرد و محتواهای بیشتر از هزار و پانصد کلمه نیز معمولاً توسط کاربران خوانده نخواهد شد. چگالی کلمات کلیدی باید با توجه به تعداد کلمات به گونه ای تعیین شود، که نه آنقدر کم باشد که خوانده نشود و نه آنقدر زیاد باشد که گوگل فکر کند که قصد گول زدن آن را دارید. مقدار استاندارد برای چگالی کلمات کلیدی بین 2 تا 5 درصد می باشد.

 

یکی دیگر از نکات مهم در افزایش رتبه گوگل برقراری ارتباط بین صفحات و سایت ها به کمک لینک ها می باشد.

 

 

تاثیر سرعت سایت در بالا رفتن رتبه آن در لیست نتایج گوگل

بالا بودن سرعت سایت و بارگذاری صفحات آن، یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش رتبه گوگل می باشد. بالا بودن سرعت یک سایت از 2 جهت می تواند به کسب رتبه بالای آن سایت در گوگل کمک کند. چرا که سرعت بالای یک سایت علاوه بر کسب رتبه بالا، کاربران بیشتری را به خوب جذب می کند که این عامل باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن سایت شده و بازهم تاثیر مثبتی در افزایش رتبه آن سایت می گذارد.

 

از آنجایی که امروزه مردم صبر و حوصله کافی برای وقت گذاشتن در یک سایت کند را ندارند، به محض برخورد با همچین سایتی آن را ترک می کنند و دیگر به سراغش نمی روند. از این رو اگر می خواهید رتبه سایت خود را افزایش دهید، سعی کنید که سرعت بارگذاری آن بیشتر از 2 ثانیه نباشد.

 

 

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

یک موضوع دیگری که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم، چگونگی قرار دادن اسم اشخاص در نتایج گوگل می باشد. شاید خیلی از شما ها این سوال را در ذهنتان داشته باشید که چگونه می توانیم اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

 

در اینجا چند نمونه از روش هایی که باعث می شود اسم شما در گوگل ثبت شود، مورد بررسی قرار داده ایم:

 

·        شبکه های اجتماعی: در گذشته، پروفایل گوگل پلاس افراد باعث می شود که در زمان جستجوی اسم آنها در گوگل، این پروفایل به نمایش گذاشته شود. اما بعد از تعطیل شدن گوگل پلا، موتور جستجو گوگل تعدادی از شبکه های اجتماعی، مانند لینکدین، توییتر و فیسبوک را به عنوان مرجع معتبر خود قرار داد. از این رو داشتن صفحه شخصی در این شبکه ها میتواند به ثبت اسم شما در گوگل کمک کند.

 

·        وب سایت شخصی: یکی دیگر از روش هایی که میتوانید اسم خود را در گوگل ثبت کنید، داشتن یک وبلاگ شخصی در زمینه موضوعی است که در آن فعالیت دارید. با تولید محتوای با کیفیت و ارگانیک در این وبلاگ که به نام شخصی شما نامگذاری شده است می توانید بعد از مدتی با جستجوی اسم خود در گوگل، فعالیت هایتان را مشاهده کنید

 

·        نوشتن نام خود در وب سایت شخصی: اگر نام خود را در سایت شخصیتان ثبت کنید، بعد از آن می توانید با جستجوی اسم خود در گوگل، وب سایتتان را در لیست نتایج گوگل مشاهده کنید.

914 نمایش