تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 مرداد 1398 ساعت 12:03

کاشت مو

یکی از نگرانی های افراد مختلف اعم از زن و مرد، پیر و جوان، ریزش مو است. ریزش مو علت های مختلفی دارد مانند استرس، تغذیه نامناسب و فشار کاری. در دنیای امروز با پیشرفت علم روش های گوناگونی برای ترمیم و کاشت مو ابداع شده است.

کاشت مو موجب می شود تا اعتماد به نفس افراد بیشتر شود و  ظاهری جذاب تر داشته باشند.

برای کاشت مو، پزشک متخصص از ناحیه اهدا کننده سر، ریشه مو را برداشته و به قسمتی که فاقد مو است منتقل می نماید. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که بسته به شرایط هر فرد متفاوت می باشد. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی برای کاشت مو بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

در ادامه چند روش کاشت مو را به شما معرفی می کنیم.

 

۱- کاشت مو با روش FUT

این روش به صورت جراحی در اتاق عمل انجام می پذیرد. جراح یک برش نواری به اندازه ۲ سانتی متر از پوست سر متقاضی کاشت مو را برمی دارد. سپس این نوار را به قطعات کوچکتر تقسیم می کند تا فولیکول های مو از آن جدا شود و بتواند آن ها را در نقاط فاقد مو پیوند بزند. دوره نقاهت این روش طولانی است و امکان باقی ماندن آثار جراحی در پوست سر وجود دارد.

 

۲- کاشت مو با روش FIT

 

در این روش غیر جراحی، پزشک متخصص موی سر فرد را از قسمت های اهدا کننده به وسیله سوزن های نازک برمی دارد و سپس آنها را در قسمت های خالی از مو می کارد. پس از اتمام کار، محل کاشت مو برای یک روز پانسمان می شود. در دو روش گفته شده احتمال دارد تراکم کاشت مو کم شود و برای گرفتن نتیجه قابل قبول نیاز به چند جلسه دارد.

 

۳- کاشت مو به روش SUT

 

این روش کاشت مو بدون جراحی و پانسمان انجام می شود. پزشک متخصص به وسیله دستگاه های مخصوص و اتوماتیک می تواند تا ۱۴۰۰۰ تار مو را در یک جلسه کاشت کند. این عدد حدود سه برابر روش های قبلی کاشت مو می باشد. با انجام روش SUT احتمال از بین رفتن فولیکول های مو بسیار کم است زیرا در طی انجام فرآیند کاشت، مو آسیبی نمی بیند.

 

۴- کاشت مو به روش BHT

 

این روش کاشت مو با روش SUT کمی تفاوت دارد و به جای این که مو از سر متقاضی برداشته شود، از قسمت های دیگر بدن مانند کتف، سینه، ران و … برداشت می گردد. از روش BHT به عنوان یک روش مکمل و برای افرادی استفاده می شود که موی کافی روی سر خود ندارند و پزشک مجبور است برای تامین موی مورد نیاز، این کار را انجام دهد. به دلیل اینکه موهای قسمت های دیگر بدن با موی سر متفاوت است این موها در میان موهای برداشته شده از سر کاشت می شوند تا حالت اصلی موی سر فرد حفظ گردد.

 

کاشت ریش

 

کاشت ریش همانند کاشت موی سر است اما برای انجام آن دقت و حساسیت زیادی لازم است. توجه به جهت رویش موها یا همان خواب مو در کاشت ریش بسیار مهم می باشد. اگر این نکته رعایت شود نتیجه کاشت ریش، کاملا طبیعی به نظر می رسد.

برای کاشت ریش از نواحی اهدا کننده سر، فولیکول های مو استخراج شده و در مناطق فاقد ریش کاشت می شود. برای این کار شکاف های بسیار ریزی در صورت ایجاد می گردد تا بتوان فولیکول ها را در جهت رویش مو به وسیله سوزن های نازک مخصوص کاشت.

موی کاشته شده همه خصوصیات موی طبیعی را دارد و رشد خواهد نمود. افرادی که از نظر ژنتیکی دارای ریش کم پشتی هستند می توانند با کاشت ریش نواحی خالی صورت خود را پر کنند. همچنین افرادی که جای سوختگی یا زخم روی صورت خود دارند و در آن ناحیه ریش هایشان رشد نکرده است، کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند.

 

کاشت ابرو

 

امروزه کاشت ابرو برای زنان و مردانی که دچار ریزش ابرو هستند یا ابروی کم پشتی دارند گزینه مناسبی می باشد. ضخامت و تراکم ابروها با عمل کاشت ابرو افزایش یافته، جذابیت بیشتری در چهره فرد ایجاد می نماید و اعتماد به نفس او را بالا می برد. علت های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد مانند تراکم کم ابروها، پوشاندن جای زخم و جراحی، ریزش ابرو و …

وقتی صحبت از کاشت ابرو می کنیم لازم است پزشکی را برای این کار انتخاب نمایید که از تخصص و دقت کافی در زمینه کاشت ابرو برخوردار باشد. زیرا برای کاشت ابرو، طراحی مناسب، زاویه کاشت و انحنای طبیعی ابرو در ایجاد چهره ای زیبا و جذاب اهمیت فراوان دارند. 

موهایی که برای کاشت ابرو استفاده می شود معمولا از سر برداشته شده و با دقت زیاد و زاویه مناسب در محل های طراحی شده پیوند زده می شود. موی پیوند زده شده تمام خصوصیات موی طبیعی را دارد و رشد خواهد نمود.

2624 نمایش

نظر دادن