تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 آذر 1398 ساعت 10:09

بارش باران و برف در کشور از عصر چهارشنبه

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، بارش باران و برف آغاز می‌شود.  

خبرگزاری ایرنا: یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، بارش باران و برف آغاز می‌شود.

«فریبا گودرزی» گفت: از امروز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود. از این رو با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از امروز تا پنجشنبه به تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور به ویژه تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز برای شمال و مرکز خلیج فارس و قسمت‌های جنوبی خوزستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف آغاز می‌شود.

گودرزی افزود: روز پنجشنبه بارش در این مناطق ادامه دارد و فعالیت این سامانه به شکل رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، استان‌های واقع در جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور را نیز فرا می‌گیرد. روز جمعه برای نیمه غربی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه در غالب مناطق کشور جو پایداری انتظار می‌رود.

وقوع بارش پراکنده در تهران چهارشنبه شب

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: آسمان تهران امروز سه‌شنبه صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است؛ فردا چهارشنبه همچنان غبار محلی در تهران وجود دارد. از ظهر ناپایداری جوی وارد تهران می‌شود و شب بارش پراکنده و وزش باد خواهد داشت. امروز بیشینه دما در تهران ۸ درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است و کمینه دمای تهران امروز صبح به دو درجه سانتی‌گراد رسید.

گودرزی در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور نیز گفت: امروز بجنورد با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بندرعباس دیروز با دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور بودند.

931 نمایش

نظر دادن