تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 خرداد 1398 ساعت 08:45

آسوشیتدپرس: اروپایی ها در تدارک تحریم ونزوئلا هستند

خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه شب گزارش داد که قدرت های اروپایی در حال بررسی اعمال تحریم علیه مقام های دولت ونزوئلا هستند.

آسوشیتدپرس بامداد یکشنبه با اعلام این خبر افزود که قدرت های اروپایی می خواهند این تحریم را علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و چندین مقام ارشد دولت او اعمال کنند، اما به دلیل در جریان بودن مذاکرات میان دولت و مخالفان برسر زمان اعمال آن اختلاف دارند.

به گفته دیپلمات های اروپایی و منابع آگاه در مخالفان دولت مادورو، آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه و هلند پنج کشوری که در حال بررسی محدودیت های مالی و مسافرتی هستند تا آن را به شورای اروپایی تسلیم کنند.

یکی از اختلاف های اروپایی ها این است که کدام مقام های تحریم شوند، اما آنطور که آسوشیتدپرس در تارنمای خود نوشته، اجماع روی مقام های ارتش و قوه قضائیه ونزوئلا است که در دستگیری مخالفان دولت نقش داشته اند.

ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع، خورخه رودریگز وزیر ارتباطات و فرستاده مادورو به مذاکرات نروژ و خورخه مارکز رئیس شرکت ارتباطاتی که در قطع دو شبکه بین المللی اسپانیایی و انگلیسی در ونزوئلا نقش داشت، در میان مقام هایی هستند که اروپایی ها پیرامون تحریم آنها به توافق رسیده اند.

تاکنون دو دور مذاکرات میان نمایندگان دولت مادورو و مخالفان به سرکردگی خوان گوایدو در نروژ انجام شده، اما به گفته سه دیپلمات، مخالفان هنوز برای برگزاری دور سوم مذاکرات که برای هفته آینده در جزیره باربادوس برنامه ریزی شده، موافقت خود را اعلام نکرده اند.

گوایدو گفته است تا زمانی که مادورو آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام نکند، در مذاکرات حل بحران ونزوئلا شرکت نخواهد کرد.

آمریکا دو سال پیش شخص مادورو را تحریم کرد و از آن زمان تاکنون ۱۰۰ نفر دیگر از مقام های دولت ونزوئلا را به این فهرست افزوده است. این در حالی است که اتحادیه اروپا به نگرانی از تاثیرگذاری منفی بر مذاکرات حل بحران، در اعمال تحریم علیه ونزوئلا تعجیل نکرده است.

گوایدو پس از مراسم تحلیف مادورو برای آغاز دومین دوره ریاست جمهوری اش، وی را غاصب قدرت و خود را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا خواند.

آمریکا بلافاصله پس از اعلام گوایدو وی را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا از واشنگتن در این موضوع تبعیت کردند.

742 نمایش

نظر دادن