تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 شهریور 1398 ساعت 11:37

تماس‌های مشکوک با ملی پوشان و کادر فنی کاراته!

کاراته ایران در سالیان اخیر با عملکردی قابل قبول، به دستاوردهای بزرگی دست یافته و در حال حاضر نیز به یکی از اصلی‌ترین امیدهای ورزش کشور برای موفقیت در المپیک توکیو تبدیل شده است.

 رشته‌ای که قرار است در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اولین حضور خود را در معتبرترین رویداد ورزشی جهان تجربه کند، با توجه به پتانسیل بالای کاراته کشورمان، یک فرصت بسیارخوب را برای افتخارآفرینی در اختیار ورزش ایران قرار داده است.

البته کاراته همیشه در میان ورزش‌های رزمی از بیشترین حواشی نیز برخوردار بوده است. در مقاطعی این حواشی به اوج خود رسیده و در مقطعی نیز مانند سالیان اخیر با مدیریت خوب صورت گرفته، در پایین‌تر سطح خود قرار داشته است. مسئله‌ای که مدیریت آن باعث شد تا در کنار پتانسیل و توانایی فنی بازیکنان و کادر فنی، نسل فعلی تیم ملی تبدیل به پرافتخارین تیم تاریخ کاراته ایران شود. نسلی که توانسته بسیاری از اولین‌ها و رکوردها را جا به جا و احترام کاراته دنیا را برانگیزد و معنی خانواده را نیز به خوبی به نمایش بگذارد.

در چنین شرایطی و بعد از موفقیت‌های دنباله‌دار این رشته ورزشی، برخی که موقعیت خود را پس از سال‌ها، از دست رفته دیدند و روز به روز از موفقیت‌ها کاراته ایران افسرده‌تر شدند، تمام تلاش خود را به همراه عوامل خود به کار گرفتند تا در حساس‌ترین مقطع به این ورزش ایران ضربه وارد کنند.

بعد از سناریوی فدراسیون جهانی جودو برای سعید ملایی، که در نهایت منجر به خروج این جودوکار از چرخه ورزش کشور شد، این بار شاهد هستیم که برخی دشمنان کشور قصد دارند تا با اقداماتی تفرقه‌افکانه که دست کمی از تلاش‌های فدراسیون جهانی جودو ندارد، سدی در مقابل کاراته ایران ایجاد کنند.

نکته جالب توجه این است که کسانی در حال حاضر خود را دلسوز کاراته ایران معرفی می‌کنند که در طی سالیان سال، خیانت‌های بسیاری در این رشته انجام دادند و همواره یکی از غده‌های سرطانی این ورزش، به خصوص در بخش بانوان بودند. غده‌های سرطانی که بالاخره با همت نهادهای تصمیم ساز کشور، جامعه کاراته و ورزش، شرشان از پرقدمت‌ترین رشته رزمی کشور برداشته شد و هوای تازه در آسمان این رشته وزیدن گرفت.

عوامل نفاق و تفرقه در کاراته ایران که همواره سردمداری بی‌اخلاقی بودند، حالا که تمام تیرهای خود برای به حاشیه کشیدن را به سنگ خورده می‌بینند، دست به دامان فضای مجازی شده و با اقدامات بزدلانه هر روز علیه قهرمانان، مدیران و مربیان فدراسیون فحاشی می‌کنند. بخش دیگر تلاش‌های این جریان مسموم، ارتباط برقرار کردن با بازیکنان و برخی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی است تا با انتقال تفکر منافقانه خود در ارتباط‌های سازمانی فدراسیون به اهداف پلید خود برسند.

البته با توجه به سابقه‌ فعالیت آنها در گذشته، چنین رفتاری از آنها دور از انتظار نیست و حتی پس از سال‌ها تلاش برای ایجاد چهره‌ای موجه از خود نیز نمی‌توانند دست از تفکرات تفرقه افکنانه خود بردارند. اتفاقی که با برچیده شدن دست این افراد از کاراته به خوبی نتیجه آن را در بخش بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا ملاحظه کردیم. این بار بانوان بااخلاق و شایسته کشورمان تنها بر اساس شایستگی به بخشی از حق واقعی خود دست یافتند.

مقامات تصمیم‌گیر کشورمان نیز باید دست از مسامحه با این افراد برداشته و به گونه‌ای با این افراد برخورد کنند تا ضمن کوتاه شدن همیشگی دست آنها از یکی از پرافتخارترین رشته های ورزش کشور، شاهد عزت ایران در معتبرترین رویدادهای جهان باشیم.

منبع: دانا

1305 نمایش

نظر دادن