تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 خرداد 1398 ساعت 11:38

افزایش قدرت رقابت کسب و کار اینترنتی

افزایش قدرت رقابت کسب و کار اینترنتی، یعنی بهبود کیفیت ، بهینه سازی و کاربردی کردن یک کسب و کار اینترنتی در بازار،که این مستلزم درک قوی از مفهوم بازار اینترنتی و بکارگیری راه کارهای بهبود کیفیت و بهینه سازی کسب و کار اینترنتی است.

 

 

ایده های کسب و کار اینترنتی

مطالعه تاریخ بشر، نشان می دهد در هر عصر و دورانی از تاریخ انسان ها به فراخور زمان و نیاز عصرخویش به مشاغلی اشتغال داشتند ما در عصری زندگی می کنیم که گسترش تکنولوژی و فناوری اطلاعات زندگی مردم را متحول ساخته، در تمام شئونات زندگی اینترنت ورود پیدا کرده و هر روز میلیون ها کاربر، در موتورهای جستجوگر بدنبال پاسخ سوالات، حل مشکلات و کالا و خدمات مد نظر خود جستجو می کنند.

بنابراین جوامع امروز، نیازمند توسعه مشاغل اینترنتی هستند، کسب و کارهای اینترنتی در ایران هنوز پتانسیل و ظرفیت بسیاری برای گسترش دارند. ایده های کسب و کار اینترنتی که تا کنون در ایران توانسته اند جایگاه خود را بیابند و به موفقیت نسبی برسند شامل فروش کالا، حمل و نقل، تبلیغات ، خدمات آنلاینی نظیر سفارش غذا و رزرو انواع بلیط از سینما وکنسرت تا هتل و تورهای سفر می شود.

کسب و کار آنلاین چیست؟

زمانی که شما ایده های کسب و کاراینترنتی را از یک ایده خام به مرحله اجرا درمی آورید، به دنیای کسب و کار آنلاین می پیوندید، فضای شغلی شما به مراتب از کسب و کارهای فضای حقیقی گسترده تر و مشتریان شما متنوع تر و زیادتر می باشند همچنین شما برای ایده پردازی های خلاقانه ، افزایش درآمد و کسب موفقیت فضای گسترده تری در اختیار دارید اما باید برای رقابتی فشرده که نیازمند افزایش توان علمی و قدرت مدیریتی است خودتان را آماده و مجهز کنید.

 

سئو، مشت قدرتمند شما برای رقابت در رینگ بازار کسب و کار اینترنتی

 

موتورهای جستجوگر بر اساس یک فرمول ریاضی پیچیده که به آن الگوریتم گفته می شود هر لحظه سایت ها را برای پاسخ به سوالات و نیازهای کاربران، آنالیز می کنند و بهترین نتایج را منطبق بر خواسته و نیاز کاربر به او نمایش می دهند. اینجا دقیقا نقطه آغاز رقابت است چرا که آمار نشان داده اکثریت کاربران روی 5 پیشنهاد اول کلیک می کنند.

به کلیه عملیاتی که منجر می شود تا یک سایت در نتایج برتر موتورهای جستجوگر، ظاهر شود سئو " اس ای او SEO" گفته می شود. بسیار رایج است که سئو را فقط عامل افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر می دانند اما در حقیقت سئو فراتر از این است و سئو در بازار رقابتی کسب و کار اینترنتی، یعنی سبقت گرفتن از رقبا و شکست دادن آنها. همین ایدئولوژی باعث شده تا حرفه ای ترین و موفقترین سایت های دنیا از تکنیک های تحلیل رقبا استفاده کنند. بر این اساس شما باید همیشه چشمتان به رقبا باشد و سعی کنید محتوای بهتری تولید و ارائه کنید و استراتژی های سئو را به بهترین نحو ممکن بکار بگیرید.

 

سئو به دو بخش سئوی داخلی on page SEO و سئوی خارجی off page SEO  تقسیم می شود

در سئوی داخلی، بایستی به محتوای سایت ، سرعت ، طراحی ، UX و کلیه عملیاتی که با هدف سئو بر روی سایت انجام می پذیرد تا الگوریتم موتورهای جستجوگر امتیاز بالاتری به سایت بدهند برای موفقیت کسب و کار اینترنتی توجه ویژه داشت. در سال های اخیر موتور جستجوگر گوگل با بوجود آوردن الگوریتم های جدیدی اهمیت زیادی به موضوع سئو داخلی داده است.

در سئوی خارجی، برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوگر باید عملیاتی خارج از سایت انجام پذیرد، اهمیت سئوی خارجی در گذشته به حدی بود که برای موتورهای جستجوگر فقط بک لینک ها اهمیت داشتند. بک لینک یا لینک سازی فرآیندی است که براساس آن سایر سایت های اینترنتی با قرار دادن لینک سایت ما کاربران را به سایت ما ارجاع می دهند.

استراتژی های سئو

 

هرچند در سال های اخیر تغییراتی در الگوریتم موتورهای جستجوگر ایجاد شده و اهمیت بیشتری به موضوع سئوی داخلی داده شده اما همچنان اهمیت سئوی خارجی و بک لینک پا برجاست و حتی روش های جدید و قدرتمندی مانند رپورتاژ آگهی برای بک لینک در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

موتورهای جستجوگر فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارند، این مانند یک آزمون یا ساده تر کنکور است فرض کنیم این فاکتورها همان دروس تخصصی و عمومی در آزمون هستند و هر چه سایتی بتواند در هر یک از این دروس موفق تر عمل کند آخر کار رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. این تشبیه به کنکور بی جهت نبود زیرا همانطور که در کنکور دروس تخصصی در تعیین رتبه نقش پررنگ تری دارند در میان فاکتورهای موتورهای جستجوگر هم سه عامل کیفیت، اعتماد و قدرت در تعین رتبه نهایی اهمیت بسیار دارد.

موتورهای جستجوگر به سایت هایی که محتوای یونیک، با ارزش و با کیفیتی ارائه دهند امتیاز بالاتری می دهد. توجه کنید که فقط یونیک بودن محتوا مهم نیست بلکه محتوا باید آنقدر از نظر مفهوم و اطلاعاتی که به کاربر منتقل می کند با کیفیت و کامل باشد که کاربر احساس نیاز به مراجعه به سایت های دیگر نداشته باشد.

موتورهای جستجوگر با الگوریتم پیچیده و هوشمندی که دارند به نحوی سایت ها را آنالیز می کنند که قابل اعتمادترین آنها را در نتایج برتر خود نمایش بدهند برای مثال اگر سایتی در نظرسنجی، نظرات ضعیفی را از طرف کاربران دریافت کرده باشد موتورهای جستجوگر رتبه بالایی به آن صفحه از سایت یا محصول ارائه شده برای فروش نمی دهند.

قدرت یعنی اینکه سایت یا کسب و کار اینترنتی شما در بین کاربران محبوب پرطرفدار باشد و کاربران وقت بیشتری در سایت شما صرف کنند. موتورهای جستجوگر در این صورت به سایت رتبه و امتیاز بالاتری تخصیص می دهند.

همه آنچه که گفته شده به بیان ساده یعنی شما باید استراتژی هایی را به کار ببرید و به نحوی عمل کنید که موتورهای جستجوگر را قانع کنید که باکیفیت ترین، کارآمدترین، به روزترین ، پرطرفدارترین و معتبرترین هستید، تا در عرصه رقابت بازار کسب و کار اینترنتی یک گام به موفقیت نزدیکتر شوید.

نقش طراحی سایت در سئو

طراحی سایت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی اولین گام محسوب می شود و می تواند عامل مهمی در افزایش قدرت سئوی سایت باشد. یکی از مهمترین فاکتورهای سئوی داخلی UX  یا تجربه کاربری است. تجربه کاربری احساسی است که کاربر پس از ورود به سایت دچار آن می شود، هر چه کاربر پس از ورود به سایت احساس خوشایندتری داشته باشد و راحت تر بتواند فعالیت مورد نظرش را انجام بدهد، وقت بیشتری را به سایت اختصاص می دهد، اشتیاقش برای مراجعه مجدد به سایت بیشتر می شود، در فعالیت های مرتبط با سایت مشارکت می کند نظر و کامنت می گذارد و سایت را به دیگران معرفی می کند.

موتورهای جستجوگر از لحظه ای که کاربری وارد سایت می شود او را مانیتور می کنند و در صورتی که کاربر حس خوشایندی داشته باشد و زمان زیادی در سایت وقت بگذراند بنابراین اعتبار و رتبه بالاتری به آن سایت تخصیص می دهند.

 

1699 نمایش

نظر دادن