AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 مهر 1398 ساعت 13:20

تصاویری جالب از مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن با حضور بیش از دو هزار میهمان از ۱۸۰ کشور جهان برگزار شد.  

«نارو هیتو» امپراتور ۵۹ ساله ژاپن که در ماه مه سال جاری میلادی پس از کناره‌گیری پدرش سلطنت را از او تحویل گرفت، طی مراسمی کاملا رسمی بر تخت امپراتوری ژاپن تکیه زد.

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن برگزار شد

مراسم سنتی تاجگذاری از قرن هفتم میلادی در ژاپن برگزار می‌شود و امپراتور پس از تکیه زدن به تخت پادشاهی «فرزند آسمان» نامیده می‌شود.

مراسم تاجگذاری امپراتور ناروهیتو در حالی امروز سه شنبه برگزار شد که وقوع توفان «هاگی بیس» در این کشور بیش از ۸۰ کشته برجای گذاشت و خسارات گسترده‌ای به دنبال داشته است. در این مراسم که به دقت برنامه‌ریزی شده بود بر همه نکات از جمله نحوه پوشش، سخنرانی و نمایش بدون کلام با طبل و سنج تاکید شده بود.

امپراتور و همسرش ابتدا مراسم ادای احترام به خاندان و درگذشتگان را به جا آوردند و پس از تعویض لباس امپراتور ناروهیتو در حالی که ردای قهوه‌ای روشن به تن داشت بر تخت پادشاهی ژاپن به نام «تاکامیکورا» نشست. ملکه ماساکو نیز که کیمونوی ویژه‌ای بر تن داشت بر تخت مخصوص ملکه که در ارتفاع پایین تری است و «میچودای» نام دارد، تکیه زد.

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن برگزار شد

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن برگزار شد

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن برگزار شد

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن برگزار شد

در این مراسم رسمی، امپراتور نارو هیتو پس از آنکه بر تخت پادشاهی جلوس کرد، سوگند خورد بر اساس قانون اساسی ژاپن به وظایف خود عمل کند و به عنوان نماد این کشور در جهت همبستگی مردم و تحقق صلح و دوستی در جامعه بین الملل قدم بردارد و با خردورزی و تلاش بی وقفه در جهت رفاه و سعادت نوع بشر یاری رساند.

مراسم تاجگذاری امپراتور ژاپن برگزار شد

این مراسم با حضور دو هزار میهمان از ۱۸۰ کشور جهان برگزار شد.

به همین مناسبت دولت ژاپن ۵۵۰ هزار متهم به جرائم جزئی را عفو کرد.

پس از کناره‌گیری «آکی هیتو» امپراتور ۸۵ ساله ژاپن در آوریل سال جاری میلادی، ناروهیتو فرزند او برای پادشاهی انتخاب شد. گفته می‌شود کهولت سن علت اصلی کناره‌گیری آکی هیتو بوده است. بر اساس قوانین ژاپن، امپراتور بر اثر کهولت سن می‌تواند از قدرت کناره‌گیری کند. در نظام سیاسی ژاپن، امپراتور هیچ کاری به سیاست ندارد و عمده وقت وی صرف شرکت در مراسم‌ها می‌شود.

1707 نمایش