AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 خرداد 1398 ساعت 16:17

کاشت مو چیست؟

در کاشت مو به روش ترکیبی یا روش‌های دیگر، واحدهای سازنده‌ی مو از بخشی از بدن (معمولاً پشت سر) برداشت و در ناحیه دچار طاسی، پیوند زده می‌شود. در واقع نام علمی کاشت مو نیز، پیوند مو است. واحدهای سازنده‌ی مو، فولیکول نام دارند که در کاشت مو، به اصطلاح گرافت یا پیوند نامیده می‌شوند. گرافت‌ها بین ۱ تا ۶ عدد مو دارند.

فولیکول‌های ناحیه‌ی پشت و گیج‌گاهی سر، نسبت به ریزش مقاوم‌اند. این مسئله به خصوص در طاسی با الگوی مردانه جلوه‌ی بیشتری دارد. آلوپسی آندروژنی یا طاسی با الگوی مردانه، شکلی از ریزش مو است که در خانم‌ها و آقایان دیده می‌شود. این طاسی به دلیل تاثیر مخرب هورمون‌های جنسی بر فولیکول‌ها رخ می‌دهد. اما فولیکول‌های ناحیه‌ی پشت‌سر از لحاظ ژنتیکی، تاثیر بسیار کمتری از هورمون‌های جنسی می‌پذیرند، لذا نسبت به نازک شدن و ریزش مقاوم‌اند.

چرا می‌گوییم کاشت مو درمانی قطعی و دائمی است؟

گرافت‌ها دلیل دائمی بودن کاشت مو هستند. چون در واقع در کاشت مو، واحدهای مو ساز یعنی فولیکول‌ها هستند که منتقل می‌شوند. فولیکول منتقل شده مثل سابق برای شما مو تولید می‌کند. موهای کاشته شده دقیقاً شبیه موهای عادی سر شما هستند. رشد می‌کنند، حالت می‌گیرند، می‌توانید آن‌ها رنگ کنید، سشوار بکشید و حتی ژل بزنید.

روش‌های کاشت مو

کاشت مو به طور کلی به دو روش انجام می‌شود و سایر روش‌ها به دلیل تفاوت‌های تکنیکی یا ابزاری، نام‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند. دو روش اصلی شامل روش‌های FUT و FIT هستند. روش‌های SUT، Micro FIT و BHT نیز از زیرمجموعه‌های کاشت مو به روش FIT محسوب می‌شوند. در کاشت مو به روش ترکیبی ، از هردو روش FUT و FIT به طور همزمان استفاده می‌شود.

 

روش FUT

روش FUT یا کاشت موی نواری، روشی تهاجمی است که در آن تعداد زیادی فولیکول در یک نوار نازک، از پشت سر برداشته می‌شوند. چون فولیکول‌ها در لایه‌ی میانی پوست (دِرم) جای گرفته‌اند، برش ایجاد شده نسبتاً عمیق است و نیاز به بخیه دارد. البته زخم ایجاد شده توسط موهای پشت سر پوشیده می‌شود و از این نظر جای نگرانی نیست. مرحله‌ی کاشت موها در روش FUT و FIT یکسان است.

روش FIT و سایر روش‌های مشتق شده از آن

در روش FIT، فولیکول‌ها به صورت دانه دانه از بانک مو برداشت می‌شوند. برای این کار سوراخ‌های کوچکی به اندازه‌ی کمتر از ۱ میلی‌متر روی سر ایجاد می‌شود. سپس فولیکول‌ها به ناحیه‌ی پذیرنده که ناحیه‌ی دچار طاسی است، منتقل می‌شوند. برای این کار نیز سوراخ‌های کوچکتر از ۱ میلی‌متر در ناحیه‌ی پذیرنده ایجاد و گرافت‌ها درون آن‌ها قرار می‌گیرند.

در کاشت مو به روش SUT، برای برداشت موها از دستگاهی استفاده می‌شود که SAFE نام دارد. این دستگاه مجهز به یک ساکشن یا مکنده است که کار خارج کردن واحدهای فولیکولی‌ را آسان‌تر می‌کند. در روش BHT موها از بدن (تنه یا صورت) برداشت می‌شوند. در روش Micro FIT نیز تکنیک‌های برداشت بهینه‌سازی شده‌اند و این روش جدیدترین و یکی از بهترین روش‌های کاشت مو است. تمام این سه روش در صفحات مربوط به خود در سایت ایران FIT مفصل بررسی شده‌اند.

 

کلینیک کاشت مو ایران FIT

بهترین و مدرن ترین کلینیک کاشت مو ایران و خاورمیانه افتخار این را داشته است که بیش از 35000 هزار کاشت موی موفق و بدون شکایت برای شما متقاضیان عزیز کاشت مو انجام دهد.

ایران FIT به عنوان بنیانگذار کاشت موی به روش فولیکولار یونیت یا FIT در ایران با فراهم نمودن مدرن ترین تجهیزات و اتاق های کاشت مو به تعداد بالا، آماده انجام کاشت مو برای شما متقاضیان عزیز کشور می باشد.

جهت رزرو وقت و دریافت مشاوره رایگان از راه های زیر با ما در ارتباط باشید :

تلفن : 02188102000

همراه ( مشاوره غیر حضوری ) : 09122156963

وب سایت کلینیک : https://iranfit.com

صفحه اینستاگرام : https://instagra.com/iranfue

2053 نمایش