تاریخ انتشار: شنبه, 25 آبان 1398 ساعت 10:28

دانستنی های لازم در مورد خدمات نماشویی ساختمان

نماشویی از جمله مهمترین فعالیت ها و فرایندهایی که در زمینه خدمات مربوط به نمای ساختمان انجام می گردد می توان به نماشویی، انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، کفسابی ساختمان، سنگسابی ساختمان و غیره اشاره نمود. که هر یک از آنها در نوع خود به متریال مخصوص و همچنین نیروی متخصص و ماهر احتیاج دارند.

نماشویی یکی از خدمات بسیار مدرن و محبوب در سازه های شهری به حساب می‌آید که در طی آن به نماشویی، تمیز کردن شیشه و دیگر قسمت های مشخص در ساختمان های مختلف پرداخته می شود. در حالت کلی خدماتی مانند نماشویی، کفسابی، سنگسابی، شستشوی نما و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از جمله مهمترین خدمات بهینه در زمینه ساختمان ها و سازه های شهری به حساب می آید که هر یک در نوع خود از کارایی و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که قصد دارید به سنگسابی، نماشویی، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و کف سابی در تهران اقدام نمایید می توانید از خدمات ارائه شده توسط شرکت ما بهره برده و با کارشناسان و متخصصان حاضر در شرکت ما تماس گرفته و خدمات خود و نماشویی ساختمان خود را به ما بسپارید.

 

نماشویی

معرفی نماشویی

در حالت کلی نمای یک ساختمان شامل قسمت های مختلفی می باشد که از مصالح مختلفی ساخته شده است که این قسمت های مختلف شامل بخش اصلی سازه و بخش طراحی و معماری آن و همچنین قسمت هایی مانند درب و پنجره ها و غیره می باشد. همچنین در حالت کلی نماشویی ساختمان می تواند به صورت کاملاً دستی باشد و با استفاده از ابزارهای مختلف و مختص شستشو انجام شود موضوعی که مشخص است در صورتی که از ابزارهای مخصوص شستشو برای نماشویی ساختمان ها و سازه های مختلف استفاده شود با توجه به فناوری های جدیدی که در این ابزارها وجود دارد و بحث مکانیزه کردن کارها فرایند نماشویی با سرعت و دقت بسیار بالاتری انجام شده و نتیجه بسیار بهتری ایجاد می گردد و در عین حال در بحث زمان و هزینه زیادی صرفه جویی می شود. در حالت کلی می‌توان نماشویی را به عنوان یکی از خدمات نظافتی موجود در ساختمان ها و سازه های مختلف به حساب آورد که با استفاده از ابزار مختلف و روش‌های خاص و ماشین‌آلات مخصوصی که برای این کار وجود دارد به شستشو و تمیز کردن سطح نما و قسمت های مختلف یک ساختمان و سازه پرداخته می شود.

 

خدمات نماشویی

در حالت کلی کلیه متدها و روش ها و فرایندهایی برای از بین بردن کثیفی های مانند گرد و غبار، دوده و همچنین زنگ زدگی قسمتهای مختلف که در یک ساختمان و سازه به کار گرفته می شود به آن نماشویی اطلاق می گردد. در حالت کلی با توجه به زیبا سازی نمای ساختمان ها و قسمت های مختلف ساختمانی که دید دارند نماشویی به حساب می‌آید زیرا نمای هر ساختمان در حکم لباس یک ساختمان و بنا می باشد و هر چه این لباس و نمای ظاهری موجه تر و زیبا تر و تمیز تر داشته باشد، چشم بیننده را بهتر به خود جلب کرده و تاثیر مثبت در حالات و روحیه افرادی که به این ساختمان وارد می‌شوند ایجاد می نماید. مواردی که بر میزان هزینه نماشویی در پروژه و ساختمان مختلف تاثیر مستقیمی دارد ارتفاع ساختمان میباشد همچنین میزان کار و ساختمان نیز پارامتر دیگری است که در هزینه نهایی نماشویی تاثیر دارد پارامتر دیگری که در هزینه تمام شده نماشویی تاثیر میگذارد نوع مکان می باشد که مطمئناً یک فضای تجاری هزینه بیشتری را نسبت به یک بنای مسکونی ایجاد می نماید.

ضرورت انجام نماشویی و روش‌های مختلف نماشویی

در حالت کلی دلایل بسیار زیادی برای نماشویی و اینکه چرا باید کار نماشویی را در یک ساختمان سازی انجام دهیم وجود دارد. یکی از این موضوعات این می باشد که در صورتی که به نماشویی و از بین بردن کثیفی های ایجاد شده بر روی نمای ساختمان توجه ویژه نشود به صورت دوره ای و منظم نماشویی ساختمان نکنیم، نمای ساختمان تخریب شده و باید هزینه بسیار بیشتری را نسبت به هزینه نماشویی برای بازسازی نمای ساختمان پرداخت نماییم. در حالت کلی ساختمان ها و سازه های مختلف با استفاده از متریال مختلفی مانند سنگ سیمان و مواد مختلف مانند کامپوزیت و دیگر مواد ساخته می شوند. موضوعی که مشخص است این موضوع می باشد که از بین بردن کثیفی های ایجاد شده بر روی مواد و متریال مختلف و تمیز کردن سطوح این مواد از سطح ساختمان های مختلف با استفاده از یک روش با یک ماده شوینده به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

 

نماشویی

همچنین انجام فرآیند نماشویی در شهرهای بزرگ برج ها و ساختمان های بزرگ نیز حضور دارند با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا با کاربرد بسیار بیشتری نسبت به دست شهرهای کوچک داشته که در این شهرها نمای ساختمان و برج های مختلف با توجه به میزان آلودگی بسیار زیاد این شهرها سریع‌تر نسبت به شهرهای کوچک و کثیف می‌شوند و احتیاج به نماشویی دارند. در حالت کلی در شهرهایی که میزان آلودگی هوا بالا باشد یک ساختمان به صورت میانگین در سال یک یا دو بار احتیاج به نماشویی دارد. همچنین یک ساختمان کوچک که از ابعاد بزرگ بهره نمی برد افراد مختلف ساکنین ساختمان می توانند با استفاده از ابتدایی ترین وسایل مانند داربست و آب و صابون و پارچه فرآیند نماشویی را بر روی ساختمان مورد نظرشان انجام دهند اما در صورتی که ساختمان چند طبقه بوده و ابعاد و وسعت زیادی داشته باشد انجام فرآیند نماشویی به این آسانی ها نبوده و از سختی کار بیشتری برخوردار بوده و احتیاج به فرد ماهر و متخصص و با تجربه دارد. در این زمینه شرکت های بسیار زیادی حضور دارند که از نیروهای متخصص بسیار باتجربه استفاده کرده و با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین امکانات خدمات بسیار عالی را در زمینه نماشویی ارائه می نمایند. شما نیز می‌توانید در صورتیکه قصد انجام نماشویی برای ساختمان مورد نظر خود را دارید به شرکت ما مراجعه کرده و از خدمات بسیار عالی ارائه شده توسط شرکت ما بهره ببرید.

 

نماشویی

کفسابی چیست؟

یکی دیگر از خدمات بسیار عالی ارائه شده توسط شرکت ما کفسابی در تهران می باشد. اگر بخواهیم کف سابی را تعریف کنیم باید بگوییم که این فرآیند به فرآیندی اطلاق می گردد که سنگ ها که حالت کهنه و یا تازه ساخت به خود گرفتند و بر روی آنها کثیفی و جرم اضافی ایجاد شده و یا لک هایی به وجود آمده است یک لایه از روی این سنگ ها برداشته شده و در نتیجه سطح بسیار صاف و براق و زیبایی ایجاد می گردد همچنین به فرد ماهر و با تجربه ای که این عملیات را به صورت کاملا حرفه ای و حساب شده انجام می دهد کفساب می گویند از دیگر مواردی که در صورت بروز آنها می‌توان به کفسابی اقدام نمود این موضوع باشد که سنگهای به کار رفته در یک ساختمان حالا تراز با یکدیگر نداشته و یکدست نباشند و یا اینکه به برق کشی احتیاج داشته باشند. همچنین باید بگویم که فرآیند کفسابی یک اصطلاح کلی بوده و زیر مجموعه بسیار زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سنگ سابی
  • بتن سابی
  • موزاییک سابی
  • فرچه زنی سرامیک
  • کف شویی
  • و غیره

هر یک از موارد گفته شده در نوع خود به عنوان زیر شاخه ای از کفسابی به حساب آمده که نیازمند خدمات بسیار زیادی باشد که در نهایت تمامی خدمات انجام شده به منظور حفظ نظافت و تمیزی و همچنین ترکیب سنگ و یا سطح که در ساختمان ها و مکان های مختلف وجود دارد به کار گرفته می شود. در صورتیکه فرایند کفسابی به صورت صحیح و اصولی و مدیریت شده و همچنین با استفاده از نیروی متخصص و ماهر انجام شود، سطح مورد نظر به صورت کامل براق شده و چیزی شبیه به صفحه مکان‌های بسیار مجلل و شیک و قصرها و کاخ ها ایجاد می گردد چرا که در فرایند کفسابی سنگ های با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد که در پایان کار سنگ کف ساختمان بسیار براق شیک و مجلل می‌شود.

 

کفسابی

سنگ سابی چیست؟

یکی از خدمات ساختمانی ارائه شده توسط شرکت ما سنگ سابی می باشد. سنگسابی بر روی هر نوع سنگ قابل اجرا می باشد و سخت ترین سنگ ها مانند گرانیک تان بر این سنگ ها می توان تحت فرآیند سنگسابی قرار بگیرد. همچنین برای انجام فرآیند سنگ سابی به یک فرد متخصص و ماهر که تجربه کافی در زمینه سنگ سابی را داشته باشد احتیاج می باشد تا در نتیجه سطح سنگ و کف مورد نظر بسیار براق و درخشان گردد. همچنین برای انواع مختلف سرامیک ها می توان از فرایند سنگ سابی استفاده کرده و برای کف سابی سطح هایی که از بتن و یا لاشه سنگ تشکیل شده‌اند می‌توان با استفاده از لقمه سنگ های الماسه به کف سازی سطح مورد نظر پرداخته و در نتیجه سطح بسیار به همراه و جذاب برای سد مورد نظر ایجاد نماییم. از جمله انواع سنگها که می‌توان بر روی آنها فرایند سنگسابی را انجام داد مواردی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • سنگ سیاده رگه دار طلایی و سفید 
  • سنگ صلصالی 
  • سنگ ریخته شده
  • انواع گرانیت ها 
  • سنگ ها مصنوعی 
  • سنگ های چینی 
  • سنگ ترارتن 
  • سنگ مرمریت 
  • سنگ خوی 
  • سنگ دهبید
  • بسیاری از سنگهای لوکس و قیمتی دیگر

معرفی ساب سنگ 

برای آنکه فرآیند سنگسابی و کفسابی به صورت صحیح و اصولی و در حد نتیجه مورد نظر انجام شود حتما باید یک فرد متخصص استادکار با تجربه همراه چند فرد زیردست و شاگرد حضور داشته باشند و همچنین باید مواد مصرف مرغوبی مانند انواع مختلف ابزار آلات لازم مانند لوله سنگ‌ ساب، دستگاه کفسابی، جک و غیره وجود داشته باشد. در حالت کلی فرایند و مراحل انجام ساب سنگ با توجه به نوع سطح و کف و همچنین نوع سنگی که در آن به کار رفته است می تواند متفاوت باشد. همچنین پارامترهایی که در هنگام انجام فرایند ساب سنگ باید در نظر گرفته شوند جنس سنگ به کار رفته در سطح مورد نظر میزان کثیفی و جرم وجود داشته در کف و میزان خط و خش هایی که در سطح مورد نظر وجود دارد و همچنین مقدار پستی و بلندی‌های وجود داشته در سطح مورد نظر را به صورت کامل در نظر گرفته و با توجه به آنها به این فرآیند اقدام نماییم.

 

خدمات ساب سنگ

هرچه سطح مورد نظر از پستی و بلندی و بالا و پایینی بیشتری برخوردار باشد لقمه سنگ ها و مواد مصرفی بیشتر و با کیفیت تری احتیاج بوده و همچنین از نظر هزینه و زمان نیز وقت بیشتر و هزینه بیشتری را می طلبد. در صورتی که شما عزیزان پروژه‌های مربوط به کفسابی و سنگسابی داشته و می خواهید آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید می توانید از تیم متخصص و باتجربه حاضر در شرکت ما استفاده نموده و با آنها مشورت نمایید و پروژه‌های خود را به آنها بسپارید.

معرفی فرآیند پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

یکی دیگر از خدمات سازه ای و ساختمانی همانند نماشویی که توسط شرکت ما انجام شده پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می باشد که در طی این عملیات با پیچ و مهره کردن نمای ساختمان های مختلف سنگی از احتمال شل شدن و یا افتادن سنگ بر اثر عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی تعداد زیادی جلوگیری می گردد مهمترین دلایلی که افراد مختلف به عنوان صاحبان ساختمان های مختلف به حساب می آیند و به انجام پیچ و رولپلاک نما ی ساختمان اقدام می‌کنند این موضوع می باشد که سنگ هایی که در نمای ساختمان و یا سازه مورد نظر به کار رفته حالت مستحکم تر و با دوام تری به خود می‌گیرند. همچنین در بسیاری از موارد فرد کارفرما بعد از اینکه پروژه سنگ کاری نمای ساختمان به صورت کامل به اتمام رسید سریعا اقدام به انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می کند تا در نتیجه از ایجاد هرگونه خطر جانی و یا مالی و بروز مشکلات تا حدود زیادی جلوگیری نماید. همچنین در برخی از موارد وجود دارد که یک ساختمان که در نمای آن از سنگ ها استفاده شده و بعد از گذشت چند سال ممکن است که سنگ نمای ساختمان شل شده و این خطر وجود دارند که سقوط کرده و بر سر عابرین پیاده که در مسیر این ساختمان ها وجود دارند و در نتیجه خطر جانی بسیار بالایی ایجاد گردد با توجه به همین موضوع برای جلوگیری از شل شدن و افتادن سنگ ها اقدام به انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می گردد. در صورتیکه فرایند مربوط به انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به صورت کاملا اصولی و صحیح و حساب شده انجام گردد دیگر هیچ گونه عوامل طبیعی و غیر طبیعی مانند آب و هوا باد، طوفان، زلزله، سیل، باران و غیره بر روی شل شدن سنگ ها نمی تواند تاثیر بگذارد و در نتیجه هیچ گونه خطر مالی و جانی ایجاد نمی گردد.

1509 نمایش

نظر دادن