تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 آذر 1398 ساعت 09:32

دارو برای کوچک کردن شکم و پهلو

چگونه کوچک کردن شکم و پهلو ممکن می شود؟ کمر باریک و خوش فرم داشتن مستلزم رعایت چه نکاتی است؟ فقط باید گرسنگی را تحمل کرد تا کمر باریک داشت؟ لاغری بهتر است یا تناسب اندام؟

برای داشتن اندام مناسب شکم و کمر باریک لازم است. این مورد با یک جا نشستن و خوردن غذاهای مختلف حاصل نمی شود. در واقع نمی شود پرخوری کرد و نشست تا وزن کاهش یابد.

کاهش سایز و کاهش چربی شکم به عنوان لاغری موضعی از سخت ترین کارها به شمار می رود که دست یافتن به آن برای برخی غول بزرگی به شمار می رود. این موضوع فقط مستلزم داشتن اراده است و تنها با تغییرات کوچکی در سبک زندگی برای فرد حاصل می شود.

 

همه چیز در مورد لاغر شدن به کمک قرص های لاغری

راههای آسانی مثل خوردن قرص ها و شربت های مختلف ارائه شده در بازار هستند که برخی افراد با خوردن آنها توقع رسیدن به تناسب اندام و لاغری را دارند. افرادی که از شاخص توده بدنی بالایی برخوردار هستند و هر چه سریعتر باید وزن خود را کاهش دهند می توانند از این روش برای کاهش وزن استفاده کنند. که البته در کنار معایب خود، مزایای زیادی را نیز برای فرد به همراه دارد. همچنین در مورد مولتی ویتامین های نظیر قرص مولتی ویتامین مینرال که باعث بهبود و جبران ضعف های رژیم ها همراه بیمار خواهد بود صحبت میکنیم.

 برخی داروها و قرص های لاغری مضرات بی شماری برای فرد به همراه دارند که بهتر است با دانستن آنها از آنها کمتر استفاده کرد. این معایب شامل ایجاد مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال برای فرد می شود. برخی قرص ها با ایجاد تپش قلب و افزایش فشار خون همراهند که در مواردی بروز داده می شوند و برای برخی افراد نمود داده نمی شوند.

از دیگر معایبی که قرص های لاغری به همراه دارند می توان به ایجاد اختلال در خواب اشاره کرد که مشکل بسیار بدی است و افراد شاغل که نیاز به نظم خواب دارند را دچار مشکل می کند. در ادامه آن نیز مشکلاتی مانند دلهره، خارش و بروز اختلالاتی در سیستم عصبی را به همراه خواهد داشت.

اگر بتوان بروز حساسیت با قرص ها را نادیده گرفت و از عوارض احتمالی آنها چشم پوشی کرد، گزینه های مناسبی برای لاغر در کوتاه مدت هستند  نظیر قرص لاغری ادیوس . این موضوع بیشتر برای افرادی صدق می کند که سعی کامل خود را برای لاغری داشته اند و نتوانسته اند به وزن ایده آل خود دست یابند و رو به مصرف داروهای لاغری آورده اند.

 البته مشکل خاص و حادی پیش نخواهد آمد اگر در مورد تمام عادات بدن به طور کامل به پزشک متخصص تغذیه گفته شود و حتی دارو نیز توسط پزشک و با دوز مصرفی متعادل تجویز شده باشد.

 

در مورد لاغری موضعی می توان با رجوع به مجله کوئیک فیت به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست یافت. با راهکارهای جراحی که در این مورد بیان شده است می توان از چربی در قسمت هایی از بدن دست یافت.

روش های تهاجمی برای لاغری موضعی

به منظور بهبود شکل ظاهری در افرادی که بیش از حد دچار اضافه وزن هستند، این روش ها اعمال می شود. در این روش ها قسمت کمی از پوست برش داده می شود و چربی ها با روش های مختلف توسط لوله ای به نام کانولا برای حذف شدن، تحت تاثیر قرار می گیرد.

  • لیپوساکشن
  • لیپوماتیک

روش های غیر تهاجمی برای لاغری موضعی

با روی کار آمدن فن آوری های بروز و جدید، کاهش دادن چربی های رسوب کرده و سفت شده در بدن، روش هایی بدون بیهوشی، بدون برش و ایجاد زخم به وجود آمده است. دوران نقاهت کوتاه و تایید شده از FDA به عنوان ویژگی های این روش ها مطلوب بسیاری از افراد است. از این روش ها بیشتر برای کاهش وزن در قسمت هایی که تجمع چربی کمتر است یا پس از روش های به کار گرفته شده برای لاغری می توان استفاده کرد. مثل جمع کردن غبغب، افتادگی پلک، لاغری ساق پا و بافت های دیگر مورد کاربرد است.

  • کرایولیپولیز
  • کربوکسی تراپی
  • LPG

دارو برای لاغری مناسب است؟

انواع داروها برای لاغر شدن و کاهش وزن عملکردهای مختلفی را دارند. برخی داروها با کاهش اشتها و برخی دیگر با ایجاد احساس سیری، برخی با روان کردن معده و از بین بردن عمل جذب غذا در روده ها و برخی دیگر نیز با کمک بالا بردن متابولیسم بدن سبب کاهش وزن می شوند.

اینکه کدام راه مناسب کدام فرد است بهتر است توسط پزشک متخصص تجویز شود و دوز مصرفی آن نیز توسط پزشک تعیین شود تا مشکلات حادی برای بدن فرد ایجاد نشود.اینگونه است که بهترین راه برای لاغری با داروها ممکن خواهد شد. البته بهتر است علاوه بر مصرف دارو برای کاهش وزن نکات مهمی هم رعایت شود. در ادامه از این نکات برایتان خواهیم گفت تا علاوه بر کمک گرفتن از داروها برای کاهش وزن، تغییراتی نیز در سبک زندگی برای سلامتی ایجاد شود.

 

نکاتی برای داشتن اندامی زیباتر

اندام زیبا و تناسب اندام از دغدغه های بزرگ امروزی به شمار می رود. اکثر جوانان علاقمند به داشتن اندامی متناسب هستند و از داشتن آن اعتماد به نفس می گیرند. این خواسته مهم با یکجا نشستن و پرخوری به هیچ وجه حاصل نمی شود و باید در کنار آن از راهکارها و نکات کلیدی دیگر نیز بهره گرفته شود. این راهکارهای مختلف شامل ایجاد تغییرات مفید و مختلف در جهت تغییرات کارآمد برای سبک زندگی می شود.

اولین تغییری که می توان برای اصلاح سبک زندگی به جهت لاغری و کاهش وزن ایجاد کرد، اعتدال در مصرف مواد غذایی است. برای این کار اگر عادت به خوردن مواد غذایی در حجم زیاد دارید بهتر است آنرا به وعده های کوچک تقسیم کرده و قبل از احساس گرسنگی آنها را میل کنید. بعد از آن هم می توان از بشقاب بزرگ برای  سالاد زیاد و بشقاب کوچک برای غذای کم استفاده کرد.

البته حذف سس های چرب و نوشیدنی های مضر شیرین هم گام مهمی برای این اصلاحات تلقی می شود که باید آنها را پیش گرفت.

ورزش روزانه و منظم به مدت یک ساعت در روز هم خیلی مفید است. اگر فرصت انجام تمرینات در باشگاه ورزشی را ندارید می توانید از پیاده راه رفتن تا محل کار و مواردی مانند ورزش در خانه هم کمک بگیرید.

 

منبع : مجله کوئیک فیت

3768 نمایش

نظر دادن