AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 29 تیر 1398 ساعت 15:30

کره‌ای‌ها تمام کالاهای ژاپنی را بایکوت کردند + عکس

به دلیل تشدید اختلاف سیاسی بین کره جنوبی و ژاپن مردم کره تمام کالاهای ژاپنی را تحریم کردند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، تشدید اختلاف سیاسی و تجاری بین توکیو و سئول باعث شده است که مردم  کره جنوبی به حمایت از دولت خود برخاسته و علیه اقدامات تجاری ژاپن وارد عمل شوند.

 کره‌ای ها از اعمال محدودیت ژاپن در فروش قطعات با فناوری بالا به کشورشان بسیار ناراحت هستند و در همین راستا دست به اعتراض زده‌اند اما حضور آنها در خیابان تنها بخش کوچکی از رویکرد ضد ژاپنی کره‌ای هاست. چرا که در اکثر سوپر مارکت‌های سراسر کره جنوبی محصولات ژاپنی از قفسه‌ها حذف شده‌اند. این اقدام در راستای "بایکوت کالاهای ژاپنی" اجرایی شده است.

در واقع این تحریم به سرعت در حال گسترش است و مصرف کنندگان کره‌ای از پفک گرفته تا هر چیزی که تولید ژاپن باشد را تحریم کرده‌اند و در واقع این محدودیتی است که خود کره‌ای ها با میل خود به سمت آن رفته‌اند.

یک فروشنده کره‌ای می‌گوید: ما پیش بینی می‌کنیم که در قالب بایکوت فروش کالاهای ژاپنی 10 تا 15 درصد از درآمد خود را از دست بدهیم اما علیرغم این ضرر به عنوان یک مغازه کوچک ما به اجرای این بایکوت ادامه خواهیم داد تا علیه اقدام ژاپن اعتراض کنیم.

معترضین در کره جنوبی برای مقابله با اقدامات تجاری ژاپن دست به این بایکوت زده‌اند.

داستان اختلاف اخیر کره جنوبی و ژاپن به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که ژاپن،‌کره جنوبی را استعمار می‌کرد و بسیاری از مردم کره را مجبور کرد تا در زمان جنگ برای شرکت‌های ژاپنی کار کنند.

کره جنوبی اخیرا از ژاپن خواسته تا برای قربانیان این اقدام یک صندوق مشترک ایجاد کنند اما ژاپنی‌ها نه تنها درخواست کره را رد کردند بلکه علیه کره جنوبی محدودیت‌های تجاری نیز اعمال کردند.

توکیو معتقد است این اختلاف پیش‌تر حل شده و این مسئله به عصبانیت کره‌ای‌‌ها و بایکوت کالاهای ژاپنی در این کشور منجر شده است.

در حوزه فضای مجازی نیز گرفتن اسکرین شات از لغو سفر به ژاپن داغ شده است.

یک گردشگر کره‌ای علیرغم ضرر صد دلاری سفر خود به ژاپن را لغو کرده و قصد دارد به جای آن به تایوان برود.

وی می‌گوید: این هزینه کمی است که باید برای مخالفت با ژاپن پرداخت کنیم.

وی می‌گوید: بسیار مهم است که به دولت ژاپن نشان دهیم که چه احساسی نسبت به اقدامات آنها داریم.  بایکوت کالاهای ژاپنی فقط با هدف ضربه زدن اقتصادی نیست بلکه بیشتر به دلیل بالا بردن سطح آگاهی عمومی و ارسال پیام به ژاپنی‌ها است.

البته اعتراض کره‌ای ها به بایکوت هم ختم نشد و روز گذشته شاهد جنبه سیاه آن نیز بودیم چرا که یک مرد کره‌ای در جلوی سفارت ژاپن خود را به آتش کشید و چند ساعت بعد درگذشت.

در توکیو هم اختلافات همچنان با کره بالاست. 

وزیر امور خارجه ژاپن و سفیر کره جنوبی روز گذشته با یکدیگر دیدار کرده و کره جنوبی پیشنهاد ژاپن برای مصالحه با حضور طرف ثالث را رد کرد و ژاپنی‌ها هم پیشنهاد کره‌ای‌ها برای حل موضوع را رد کردند.

1317 نمایش