AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آبان 1398 ساعت 11:15

تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن

در باربری و حمل و نقل اثاث بایستی از لوازم مطمئن و با کیفیت استفاده نمود. برای مثال از تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن می توان به کارتن های پنج لایه، چسب های پهن و نایلون حباب دار اشاره نمود. کیفیت و کارایی لوازم بسته بندی در اثاث کشی ایمن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن

بسته بندی در اسباب کشی از مهمترین و حساس ترین مراحل اسباب کشی است و برای داشتن یک اثاث کشی ایمن و بدون مشکلات بایستی از افراد مجرب و کارآزموده و با بهره مندی از تجهیزات و بسته بندی صحیح استفاده کرد. در این مقاله سعی بر آن داریم شما را با تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن آشنا کرده و مناسب ترین روش اثاث کشی را معرفی کنیم. در بسته بندی اثاث بهتر است ابتدا از وسایلی که کمتر از دیگر اشیاء مورد نیاز خواهد بود، شروع کرد که در این میان بسته بندی لوازم آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند چرا که ظروف شکستنی از حساس ترین اثاث در اسباب کشی به شمار می رود.

از این رو قبل از اقدام به کاری ابتدا کارتن های مناسب و تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن برای ظروف شکستنی را تهیه و آماده کنید و برای این امر از کارگران و کارکنان محتاط و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. امروزه باربری های بسیاری در سطح شهرها به فعالیت مشغول می باشند که با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب در جابجایی و اثاث کشی به عموم افراد خدمت رسانی می کنند. از این رو برای داشتن یک اسباب کشی ایمن و بدون آسیب دیدگی در وهله اول باید باربری خوب و معتبری را انتخاب کنید و از تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن بهره مند شوید.

 

خرید کارتن اسباب کشی محکم و مداوم

از مهمترین و اصلی ترین لوازمی که در اسباب کشی به آن نیاز می باشد، می توان به خرید کارتن اسباب کشی اشاره نمود. این کارتن ها در انواع و سایزهای مختلفی با توجه به نیاز و نوع وسایلی که در آن قرار خواهد گرفت تولید و عرضه می گردد. کارتن های تهیه شده در اسباب کشی بایستی از کیفیت و کارایی بالا برخوردار باشند و نباید کهنه و دارای پارگی باشند. از انواع کارتن های بسته بندی برای اثاث کشی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کارتن های استریل جهت مواد غذایی فریزر شده
  • کارتن های بزرگ و کوچک چند لایه جهت جابجایی اثاثیه و خرده ریزها
  • کارتن های رگال دار مخصوص حمل البسه
  • لایف پک به عنوان دراور لباس

بهترین و مورد توجه ترین کارتن ها در جابجایی وسایل و خرده ریزهای منزل، کارتن های پنج لایه ضخیم با مقاومت بالا می باشند که در سایز و ابعاد استاندارد و متنوع عرضه گشته و افراد با توجه به وسایل مختلف منزل خود، این کارتن ها را در اندازه های مناسب تهیه می کنند. تهیه این نوع کارتن ها در اسباب کشی می تواند خاطر شما را راحت کرده و بدون هیچ گونه صدمه و شکستگی بار واثاث شما را جا به جا و انتقال خواهد داد.

 

نایلون حباب دار

از دیگر تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن می توان به پلاستیک های ضربه گیر حبابدار اشاره نمود. در بسته بندی و حمل اثاثیه حساس و شکستنی وجود پلاستیک ضربه گیر حبابدار بسیار الزامی می باشد. بهره مندی از بابل رپ می تواند از وسایل و بار شما در برابر احتمالاتی چون شکستگی، خط و خش و کثیفی جلوگیری نماید. توجه داشته باشید که در کنار استفاده از بابل رپ در بسته بندی لوازم و ظروف شکستنی می توانید در اسباب بزرگ منزل چون شیشه ها، مبلمان، یخچال و میز غذاخوری نیز بهره مند شوید. این محصول به دلیل داشتن حباب های ضربه گیر مانع از انتقال ضربه های وارد به اسباب در هنگام حمل و نقل شده و نقش بسیار زیادی را در این زمینه ایفا می کند و می توان گفت یکی از تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن  می باشد. توجه داشته باشید که پلاستیک ضربه گیر حبابدار تهیه شده برای اثاث کشی باید از جنس و کیفیت درجه یک و خوبی برخوردار باشد و در میزان ضربه گیری و حفظ سلامت اسباب به صورت قابل توجهی کارایی داشته باشد.

 

کاغذ بسته بندی

کاغذ بسته بندی از دیگر تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن به شمار می رود که استفاده از این مورد در بسته بندی اسباب مانع از وارد شدن آسیب و صدمه ای به وسایل خرده ریز و شکستنی منزل شما خواهد شد. پرسنل و کارکنان باربری قبل از قرار دادن اسباب خرده ریز شما در کارتن، ابتدا آنها را توسط کاغذ بسته بندی دورپیچی می کنند و در داخل کارتن ها قرار می دهند. در غیر این صورت بدون استفاده از کاغذ بسته بندی در اثر برخورد آنها با یکدیگر در داخل کارتن سبب شکستن اثاث خواهد شد در نظر داشته باشید که استفاده از روزنامه به عنوان کاغذ بسته بندی اثاث ایده ای کاملا اشتباه بوده و بسته بندی با روزنامه سبب آلوده شدن وسایل شما خواهد شد چرا که روزنامه ها دارای چاپ و رنگ و مواد شیمیایی می باشند. کاغذ بسته بندی اثاث در هزینه و نرخ قیمت بسیار ارزان و پایینی عرضه می گردد از این جهت افراد می توانند بدون مشکل مالی و هزینه اثاث کشی از این تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن بهره مند شوند.

 

سلفون از دیگر تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن

از تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی ایمن می توان به سلفون اشاره کرد که در دور پیچی برخی از اثاث به آن نیاز می شود. استفاده از یک رول سلفون در بسته بندی اثاث بسیار مفید عمل می کند. برخی افراد بر این باور هستند که سلفون به تنهایی از وسایل شما محافظت کرده و مانع از وارد شده هرگونه صدمه ای به مبلمان و وسایل چوبی می شود و به این منظور از سلفون استفاده می کنند، در حالی که استفاده از این لوازم در بسته بندی اثاث تنها از باز شدن بسته بندی وسایل و نفوذ گرد و خاک به داخل وسایل شما جلوگیری خواهد کرد.

 

چسب برای اسباب کشی

چسب در اسباب کشی و هنگام بسته بندی اثاث بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که در این وهله تهیه چسب های پهن با مقاومت و چسبندگی بالا از اولویت های بسته بندی باربری ها می باشد. چسب های پهن از قدرت چسبندگی بالا برخوردار بوده و شما می توانید با خیال راحت برای بستن درب کارتن ها از آن بهره مند شوید. در تهیه چسب باید بسیار دقت داشته باشید چرا که برخی از چسب های عرضه شده در بازار از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و این موضوع می توانند در جابجایی اثاث شما مشکلات و صدمات جبران ناپذیری را به وجود آورد. کارتن هایی که در آنها کریستال های گرانقیمت خود را قرار داده اید بایستی از چسب بندی محکم و مقاومی برخوردار شده و در حین اثاث کشی هیچ گونه مشکلی را ایجاد نکند. 

2008 نمایش