تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 تیر 1398 ساعت 14:37

هیولا یا رقص روی شیشه ؟ کدام سریال ارزش دانلود قانونی کردن و تماشا را دارد ؟

بهترین گزینه از میان سریال‌های ایرانی برای تماشا و دانلود کدام است؟ با بررسی اجمالی سال های دور از خانه یا همان شاه گوش 2و هیولا همراه ما باشید.

حتماً شما هم گاهی حوصله‌تان از سریال‌هایی که تلویزیون پخش می‌کند سر می‌رود. گذشته از این مدام از خودتان می‌پرسید که چرا نمی‌توانم از تلویزیون خانه‌ام سریالی تماشا کنم که در حد و اندازه‌ی بهترین سریال‌های خارجی سرگرم کننده و هیجان‌انگیز باشد؟
این دغدغه‌ها ممکن است شما را به اینترنت بکشاند تا بتوانید به کمک دهکده‌ی جهانی چیزی بهتر از آنچه تلویزیون خانه‌تان نمایش می‌دهد برای تماشا پیدا کنید. یک سریال ایرانی خوب که به دست آدم‌های کاربلد سینمایی ساخته شده باشد. کارگردان‌های پرافتخار و معتبر، بازیگران درجه یک و نویسنده‌های عاشق .

اگر به دنبال دانلود سریال ایرانی تلویزیون به اینترنت قدم گذاشته اید شکی نیست که کار درستی کرده‌اید. سریال‌هایی که در چند سال اخیر از شبکه نمایش خانگی یا اینترنت انتشار یافته‌اند، بی‌شک سریال‌های بهتری از آنچه در قاب تلویزیون به نمایش در می‌‎آید هستند.

اما اینترنت بر خلاف تمام امکاناتی که برای افراد فراهم می‌کند، یک مشکل دارد. اینکه نمی‌شود به سادگی به آن اعتماد کرد. اینکه نمی‌دانید باید کدام سریال ایرانی را برای تماشا انتخاب کنید و کدامشان بهتر از دیگری است؟
در این مقاله به سراغ دوتا از پربیننده‌ترین و داغ‌ترین سریال‌‌های حال حاضر رفته‌‎ام و سعی کرده‌ام نتیجه بگیرم که آیا این دو سریال ارزش دیدن را دارند یا خیر؟ همچنین می‌توانید به روزترین و بهترین سریال‌های موجود را در سایت فیلم نما پیدا کنید. با معرفی سریال ایرانی رقص روی شیشه ساخته‌ی مهدی گلستانه، و سریال ایرانی هیولا ساخته‌ی مهران مدیری با ما همراه باشید

 

درباره سریال رقص روی شیشه :

« رقص روی شیشه » جدیدترین سریال ایرانی است که وارد شبکه نمایش خانگی شده است. سریالی که مهدی گلستانه آن را کارگردانی کرده و سرمایه گذار آن نیز بوده است. آخرین فیلم گلستانه در مقام کارگردان « نقطه کور » با بازی محمدرضا فروتن و هانیه توسلی بود که موفقیت چندانی در سینما کسب نکرد.

« رقص روی شیشه » مانند دیگر سریالهای پخش شده در شبکه نمایش خانگی مضمونی عاشقانه – اجتماعی دارد و داستان زوجی به نام رعنا ( مهتاب کرامتی ) و یغما ( بهرام رادان ) را روایت می کند که زندگی عاشقانه شان دستخوش روزهای تیره و تاری می شود. رعنا بازیگری بوده که سالها پیش به اصرار همسرش این حرفه را کنار گذاشته و حالا مجدداً قصد ورود به این حرفه را دارد که با مخالفت سفت و سخت یغما مواجه می شود. قصه این سریال با این مقدمه آغاز می شود و در ادامه شخصیت ها و خرده پیرنگ های بیشتری به سریال اضافه می شوند.

« رقص روی شیشه » مهدی گلستانه همان مشکلات آشنایی را دارد که دیگر سریالهای شبکه اجتماعی از آن رنج می برند. این سریال مانند « عاشقانه » و « نهنگ آبی » در همان قسمت های اول از موقعیت ها و شخصیت هایی رونمایی می کند که سطحی و پرداخت نشده هستند به شکلی که به نظر می رسد هیچ زمانی برای دکوپاژ اثر به کار گرفته نشده است. تاکید بی خود و بی جهت گلستانه بر استفاده از المان های سبک زندگی لاکچری باعث ضعف اثر گردیده است چراکه در دل این سبک از زندگی ما با شخصیت هایی مواجه هستیم که تراز صحیحی با موقعیتی که در آن قرار گرفته اند ندارند.

 

شخصیت های مکمل فراوانی در « رقص روی شیشه » حضور دارند. لیلی به عنوان دوست صمیمی رعنا و یغما، ماکان که نماینده نسل عشق فضای مجازی به شمار می رود، ادریس که عاشق قدیمی است و از راه می رسد و بسیاری دیگر که حضورشان خیلی زود در سریال علنی می شود. این شخصیت ها توانایی تنوع بخشیدن به سریال و گسترش قصه را دارند اما ارتباط آنها با یکدیگر و موقعیت هایی که سریال برای پیشبرد داستان مهیا می کند از ضعف مفرط رنج می برد که باعث می شود سریال جذابیت خود را از دست دهد، آنها بیشتر از اینکه شخصیت باشند یک تیپ محض به شمار می روند. دیالوگ و گفتگوهایی که در سریال شاهد آن هستیم قرابت معنایی با جامعه ای که در آن زندگی می کنیم ندارند و حاصل عدم درک صحیح نویسندگان از محیط پیرامون شان می باشد.

انتخاب بازیگران نیز یکی از ضعف های مشهود سریال محسوب می شود. انتخاب مهتاب کرامتی و بهرام رادان به عنوان یک زوج در فیلم یک اشتباه بزرگ بوده چراکه هیچ چیز در مورد این دو بازیگر وجود ندارد که بتواند آنها را به یکدیگر مرتبط نماید. مهرداد صدیقیان هم که یک نسخی کپی شده از هومن سیدی در سریال « عاشقانه » است، یکی دیگر از انتخاب های اشتباه سازندگان سریال است. انتخاب میترا حجار در نقش لیلی که زنی سلطه گر هست نیز وجه تشابهی با شخصِ میترا حجار ندارد و بطور ساده تر باید گفت که روحیه حجار به چنین نقشی نزدیک نیست به همین جهت فاقد توانایی های لازم برای زنده نگه داشتن شخصیت لیلی است.

« رقص روی شیشه » مانند دیگر سریالهای شبکه نمایش خانگی جذابیت را در به تصویر کشیدن سبک زندگی لاکچری یافته است. تصمیمی که به خودی خود ایرادی محسوب نمی شود اما زمانی که سریال فاقد قوه ابتکار برای خلق موقعیت و اتصال آنها به یکدیگر باشد، سبب می شود تا ارزش سریال کاسته شده و مخاطب آن را پس بزند.

درباره سریال هیولا :

مهران مدیری! همین نام کافی است تا به سریال هیولا اعتماد کنیم. هرچه باشد در چند دهه‌ی گذشته مهران مدیری موفق به ساخت سریال‌هایی برای تلویزیون و شبکه‌ی خانگی شده که اکثر ما آن‌ها را دیده‌ایم و از تماشای آن‌ها خاطره داریم. با این حساب به نظرتان نیازی به بازگفتن کارنامه‌ی کاری مهران مدیری هست؟
خبر جالب‌تر اینکه در سریال ایرانی هیولا دیگر خبری از نگاه‌های خیره به دوربین سیامک انصاری نیست. بله سیامک انصاری که زوج همیشگی و جدا نشدنی مهران مدیری بود حالا در سریال هیولا جایی ندارد. اما در عوض، یکی دیگر از یاران مهران مدیری بازگشته تا با او همکاری کند. این بار پیمان قاسم‌خانی پس از سال‌ها بازگشته تا پس از سریال مرد هزارچهره بار دیگر برای سریالی که قرار است مهران مدیری کارگردان آن باشد فیلمنامه‌ای درست و حسابی بنویسد.

 

اما تیم بازیگران سریال را چه اشخاصی تشکیل می‌دهند؟ در اکثر کارهای مدیری خودش نیز نقشی اصلی به عهده دارد و در سریال ایرانی هیولا نیز این اتفاق تکرار می‌شود. اما این بار نقش اصلی سریال به عهده‌ی یکی از حرفه‌ای‌ترین و با شکوه‌ترین بازیگران حال حاضر ایران گذاشته شده است. نمی‌دانم مغزهای کوچک زنگ زده را تماشا کرده‌اید یا خیر، اما اگر شما هم مثل من ساخته‌ی هومن سیدی را دیده باشید عاشق بازی فرهاد اصلانی در آن فیلم هستید. خیر خوب اینکه فرهاد اصلانی نقش اصلی سریال هیولا را به عهده دارد و از این پس باید او را هوشنگ شرافت صدا بزنیم!
 بنابراین تا اینجا سال های دور از خانه و هیولا از لحاظ کادر سازنده در یک سطح قرار می‌گیرند.

نتیجه گیری در مورد سریال رقص روی شیشه و سریال هیولا از نگاه سایت دانلود قانونی :

سریال هیولا که در مورد آن توضیح دادیم سریالی شاد و طنز هستش که کسانی سازنده این فیلم هستند که اکثر عموم مردم میشناسند با برنامه ها زیادی که از تلوزیون به نمایش در آمده اند .

و اما سریال رقص روی شیشه را میتوان در کل سریال عاشقانه و زندگی اشخاص سرمایه دار را به نمایش در آورده است .

 

سخن آخر : هر دو فیلم ارزش دیدن را دارد چون از نظر کلی بهترین فیلم های به اکران رفته سریال ایران در سال 1398 میباشد و تنها تفاوت میان این دو سریال ایرانی این میباشد که برای ارزش دانلود میتوان گفت دانلود سریال هیولا در کل به افراد کمدی پسند پیشنهاد میشود و دانلود سریال رقص روی شیشه را برای افرادی پیشنهاد میکنیم که دوسدار دیدن فیلم های اجتماعی عاشقانه می باشند .

برای دانلود آسان فیلم و سریال ایرانی جدید میتوانید به سایت دانلود قانونی مراجعه کنید و حلال تماشا کنید و با دانلود فیلم ایرانی ، قانونی این فیلم ها شما صاحب اثر فیلم را حمایت میکنید تا فیلم های جدید و بهترین رو برای نمایش به اکران در بیاورند .  برای دانلود فیلم کمدی ایرانی جدید و دانلود فیلم عاشقانه جدید به سایت دانلود قانونی مراجعه کرده و دانلود نمایید .

 

1216 نمایش

نظر دادن