AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 آذر 1398 ساعت 17:27

مزیت صندلی های کنار در خروج اضطراری چیست؟

اگر سفر با هواپیما را تجربه کرده باشید، حتما درهنگام ورود به هواپیما، متوجه چند در خروجی شده اید. در کنار این درها، چند ردیف صندلی نیز قرار دارد. اما آیا در باره درهای خروج اضطراری اطلاعات کافی دارید.

با خرید بلیط هواپیما  مثلا از https://tikban.com ، می توانید سفر با هواپیما را تجربه کنید و از سفری سریع و ایمن لذت ببرید.

ممکن است شما بلیط هواپیما رزرو کرده باشید و در هنگام سوار شدن به هواپیما، متوجه شده باشیدکه شماره صندلی شما، نزدیک درهای خروج اضطراری می باشد. همانطور که از اسم این درها پیداست، آنها برای خروج مسافران در مواقع حوادث هوایی طراحی شده اند. بنابراین مسافرانی که در کنار این درها نشسته اند امکان خروج سریعتر از هواپیما را دارند. شاید باورش کمی سخت باشد اما هر مسافری اجازه نشستن روی این صندلی ها را ندارد.

 در مورد این صندلی ها قوانین خاصی وجود دارد که اگر مایلید در این باره بیشتر بدانید در این مبحث ما را همراهی کنید.

هر مسافری که تا به حال بلیط هواپیما خریداری کرده و سفر هوایی را تجربه کرده باشد، می داند که صندلی های هواپیما از موقعیت یکسانی برخوردار نیستند. صندلی های کنار پنجره جزو پرطرفدارترین صندلی ها می باشد.

 

در بلیط اکونومی هواپیما امکان انتخاب صندلی هواپیما وجود ندارد و مسافر به طور اتفاقی شانس برخورداری از صندلی را دارد. در بین صندلی ها، صندلی های وسط چندان محبوب نیستند. اما صندلی های کنار در خروج اضطراری یکی از بهترین صندلی های هواپیما می باشد که بسیاری از خریداران بلیط تمایل دارند صندلی خود را در این ناحیه انتخاب کنند.

اما همه مسافران نمی توانند به راحتی بر روی این صندلی ها بنشینند. این به علت حفظ سلامتی مسافران می باشد.

مزیت صندلی کنار در خروج اضطراری

یکی از مزایای صندلی های کنار در خروجی، وجود فضای زیاد برای قرار گرفتن پاها می باشد. با نشستن روی این صندلی ها مسافر به راحتی می تواند در پروازهای طولانی مدت از خستگی پاها جلوگیری کند. البته اگر هواپیمای انتخابی شما بویینگ باشد این فضا بیشتر است.

مهمترین مزیت صندلی های کنار در خروج اضطراری، این است که فرصت بسیار کمی برای خروج از هواپیما وجود دارد.

در هنگام سانحه هوایی مسافران ترسیده و دچار دستپاچگی می شوند. این امر طبیعی است اما مسافری که کنار این درها نشسته باشند، موقعیت خوبی دارند تا اولین نفری باشند که از هواپیما خارج می شوند.

 

چه مسافرانی اجازه دارند روی این صندلی بنشینند؟

در هنگام سانحه هوایی، در های خروج اضطراری اولین درهایی هستند که باز می شوند. مسافران باید بلافصله و بدون معطلی از این درها خارج شوند. اگر مسافران در این کار سرعت عمل به خرج دهند، تعداد نجات یافتگان بیشتر می شود. از آنجایی که مسافر کنار در خروج اضطراری، باید  سرعت عمل بالایی داشته باشد، بنابراین باید بالاتر از 15 سال سن داشته باشد. اگر مسافران این صندلی ها کند عمل کنند دست وپا گیر شده و مانع نجات دیگران می شوند. از همین رو نشستن روی این صندلی ها برای افراد زیر ممنوع می باشد.

  • نوزادان
  • کودکان
  • نوجوانان زیر 15 سال
  • مسافران کم توان جسمی
  • مسافرانی که زبانهای بین الملی نمی دانند
  • مسافران پیر و کهنسال که نیاز به کمک دارند

اگر مسافری برحسب اتفاق صندلی کنار در خروجی اضطراری نصیبش شود ولی واجد شرایط لازم نباشد، مهمانداران موظفند از نشستن او جلوگیری کرده و صندلی دیگری را به او پیشنهاد دهند.

اگر قصد سفر هوایی دارید می توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از تیک بان شانس خود را امتحان کرده و صندلی کنار در خروج اضطراری را رزرو کنید و از سفری ایمن و راحت لذت ببرید.  با تیک بان بلیط هواپیما را به صورت آنلاین می توان تهیه کرد. این کار صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در وقت و هزینه مسافران به ارمغان آورده است با تیک بان می توانید به راحتی بلیط خارجی بخرید یا قیمت بلیط هواپیما داخلی را خیلی سریع ببینید با ما باشید.

2574 نمایش