AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 تیر 1398 ساعت 18:38

فروش چمن مصنوعی

امروزه اکثر مناطق جهان از جمله کشور خودمان ایران دچار مشکلات کم آبی است و چمن طبیعی مصرف آب بالایی دارد و البته دوام پایین، و در ورزشگاه ها و زمین های ورزشی بعد از بارش باران گل آلود می شود. چمن طبیعی در تمام فصول سال سبز نیست و از این رو چمن مصنوعی تولید و عرضه شد.

در ابتدا در زمین های ورزشی و استادیوم ها مورد استفاده قرار گرفته و بعدها با تولید چمن مصنوعی تزیینی وارد دوره جدیدی شد و مورد استقبال قرار گرفت و امروزه مصرف بالایی در منازل و مصارف تجاری و محوطه سازی دارد.

مزایای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی سطحی شبیه موکت است که معمولا از جنس پلی استر، پلی پروپیل و لاتکس می باشد و الیاف یا نخ مخصوص روی آن بافته شده است و ظاهری مشابه چمن طبیعی به ما می دهد.

با تولید چمن های مصنوعی این امکان برای افرادی که در مناطقی با آب و هوای سرد و خشک یا گرم و خشک قرار دارند نیز فراهم شده تا بتوانند برای فضای شخصی خود چمن داشته باشند.

 

علاوه بر این موضوع، چمن مصنوعی بسیار مقاوم تر بوده، نیاز به نگهداری کمتری دارد و مشکل از بین بردن علف های هرز را ندارد و فقط با ده درصد از هزینه ی عادی چمن طبیعی می توانید از آن نگهداری کنید و عمر مفید آن 10 تا 15 سال می باشد.

همچنین چمن های مصنوعی ورزشی نیز مزایای قابل توجهی نسبت به چمن طبیعی دارند از جمله اینکه هر چمن طبیعی پس از هر بازی نیاز به تنفس کامل دارد و می تواند 350 ساعت در سال بازی کند، اما چمن مصنوعی در زمان مشابه می تواند 4000 ساعت در سال به طور موثر استفاده شود.

نسل جدید چمن های مصنوعی دارای تعداد روزنه هایی برای عبور آب و دارای فشردگی و استحکام بالا می باشد. همچنین نخ های آن با بافت های متفاوت مثل زیگزاگی، به طبیعی تر بودن الیاف آن کمک می کند و چمن هایی با کیفیت و ظاهر بسیار طبیعی تولید می شوند.

چمن مصنوعی در تمام طول سال و هر نوع آب و هوایی ماندگاری دارد، به عنوان مثال در فصل تابستان که چمن های طبیعی با حرارت خورشید زرد و آفتاب سوخته میشوند ، همچنان تازه و سبز به چشم می آید و زیبایی و طراوت طبیعی خود را از دست نمی دهد و یا رسیدگی های مداوم چمن طبیعی را احتیاج ندارد و موجب صرفه جویی در وقت و بودجه مصرف کننده خواهد شد.

صرفه جویی در هزینه های نگهداری اعم از کاشت بذ، سمپاشی، آبیاری، نگهداری و برشکاری آن را می توان از دیگر مزایای استفاده از چمن مصنوعی نام برد.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن ها دارای دو کاربرد دکوراتیو و ورزشی می باشند و به تعداد معدود چمن هایی داریم که هر دو کاربرد را دارا هستند. امروزه از چمن مصنوعی برای کفپوش، دیوارپوش و نصب بین سنگی استفاده می گردد، و گستردگی رنگ و بافت و استحکام چمن ها بسیار زیاد بوده که هر نوع سلیقه ای می تواند چمن مناسب با کاربری خود را به راحتی انتخاب نماید.

طیف گسترده ای از چمن های مصنوعی با مصارف گوناگون وجود دارد که با شناخت میزان ارتفاع و تراکم هر نوع و اینکه هر کدام متناسب با چه کاربری می باشد به انتخاب چمن مصنوعی مورد نظر شما کمک می کند. می توان نمونه های کاربری چمن مصنوعی را محوطه سازی، پارک ها، تراس، پاسیو، حیاط، باغ، برای حیوانات خانگی، مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه ها، زمین های بازی و بسیاری مصارف دیگر نام برد.

 

نصب چمن مصنوعی

اولین نکته حائز اهمیت در نصب چمن مصنوعی سطح زیرین آن می باشد، اگر سطح مورد استفاده مسطح و بدون پستی و بلندی مثل بتن، سیمان، موزائیک و... باشد، باید سطح را تمیز و آماده نصب کنید. اما در مورد سطوح ناهموار ابتدا باید زیر سازی انجام شود تا بتوان نصب چمن را شروع کرد. برای چسباندن آن احتیاج هست ابتدا چمن ها به صورت هم تراز روی زمین پهن شوند، زمانیکه از هم ترازی آن اطمیناان حاصل گشت، چسباندن را شروع می کنیم.

گاهی نصب چمن مصنوعی نیاز به برشکاری زیاد دارد و متناسب با فضای خود باید آن را برش زد و سپس نصب انجام داد.

ممکن است در نصب چمن مصنوعی به چسب، نوار اتصال، ژئوتکستایل، سیلیس و گرانول نیاز پیدا کنید، فروشگاه اینترنتی نیاورون نصاب حرفه ای و متریال نصب را در اختیار شما قرار خواهد داد و نصب شکیل و تمیزی را به شما ارائه می دهد.

نگهداری از چمن

زمانی که چمن نصب شد حالا یک کفپوش زیبا و مقاوم دراختیار دارید و با رعایت نکات ساده و بی زحمت یک چمن زیبا و با طراوت در تمام طول سال خواهید داشت و سال ها از آن لذت خواهید برد.

شما باید خاک یا مواد آلی یا برگ درختان را از روی چمن خود بزدایید، بسته به اینکه چمن چقدر در معرض این آلودگی ها قرار دارد می توانید هفته ای یکبار یا ده روز یکبار اقدام به این عمل نمایید تا منافظ زیرین چمن شما بسته نشود و همچنان توانایی عبور آب را داشته باشد.

زباله های درشت تر که احتمالا لا به لای چمن نفوذ می کنند را با برس مخصوص پاکسازی از بین الیاف چمن خارج کنید.

در مساحت های زیاد می توانید از ماشین های برس دار برای نظافت چمن خود استفاده کنید و در آخرهر گونه آلودگی سطحی و زباله را با جارو برقی کشیدن چمن و یا شستشو با آب می توانید برطرف کنید.

قیمت چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی شاید ابتدا به نظر پر هزینه باشد اما سال ها بدون نیاز به هزینه نگهداری می توان از آن استفاده کرد و به نسبت هزینه ی کاشت، نگهداری وآبیاری چمن طبیعی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

چمن های مصنوعی با کیفیت ها و قیمت های مختلفی وجود دارد. فروشگاه اینترنتی نیاورون به صورت تخصصی انواع چمن مصنوعی با تنوع بالا و با قیمت مناسب را به همراه مشاوره رایگان حضوری و تلفنی دراختیار مشتریان خود قرار می دهد.

 

1773 نمایش