تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 خرداد 1398 ساعت 12:46

اسپیرولینا: با این معجزه همیشه جوان و شاداب باشید

جلبک اسپیرولینا، جلبکی به شکل مارپیچ و دارای رنگ آبی – سبز تیره است. ساختار آن بسیار خاص است و به همین دلیل است این جلبک سرشار از پروتئین ‌است که می‌توانید از مزایای آن برای سلامتی لذت ببرید و از آن بهره‌مند شوید. این نوع جلبک در دریاچه‌های مناطقی با آب و هوای گرم‌ مانند افریقا یا آمریکای جنوبی ساخته می‌شود، اما به صورت بومی نیز رشد کرده و مورد استفاده قرار می گیرد.

کمتر ماده غذایی وجود دارد که دارای خواص بینظیر اسپیرولینا برای سلامتی بدن باشد. این یک غذای مقوی است که برای سلامتی شما به روش‌های مختلفی مفید است.

اسپیرولینا می‌تواند یک منبع عالی پروتئین باشد و هم چنین ممکن است نیاز روزانه بدن شما به مواد مغذی را تامین کند. فواید سلامتی جلبک اسپیرولینا برای بدن را نمی توان نادیده گرفت؛ بنابراین بهتر است این ماده بی نظیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  

مواد تشکیل دهنده اسپیرولینا

مصرف اسپیرولینا راهی برای تامین پروتئین و ویتامین ها در رژیم غذایی افراد بدون ایجاد عوارض قابل توجه است. یک قاشق سوپخوری و یا 7 گرم از اسپیرولینا شامل :

20 کالری

4.02 گرم پروتئین

1.67 گرم کربوهیدرات

0.54 گرم چربی

8 میلی گرم کلسیم

2 میلی گرم آهن

14 میلی گرم منیزیم

8 میلی گرم فسفر

95 میلی گرم پتاسیم

73 میلی گرم سدیم

0.7 میلی گرم ویتامین سی

همچنین اسپیرولینا شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین B6،A و K می باشد. مصرف اسپیرولینا بخشی از این رژیم غذایی مناسب است که نیاز های بدن را تامین می کند.

 

خاصیت اسپیرولینا در کاهش وزن

مردم معمولا می توانند با کاهش مصرف کالری مصرفی وزن کم کنند. اسپیرولینا یک ماده مقوی و کم کالری است که شامل مواد مغذی زیاد در مقدار کمی از پودر اسپیرولینا است. اضافه کردن اسپیرولینا به مردم کمک می کند بدون کاهش مواد مغذی دریافتی وزن خود را کم کنند.

به خاطر مقدار زیاد پروتئین که در جلبک اسپیرولینا وجود دارد، خوردن این گیاه مقوی می‌تواند گرسنگی شما را ارضا کند.

هم چنین این محصول دارای فیبر بالا است که پیش‌نیاز اشتهای متعادل است. در صورت مصرف منظم اسپیرولینا، ممکن است متوجه کاهش وزن در دراز مدت شوید. با این حال، مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل و متداوم را در برنامه کاهش وزن خود وارد کنید و آن را با ورزش مخلوط کنید. یک سبک زندگی سالم پیش‌نیاز برای تلاش‌های کاهش وزن است، که در نهایت سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد و نتایج را بهبود خواهد بخشید.

 

کمک به درمان دیابت

اسپیرولینا راهی برای مدیریت علائم دیابت می باشد اما تحقیقات بیشتری برای توصیه پزشک برای درمان دیابت مورد نیاز است.

مطالعات نشان می دهند که مصرف اسپیرولینا می تواند کاهش قابل توجهی در سطح قند خون سریع افراد دارد. قند خون سریع بالا مشکل رایج در افرادی است که دیابت نوع 1 و 2 دارند. این پیشنهاد می کند که مصرف اسپیرولینا می تواند به کنترل دیابت کمک کند.

 

کاهش سطح کلسترول

مصرف اسپیرولینا می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. کلسترول یک چربی مضر در خون افراد است که منجر به بیماری های قلبی می شود. متعادل نگه داشتن کلسترول “خوب” و “بد”  برای جلوگیری از حمله یا سکته قلبی مهم است. یکی از روش‌های مرسوم کاهش کلسترول استفاده از دارو است. با این حال، استفاده از داروها، عوارض جانبی دارد. از طرف دیگر، به جای مصرف دارو، ممکن است بخواهید مکمل‌های غذایی را امتحان کنید. مصرف اسپیرولینا در کاهش میزان سطح کلسترول موثر است بنابراین می تواند به شما کمک کند که کلسترول خون خود را مدیریت کنید.

 

 

کاهش فشار خون

اسپیرولینا می تواند کاهش کلسترول کمک کند و همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند فشار خون نیز را کاهش دهد. مطالعاتی نشان داده است که مصرف اسپیرولینا می تواند به طور منظم برای 3 ماه فشار خون را کاهش دهد.

 

جلوگیری از بیماری های قلبی

فشار خون بالا و سطح کلسترول در بیماری های قلبی نقش دارند. در حالی که اسپیرولینا هر دو عامل خطر را کاهش می دهد، آیا ممکن نیست که بتواند به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند؟

مطالعه ای نشان داده است که این جلبک سبز-آبی می تواند نقش مهمی در پیشگیری در بیماری های قلبی داشته باشد. این ممکن است به علت کاهش سطح کلسترول، ضد التهابی و خواص آنتی اکسیدانی اسپیرولینا باشد.

 

افزایش متابولیسم بدن

مصرف اسپیرولینا می تواند به تقویت متابولیسم افراد کمک کند. میزان بالای متابولیسم ممکن است باعث شود که شخص پر انرژی تر باشد. همچنین ممکن است میزان مصرف کالری را افزایش دهد که به کاهش وزن کمک می کند.

 

کاهش علائم آلرژی

وقتی که شخصی به گرده ها، غبار و ... آلرژی دارید، ممکن است درون بینی آن ها دچار تورم و خارش شود.  این واکنش ها allergic rhinitis نامیده می شود. شواهدی وجود دارد که اسپیرولینا می تواند به بهبود علائم آلرژی کمک کند.

مطالعه ای نشان می دهد که اسپیرولینا می تواند التهاب بینی را کاهش داده و مقدار هیستامین را در بدن کاهش دهد.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی اسپیرولینا

اگر بدن شما در معرض اکسیداتیو قرار دارد،DNA و سلول‌های شما می توانند در معرض آسیب قرار بگیرند که منجر به التهاب مزمن، سرطان و سایر بیماری ها می‌شود. جلبک اسپیرولینا به علت غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها قادر به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های ناشی از اکسیداتیو است.

 

افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

اگر شما مشکلاتی مانند سرماخوردگی دارید، ممکن است اسپیرولینا به شما کمک کند. مشخص شده‌است که جلبک اسپیرولینا می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی را افزایش داده و از توسعه عفونت‌های ویروسی جلوگیری کند. علاوه بر این، مطالعات انجام‌شده بر روی انسان و حیوانات نشان می‌دهد که جلبک اسپیرولینا ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

 

 

چگونه باید اسپرولینا را به رژیم غذایی اضافه کرد؟

اسپیرولینا به صورت پودر و قرص در دسترس است. پودر اسپیرولینا را می توان به صورت زیر مصرف کرد:

می توانید پودر اسپیرولینا را به اسموتی ها اضافه کنید که به شما یک نوشیدنی با رنگ سبز می دهد!

پودر اسپیرولینا را به سالاد و یا سوپ اضافه کنید.

می توانید آن را به آجیل ها و دانه اضافه کنید.

یک قاشق سوپخوری از اسپیرولینا را به آب میوه و یا سبزیجات اضافه کنید.

 

مردم همچنین می‌توانند اسپیرولینا را به عنوان مکمل رژیم غذایی در فرم قرص مصرف کنید.

شما می‌توانید برای خرید پودر اسپیرولینا  به عطاری‌ها، فروشگاههای غذای سالم و یا فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید.

قرص اسپیرولینا نیز در فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه، عطاری و فروشگاه های اینترنتی موجود هستند. فروشگاه اینترنتی برگ سبز پودر و قرص اسپرولینا را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب برای شما فراهم کرده است. شما می توانید این ماده مغذی را به راحتی از برگ سبز تهیه کرده و به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

1861 نمایش

نظر دادن