تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 مرداد 1398 ساعت 17:03

ثبت ازدواج و اقامت در ترکیه؛ ترکیش مگ شما را به آرزوی‌تان می‌رساند

ترکیه کشور زیبایی است. این را از تصاویر و فیلم‌ها هم می‌توان فهمید. کشوری با سواحل زیبا، غذاهایی فوق‌العاده خوشمزه، آب و هوای مطلوب و البته نزدیک به ایران، می‌تواند گزینه‌ای درجه یک برای مهاجرت و زندگی باشد. فرصت‌های شغلی بین‌المللی در این کشور روز به روز افزایش پیدا می‌کند و نیاز به نیروهای متخصص و جوان هم بیشتر می‌شود. مجموعه این موارد، نشان می‌دهد که با کشوری رو به رو هستیم که برای شروع زندگی یک زوج جوان به شدت مناسب و رویایی است. این روزها که بازار مهاجرت داغ‌تر از همیشه است و هر کس با چمدان‌هایش در پِی رفتن به گوشه‌ای از دنیا می‌گردد، ترکیه برای زندگی، کار کردن و البته ازدواج، انتخابی عالی و درجه یک خواهد بود. اما چطور باید در این کشور ازدواج کرد و ازدواج را به ثبت رساند؟ ثبت ازدواج در ترکیه چه مراحل و قوانینی دارد؟ آیا شرکت‌هایی ایرانی در این زمینه فعالیت می‌کنند و مهاجران را تنها نخواهند گذاشت؟ با ما همراه باشید:

ازدواج کردن در ترکیه برای مهاجران و خارجی‌ها

فرقی نمی‌کند که چه دین و آیینی را برای ازدواج خود قبول دارید. در هر حال اگر در ترکیه زندگی می‌کنید و قصد اقامت و ثبت ازدواج در این کشور را در سر دارید باید پیوند زناشویی خود را طبق قانون ازدواج رسمی و مدنی به ثبت برسانید. ثبت قانونی ازدواج مدنی در کشور ترکیه در سالن شهرداری شهرهای مختلف این کشور صورت می‌گیرد. یادتان باشد، اگر ازدواج‌تان در کشور مادری از سوی دولت و مقامات قضایی با منع و ممنوعیت رو به رو باشد، کشور ترکیه هم اجازه پیوند زناشویی را به شما نخواهد داد. در واقع، خارجی‌ها در این کشور، زمانی اجازه ازدواج کردن و ثبت آن را دارند که پیوندشان از نظر قانونی در کشور خودشان بلامانع باشد.

ازدواج زوج‌ها از ملیت‌های مختلف در ترکیه

در صورتی‌که شما و همسرتان از دو ملیت مختلف باشید، برای ثبت ازدواج در ترکیه باید به مراکز ثبت ازدواج رسمی این کشور مراجعه کنید. طرفین ازدواج‌های این‌چنینی نیاز به اخذ گواهی تجرد برای ازدواج دارند و باید این مدرک را از سفارت‌ها یا کنسول‌گری‌های کشورشان در ترکیه دریافت کنند. قبل از ازدواج باید مجرد بودن طرفین با ارائه گواهی تجرد یا برگه طلاق در صورت سابقه ازدواج در گذشته محرز شود.

ازدواج دو فرد از ملیت‌هایی مشابه در ترکیه

اگر شما و همسرتان، شهروند ترکیه به حساب نیایید و ملیتی مشابه داشته باشید، برای ثبت ازدواج در ترکیه و طی کردن مراحل قانونی آن نیاز به مراجعه به مقامات ترکی یا سفارت و کنسولگری‌های کشور مادری‌تان دارید. البته لازم به ذکر است که این امکان برای تمام کشورها در ترکیه وجود ندارد اما ایرانی‌ها می‌توانند برای ثبت ازدواج خود در ترکیه به کنسول‌گری‌ها یا سفارت ایران مراجعه کنند. با ازدواج در کشور ترکیه، امکان دریافت سند بین‌المللی ازدواج هم برای زوج‌ها وجود خواهد داشت.

ازدواج یک خارجی با یک ترک

در صورتی‌که قصد ازدواج با یک ترک را دارید نیز باید برای ثبت ازدواج به مراکز ثبت ازدواج ترکی مراجعه کنید و نزد مقامات رسمی این کشور پیوند خود را به ثبت برسانید. در این صورت، لازم است، گواهی تجرد را از کنسول‌گری یا سفارت ایران در ترکیه اخذ کنید.

شرایط ازدواج در کشور ترکیه

 

هر کشوری برای ثبت ازدواج و صدور مجوزهای لازم برای آن قوانینی دارد. در کشور ترکیه نیز زوج‌ها باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • تایید سلامت روانی: هر فرد بالای ۱۸ سالی که قصد ثبت ازدواج خود در ترکیه را دارد باید از نظر روانی صلاحیت کافی داشته باشد و مشکل و بیماری خاصی در زمینه روح و روان نداشته باشد.
  • تک‌همسری: در کشور ترکیه، اجازه به ثبت رسیدن ازدواج دوم و چندم به افراد داده نمی‌شود. هر شخص، تنها در صورتی می‌تواند پیوند رسمی زناشویی خود را به ثبت برساند که مجرد باشد یا ازدواج قبلی‌اش به طور رسمی به پایان رسیده باشد.
  • عدم ابتلا به برخی بیماری‌ها: ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند صرع یا هیستری هم مانع از صدور مجوز ازدواج می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در ترکیه

برای ثبت ازدواج در ترکیه، اقداماتی لازم است و زوج‌ها باید این اقدامات را شخصا یا به کمک شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه مانند «ترکیش مگ» پیگیری کنند:

  • اخذ اعلامیه ازدواج: زوج‌ها باید قبل از شروع فرایند ثبت رسمی ازدواج خود، در شهرداری یکی از شهرهای ترکیه، پرونده‌ای افتتاح کنند و در آن اعلامیه ازدواج خود را دریافت و ثبت نمایند.
  • گذرنامه و شناسنامه: گذرنامه و شناسنامه زوج‌های خارجی باید به زبان ترکی ترجمه شود. ترجمه این مدارک باید در سفارت ایران یا یکی از دفاتر اسناد رسمی معتبر ترکیه صورت بگیرد.
  • عکس: زوج‌ها باید شِش قطعه عکس گذرنامه‌ای(پاسپورتی)‌ نیز ارائه دهند.
  • گواهی تجرد: گواهی تجرد نشان می‌دهد که فرد مجرد است و وضعیت سابق تأهل او نیز نمایان می‌شود. یعنی اینکه آیا طلاق گرفته است، بیوه محسوب می‌شود یا هیچ‌وقت ازدواج نکرده است. این مدرک باید از سفارت یا کنسول‌گری کشور مادری زوج‌ها دریافت شود. ضمن اینکه برای معتبر شناخته شدن آن ، نیاز به ترجمه آن به زبان ترکی وجود دارد.
  • گواهی سلامت: گواهی سلامت زوج‌ها باید از موسسه پزشکی دولتی ترکیه یعنی بیمارستان‌های دولتی و مراکز بهداشت دریافت شود. هر گونه مدرکی که از سوی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی صادر شود، فاقد اعتبار و وجاهت خواهد بود.

ترکیش مگ و خیالی آسوده برای ثبت ازدواج و اقامت در ترکیه

حتما می‌دانید که پیگیری امور رسمی و قانونی در زمینه‌های مختلف مثل ثبت شرکت، ثبت ازدواج، اقامت ترکیه و... چقدر خسته‌کننده و بعضی‌اوقات دشوار است. از همین رو و با در نظر گرفتن نیاز و خواسته هم‌وطنان ایرانی که قصد ثبت ازدواج و یا اقامت در ترکیه را دارند، شرکت «ترکیش مگ» وظیفه همراهی و همکاری با آنها را بر عهده گرفته است. با وجود ترکیش مگ دیگر نیازی به نگرانی بابت پیگیری امور مرتبط با اقامت ترکیه نیست و همه چیز بدون دشواری و زحمت برای‌تان پیش خواهد رفت. ترکیش مگ با آگاهی دقیق از روند اقامت در کشور ترکیه به زوج‌ها کمک می‌کند تا بی‌دغدغه و دردسر، شیرین‌ترین تجربه و خاطره عمرشان را در کشوری رویایی و زیبا به ثبت برسانند. اعتماد کردن به حرفه‌ای همیشه لذت‌بخش است. شک نکنید!

1211 نمایش

نظر دادن