AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 مرداد 1398 ساعت 10:45

علل بوجود آمدن اسهال و راه های درمان آن در خانه را بخوانید

اسهال بیماری است که به دلایل عفونی و فصلی در بدن ایجاد شده و سلامت بخش های مهم بدن را تا حد بالایی تهدید می کند و باید درمان آن را جدی گرفته شود.

 

اسهال چیست و چرا به وجود می آید؟

اسهال وضعیتی است که در آن فرد بیمار به صورت نامرتب نیاز به دفع مدفوع به صورت روان و آبکی احساس می‌کند. این بیماری ممکن است چند روز طول بکشد و موجب کم شدن آب بدن شود. کم شدن آب بدن به خودی خود مشکلات زیادی به وجود می‌آورد. کم آبی شدید موجب کشیدگی پوست و تغییر در اوضاع روحی بیمار می‌شود. مدفوع روان در دوران کودکی به لحاظ استفاده از شیر مادر می‌تواند عادی و طبیعی باشد. در ادامه قصد داریم به درمان اسهال اشاره کنیم با ما همراه باشید.

 

دلایل اصلی اسهال را می شناسید؟

تا به حال به این فکر کرده اید چرا اسهال می گیرید؟ این امر می تواند چندین دلیل داشته باشد. برخی از آن ها در زیر می بینید:

 

علت اول: حساسیت غذایی:گاهی اوقات آدم ها محصولاتی را مصرف می کنند که بدن شان نمی پذیرد. بدن تمایل دارد تا حد امکان این محصولات خوراکی را آزاد کند و همین امر باعث ایجاد اسهال می شود.

 

علت دوم: آب آلوده:تابه حال پیش آمده است جای جدیدی بروید و با خوردن آب دچار اسهال شده باشید؟ گاهی اوقات لازم نیست آب آلوده باشد که اسهال بگیرید. کافی است که خارجی باشد تا باعث شل شدن مدفوع شود.

 

علت سوم: بیماری های روده:انواع مختلفی بیماری های روده ای وجود دارد که آدم ها از آن ها رنج می برند. یکی از شناخته شده ترین نوع آن ها آی بی اس یا سندروم روده ی تحریک پذیر است. ابتلا به یک بیماری روده می تواند منجر به اسهال گاه و بیگاه شود.

 

اگر کنجکاوید بدانید اسهال چه مدت طول می کشد. معمولا به فردی که به آن مبتلا شده است بستگی دارد. اگر افراد به سرعت دست به دامن درمان های خانگی شوند، ممکن است آن قدرها طول نکشد. پس لازم است با درمان خانگی اسهال که موثر و سریع باشند آشنا شوید. ای درمان ها با مواد مغذی و در دسترس در خانه و بدون مصرف داروهای شیمیایی با همان اثربخشی عمل می کنند با این تفاوت که عوارض جانبی ندارند.

 

مواد غذایی مناسب برای درمان اسهال

۱-دم کرده یونجه درمان اسهال است. اما اگر زیاد مصرف شود نفخ می‌آورد.

۲-موز کال شکم را سفت می‌کند و از راه‌های درمان اسهال است. موز کال زخم‌های روده را نیز بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود شیر گل‌های موز در درمان اسهال خونی بسیار مؤثر است و به نوعی معجزه می‌کند.

۳-چای ریحان

۴-خاکشیر یکی دیگر از راه‌های درمان اسهال است. 

۵-جو اگر سه روز در آب خیس شود، مایعی به دست می‌آید که در بهبود حالت فرد مبتلا به اسهال مفید است.

۶-گشنیز، گاهی برای درمان یبوست به عنوان ملین به کار می‌رود و گاهی برای درمان اسهال استفاده می‌شود.

۷-ماست از جمله خوراکی‌هایی است که برای بهبود و درمان اسهال کودکان مفید است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و بروز اسهال می‌شود به همین دلیل مصرف ماست در کنار استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شود.


ماست برای بهبود و درمان اسهال کودکان مفید است

۸-خرما

۹-مخلوط پیاز و سیب: پیاز رنده شده با سیب به مقدار مساوی در دفع اسهال مفیدند.

۱۰-جوشانده پوست انار که برای درمان اسهال موثر است.

۱۱-سماق: یک قاشق غذاخوری پر پودر سماق همراه با آب سرد، به درمان اسهال کمک می‌کند. اگر بعد چند ساعت حالت اسهال ادامه داشت نصف قاشق دیگر خورده شود.

۱۲-ازگیل خام

۱۳-علف هفت‌بند که برای درمان اسهال خونی، اسهال معمولی و بواسیر توصیه می‌شود.

۱۴-گل‌های خشک شده انبه، مغز هسته انبه نیز ضد اسهال است.

۱۵-سیب رنده شده

۱۶-دارچین مقوی معده، ضد نفخ و ضد اسهال است.

۱۷-جوشانده میوه به برای درمان اسهال‌های طولانی مفید است.

1501 نمایش