AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 شهریور 1398 ساعت 14:17

ابتکار جالب زن ۷۹ ساله برای جذب گردشگر! + تصاویر

یک زن ۷۹ ساله خانه‌ای در ویتنام ساخته که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. خانه‌ای رازآلود و ماجراجویانه که شبیه به یک جنگل خیالی است.

عجیب، وحشی و شگفت انگیز، از جمله صفت‌هایی هستند که برای توصیف خانه دیوانه (Crazy house) استفاده میشود. مهمان‌خانه دیوانه در منطقه دالات، یک شهر کوهستانی در جنوب ویتنام بنا شده است. این مهمانخانه پر است از راه پله‌های مارپیچ، اتاق خواب‌های مجسمه سازی شده، سطوح عایق بندی شده، چرخش رنگ‌های روشن، پل‌های باریک و گره‌های پنهان.

سازنده این بنا، دانگ ویت وین زنی ۷۹ ساله است که سال‌ها قبل دکترای معماری خود را از مسکو دریافت کرده؛ او می‌گوید: این بنا دقیقا آن چیزی است که در خیال من بوده و این نهایت تخیل و اوج زندگی من است.

یک جنگل رازآلود در دل یک مهمانخانه + عکس

دانگ می‌گوید: پس از اخد مدرک دکترا از مسکو، سال‌ها در پروژه‌های دولتی مشغول به کار بودم و روزی برای یک سفر کاری به دالات سفر کردم. آنجا بود که عاشق چشم انداز سرسبز، آب‌های جاری و مدرم مهربان این منطقه شدم. سرانجام موفق شدم در سال ۱۹۸۳ به همراه پسر ۸ ساله ام در این محل ساکن شوم. دانگ در سال ۱۹۹۰ طراحی‌های اولیه این خانه را اتود می‌زد.

خانه دیوانه هیچ زاویه مناسبی ندارد و شکل‌های ارگانیکی برای آینه کاری عناصر طبیعی، مانند قارچ، پوسته، غار‌ها و عنکبوت‌ها طراحی شده است. برای ساخت این خانه از چوب و بتن زیادی استفاده شده است.

یک جنگل رازآلود در دل یک مهمانخانه + عکس

دانگ یه حرف مهم میزند، او می‌گوید: "ساخت خانه دیوانه هرگز به پایان نمی‌رسد. این خانه مثل یک چیز زنده است همیشه در حال تغییر است."

حالا چندسالی است که خانه دیوانه برای استقبال از مهمانان و توریست‌ها باز است. خان‌های شبیه به یک جنگل خیالی که نظیر آن را فقط در انیمیشن‌ها و کارتون‌ها دیده ایم.

سبک بازیگوشانه خانه‌های درختی این مهمانخانه دیوانه را متفاوت کرده است. اتاق‌های مهمان هر کدام به نام حیوان یا نوع گیاه نامگذاری شده است و پر از اشکال ارگانیک، تخت مانند غار و مکان‌های چوبی است.

یک جنگل رازآلود در دل یک مهمانخانه + عکس

سازنده این اثر می‌گوید: هم اکنون در خال رویا کردن یک باغ آسمانی برای این خانه هستم و امیدوارم قبل از مرگ بتوانم آن را خلق کنم.

منبع: مهر

2009 نمایش