تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 شهریور 1398 ساعت 22:34

قدردانی مقام قطری از ایران

نخست‌وزیر سابق قطر تأکید کرد که ایران تنها کانال ارتباط هوایی و دریایی قطر با جهان است و از این جهت دوحه قدردان ایران است.

به گزارش فارس، «حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر در کنفرانس راهبردی یالتا در اوکراین با اشاره به دستآوردهای قطر گفت: «قطر امروز همان قطر سه سال پیش نیست، قطری‌ها امروز با استقلال بیشتری فکر می‌کنند.»

وی اشاره کرد که وحدت برای تحقق اهداف مهم است و قطر امکانات مالی و شناخت کافی برای استفاده از این امکانات جهت تحقق بهترین‌ها و آموزش فرزندان این کشور برخوردار است.

به نوشته روزنامه قطری «الشرق»، بن جاسم درباره ایران نیز گفت که گرچه اختلافاتی در برخی موارد سیاسی با ایران وجود دارد اما ایران همسایه ما باقی خواهد ماند و لذا بایستی روابط عادی با تهران برقرار باشد.

وی افزود : «آن‌ها (ایرانی‌ها) باید خطوط قرمز ما را بشناسند و ما نیز خطوط قرمز آن‌ها را بشناسیم، ما نمی‌توانیم بگوییم که خلیج‌(فارس) مال ماست همچنانکه آن‌ها نیز نمی‌توانند بگویند خلیج‌(فارس) مال آن‌هاست، بلکه خلیج(فارس) مشترک بین ما و آن‌هاست.»

بن جاسم تصریح کرد: «ما در قطر روابط عادی با ایران داریم چرا که ایران تنها کانال ارتباط دریایی و هوایی ما با جهان است و ما از ایران عبور می‌کنیم و قدردان آن هستیم... ایران تا ابد همسایه ما باقی خواهد ماند و گفت‌وگوی سیاسی و اقتصادی با آن به منظور زندگی در کنار هم ضروری است.»

وی ابراز عقیده کرد که اکنون زمان مناسب برای گفت‌وگوی مفید و عقلانی جهت دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به تنش‌ها در منطقه است.

1049 نمایش

نظر دادن