تاریخ انتشار: شنبه, 11 آبان 1398 ساعت 15:51

راهنمای سفر به سرزمین رؤیاها، مالدیو

بی‌شک بعد از سفر به این جزیره رؤیایی دلتان برای روزهای اقامت در آن تنگ خواهد شد.مالدیو جزیره‌ای کوچک است که گویی تمام زیبایی‌های جهان در آن گردآوری شده‌اند. چه قصد قدم زدن در کنار سواحل مرجانی را دارید، یا قصدتان از سفر داشتن لحظات هیجان‌انگیز است بی‌شک جزیره مالدیو همان مقصدی‌ست که انتظارش را دارید.

 

کشورهای ساحلی همیشه یک سر و گردن بالاتر از مقاصد توریستی دیگر قرار دارند. مخصوصاً اگر این مقاصد آب‌وهوایی استوایی داشته و در هر فصل از سال پذیرای گردشگرانی باشند که از سرما فراری بوده و عاشق دریا و تفریحات آبی هستند. مقاصدی مانند تور مالزی با جزایر زیبایش، تور بالی با جنگل‌های سرسبز و سواحل شنی‌اش یا مالدیو که رؤیایی‌ترین هتل‎های جهان را در خود دارد. همه و همه می‌توانند سفری با ایده آل‌های شما را برایتان رقم زنند. در ادامه آژانس هواپیمایی ستاره ونک شما را با جاذبه‌های گردشگری مالدیو آشنا می‌کند.

کوچکترین کشور قاره پهناور آسیا با مناظر طبیعی خارق‌العاده و آب‌وهوایی بسیار عالی به مقصد رؤیایی گردشگران سرتاسر جهان تبدیل شده است. مالدیو زیباترین سواحل شنی دنیا را در خود دارد. آب‌های فیروزه‌ای، جزیره‌های مرجانی، هتل‌هایی که در میان آب‌های زلال بنا شده‌اند و انواع تفریحات آبی همه و همه تعطیلاتی بی‌نقص را برایتان رقم خواهد زد. این کشور را می‌توان سرزمین زیبایی‌های بی‌پایان نامید.

اطلاعات کلی که هر گردشگر قبل از برنامه‌ریزی برای تور مالدیو باید بداند:

برای سفر به مالدیو نیاز به دریافت ویزا ندارید. ویزای مالدیو از نوع ویزای فرودگاهی است و در فرودگاه ماله (پایتخت مالدیو) با همراه داشتن برگه بلیط هواپیما و رزرو هتل صادر می‌شود.

پایتخت مالدیو شهر ماله می‌باشد.

اسلام، دین رسمی در مالدیو است.

واحد پول این کشور روفیه می‌باشد.

ساعت رسمی مالدیو +1:30 دقیقه با تهران اختلاف دارد.

طول پرواز تهران به مالدیو حدوداً 8 ساعت است.

مردم مالدیو به زبان دیوهی صحبت می‌کنند.

ترانسفر از فرودگاه ماله به جزایر مالدیو با قایق‌های تندور انجام می‌شود.

119 شماره سه رقمی مالدیو برای مواقع ضروری می‌باشد.

 

در مالدیو از چه مکان‌هایی دیدن کنیم؟

سفر به مالدیو تنها به ساحل و دریا خلاصه نمی‌شود. این کشور با بناهای تاریخی و انواع تفریحات مهیج از گردشگران پذیرایی می‌کند؛ بنابراین در سفر به مالدیو بازدید از این مکان‌ها را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

موزه مالدیو: موزه مالدیو بنای سه طبقه زیبایی است که در پارک سلطان قرار دارد. ساختمان این موزه بخشی از کاخ سلطنتی بوده و قدمت آن به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. در این مجموعه زیبا سکه‌های قدیمی، جواهرات سلطنتی، تاج و لباس‌های فاخر، سلاح‌های جنگی قدیمی و سایر آثار به‌جا مانده از پادشاهان مالدیو نگه‌داری می‌شود.

مسجد جامع مالدیو: مسجدی بسیار بزرگ که در سال 1984 ساخته شد و بیش از 5 هزار نفر گنجایش دارد. گنبد مسجد طلایی رنگ بوده و داخل آن به سبک معماری اسلامی تزیین شده است. از آنجایی که اسلام دین رسمی این کشور می‌باشد، مسجد جامع مالدیو از ارزشی ویژه در میان مردم این کشور برخوردار است.

جزایر مالدیو: مالدیو در مجموع 12 هزار جزیره دارد که در این میان 88 جزیره آن توریستی هستند. هر یک از جزیره‌ها را به ‌تنهایی می‌توان بهشتی منحصربه‌فرد با مناظر بی‌بدیل نامید. "کوردو" از زیباترین جزایر مالدیو است که به داشتن دریای فیروزه‌ای و خانه‌های روی آب با کف شیشه‌ای معروف است. در "جزیره واداهو" انعکاس نور ستاره‌ها و درخشش فیتوپلانگتون‌ها در سراسر ساحل منظره‌ای غیرقابل‌توصیف را وجود می‌آورد. برای داشتن لحظاتی سرشار از هیجان می‌توانید به جزیره مافوشی بروید. این جزیره محیطی شاد داشته و امکان انجام انواع تفریحات آبی مانند ماهیگیری، غواصی، پاراسیلینگ، اسکی روی آب و ... را برای گردشگران فراهم کرده است.

 

رستوران‌های معروف مالدیو

مالدیو سرزمین غذاهای دریایی و نارگیل است. میزهای رنگارنگ غذا در رستوران‌های مالدیو بد غذاترین گردشگران را نیز به اشتها می‌آورد. کاری ماهی، خوراک خرچنگ، بوشی ماشونی و کتلت ماهی غذاهایی هستند که به راحتی نمی‌توان از کنارشان گذشت. علاوه بر غذاهای لذیذ و مقوی رستوران‌های مالدیو نیز سنگ تمام گذاشته و با طراحی‌های خلاقانه فضایی منحصربه‌فرد را برای سرو غذا در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

"ایتا" رستورانی متفاوت است که گردشگران را به ماجراجویی هیجان‌انگیز در 5 متری اعماق دریا می‌برد. در این رستوران نمایی 180 درجه از اقیانوس را اطراف خود دارید و غذایتان را در حالی میل می‌کنید که انواع جانوران ریزودرشت دریایی در چند متری شما در حال رفت‌وآمد هستند. این رستوران در سال 2017 توانست عنوان سومین رستوران لوکس دنیا را از آن خود کند.

"مواراکا" از دیگر رستوران‌های مالدیو است که با کلمات نمی‌توان زیبایی‌اش را توصیف کرد. این رستوران نمایی خارق‌العاده از ترکیب دریا و فضای سبز را مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. غذاهای رستوران مواراکا همانند چشم‌اندازش استثنایی هستند. اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید سالاد پاپایا و لابستر منوی محبوب شما خواهد بود.

در مالدیو کجا اقامت کنیم؟

مالدیو سرزمینی است که رؤیاها را به واقعیت تبدیل می‌کند. در این جزیره با نسیم دریا از خواب بیدار شده و صبحانه‌ لوکس خود را با تصویری زنده از بی‌کران دریا میل خواهید کرد. هتل‌های این جزیره اسرارآمیز هیچ از قصرهای قصه‌های والت دیزنی کم ندارند.

"سوانا گیلی" از بهترین هتل‌های مالدیو است که بر روی آب ساخته شده است. همگی ویلاهای این هتل دارای فضای خصوصی متشکل از باغ، حمام روباز و استخر هستند. رستوران با غذاهای دریایی و بین‎المللی، سالن اسپا و سرویس روزانه اتاق از خدمات هتل سوانا گیلی هستند. با توجه به قرار گرفتن هتل در میان آب، ترانسفر میهمانان به هتل از طریق قایق انجام می‌شود.

"هتل پارادیس آیلند" همانند بهشتی زیبا در جزیره مالدیو می‌درخشد. این هتل ویژه لوکس‌پسندان است. تمام اتاق‌های هتل با دکوراسیونی ساده اما شیک طراحی شده و نمایی رو به دریای کریستالی مالدیو دارند. مسافران با اقامت در این هتل می‌توانند از خدماتی مانند استخر خصوصی، کلاس یوگا، زمین‌های بازی و امکانات دیگر استفاده کنند.

 

بهترین فصل سفر به مالدیو

قرار گرفتن مالدیو در نزدیکی اقیانوس هند باعث شده این کشور در تمام مدت سال آب‌وهوایی معتدل و بسیار عالی داشته باشد. هر چند که ممکن است بارش باران‌های موسمی در ماه می کمی برنامه‌های گردشی را به تعویق بیندازد؛ اما به‌طورکلی در هر فصلی که به مالدیو سفر کنید، ترکیبی از آرامش دریا، مناظر طبیعی بی‌نظیر و تفریحات مهیج در انتظارتان خواهد بود.

 

جهت رزرو تور پوکت با شماره 88880000-021 تماس گرفته و یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه کودک پلاک 53 مراجعه کنید.

1383 نمایش

نظر دادن