AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 مهر 1398 ساعت 11:24

معرفی اجمالی برترین جاذبه های گردشگری جنوب ایران

بدون شک بهترین جاذبه های ایران در جنوب کشور واقع شده است. از گذشته تا به امروز شهرهای جنوبی ایران جزء مهم ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می شوند. صمیمیت و صفای مردمان جنوب ایران از گذشته تا به امروز زبان زد خاص و عام است مردم خون گرم و میهمان نواز جنوب سالانه میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی  هستند. اگر قصد سفر به جنوب کشور را دارید و می خواهید لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری جنوب تهیه کنید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری جنوب آشنا کنیم.

جزیره کیش

جزیره کیش مساحتی بالغ بر 91 کیلومتر مربع دارد و خط ساحلی آن 43 کیلومتر می باشد. شکل این جزیره شبیه به بیضی است و در 18 کیلومتری بندر گرزه یا بندر آفتاب  در خلیج فارس واقع شده است. در میان جاذبه های گردشگری جنوبی، کیش اولین مقصد هر گردشگر است  و دلیل آن هم وجود امکانات تفریحی و رفاهی است که در این جزیره قرار دارد. کیش یکی از مهم ترین جزایر خلیج فارس است که یکی از مهم ترین توابع آن شهرستان بندر لنگه می باشد که در استان هرمزگان قرار گرفته است. همچنین کیش یکی از برترین 4 منطقه جهان است که اکسیژن موجود در آن خالص ترین اکسیژن است، به همین دلیل جانبازان شیمیایی بدون اینکه از ماسک اکسیژن استفاده کنند، می توانند در این جزیره به راحتی و بدون استفاده از آن نفس بکشند. افراد معمولی هم پس از کمی گشت و گذار یا فعالیت های آبی در این جزیره احساس خستگی می کنند و دلیلش هم اکسیژن خالص است.

 

معبد هندوها

معبد هندوها در بلوار امام خمینی و دقیقا رو به روی بازار روز بندرعباس واقع شده است. سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما بندرعباس به این شهر سفر کرده تا از این مکان دیدنی و تاریخی دیدن کنند. این معبد در واقع متعلق به هندوهایی است که به بندرعباس مهاجرت کرده و در این شهر زندگی می کردند و حدودا از سال عای 1300 تا 1344 در این شهر ساکن بوده اند. این هندوها در بندرعباس به تجارت مشغول بودند و این معبد یکی از مهم ترین نقاط فرهنگی و هنری در بین ایران و کشور هند بوده است. هندوها در ان زمان پیرو مکتب برهمنی بوده اند. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که این معبد برای خدایان ویشنو ساخته شده است. این بنا در سال 1310 هجری قمری ساخته شده و در آن زمان محمد حسن خوان سعد الملک بر ایران حکومت می کرد. سبک معماری این معبد بسیار متفاوت است، با اینکه در ایران ساخته شده اما هیچ گونه شباهتی به سبک معماری ایران ندارد.

 

جزیره قشم

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایر جنوبی ایران است که حدودا 1500 کیلومتر مربع مساحت دارد و دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد. قشم رتبه دومین بندر آزاد تجاری ایران را دارد. این جزیره دارای یک فرودگاه بین المللی است و این یعنی این که گردشگران خارجی بسیاری با تهیه بلیط هواپیما قشم این شهر را برای سفر و گشت و گذار انتخاب می کنند. دره ستارگان، غار خربس، جنگل دریایی حرا، غار نمک، روستای گوران، تنگه چاهکوه و روستای گوران از جمله جاذبه های دیدنی و زیبای قشم هستند که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها دیدن کنید. از دیگر مناطق گردشگری قشم می توان به تنگه خور خوران خلیج فارس و پارک بزرگ کورکودیل اشاره کرد که یکی از اولین پارک های کورکودیل در خاورمیانه است اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر با خودروی شخصی به این جزیره سفر کردید به بندر لنگه رفته و از آن جا به بندر خمیر بروید و سپس از بندر پل عبور کنید و از طبیعت زیبای این بنادر هم لذت ببرید.

منطقه حفاظت شده گاندو

اگر از تماشای حیات وحش در دل طبیعت لذت می برید، بازدید از منطقه حفاظت شده گاندو چابهار بهترین گزینه است. این پارک جنگلی در چابهار واقع شده است. استان چابهار یکی دیگر از شهرهای جنوبی و توریست پذیر جنوب ایران است که بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی با تهیه بلیط هواپیما چابهار به این شهر سفر می کنند. در این منطقه حفاظت شده کمیاب ترین تمساح های بومی زیست می کنند که با نام گاندو شناخته می شوند. شما می توانید با بازدید از این منطقه دیگر موجوداتی مانند سیاهگوش، جبیر، سنجاب بلوچی، روباه، شغال، گوزن و خندگ را هم از نزدیک ببینید.

قلعه فین

قلعه فین در بندرعباس قرار دارد و بر روی یک تپه مرتفع واقع شده است. قدمت این قلعه متعلق به قرون میانه اسلام است. بر اساس تحقیقات باستان شناسی، ساخت قلعه فین جنبه سیاسی و نظامی داشته است و اکنون به عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره 7270 به ثبت ملی رسیده است. این قلعه در شهری به نام فین قرار دارد که یکی از توابع بندرعباس است و 95 کیلومتر با آن فاصله دارد. شهر فین دارای نخلستان های بسیاری است.

1191 نمایش