AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 خرداد 1398 ساعت 10:52

توتال جای چینی‌ها را در آمریکا گرفت

گروه انرژی فرانسوی توتال پس از کنار کشیدن خریدار چینی قرار شد کسب و کار گاز طبیعی مایع شرکت توشیبا در آمریکا را تحویل گرفته و ۸۰۰ میلیون دلار نقد از این گروه ژاپنی دریافت کند.

به گزارش ایسنا، این دو شرکت اعلام کردند توتال ۱۵ میلیون دلار بابت سهام در دارایی‌های تگزاس پرداخت می‌کند و توشیبا نیز به توتال ۸۱۵ میلیون دلار بابت تحویل گرفتن تمامی قراردادهای مربوط به این کسب و کار پرداخت خواهد کرد.

این گروه ژاپنی پیش از این اعلام کرده بود فعالیت‌های LNG آمریکایی این شرکت ممکن است حداکثر یک تریلیون ین (۹ میلیارد دلار) ضرر روی دست توشیبا بگذارد.

توشیبا قراردادی دارد که تحت آن باید هزینه ثابت برای فرآوری LNG از فریپورت LNG را به مدت ۲۰ سال پرداخت کند فارغ از اینکه بتواند بعدها خریداری برای این سوخت به نرخ روز پیدا کند.

توتال این قرارداد را در راستای توسعه دارایی‌های LNG خود منعقد کرده است. این شرکت در ماه مه قرارداد ۸.۸ میلیارد دلاری برای خرید دارایی‌های شرکت آنادارکو در آفریقا پیشنهاد کرد که شامل یک پروژه LNG در موزامبیک بود.

این شرکت فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد خرید دارایی‌های LNG توشیبا در راستای استراتژی توتال برای تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگ در بازار LNG انجام گرفته است. با این خرید ۲.۲ میلیون تن در سال LNG به کسب و کار آمریکایی توتال افزوده می‌شود.

توشیبا اعلام کرد انتظار دارد این معامله پس از تأیید رگولاتوری، تا اواخر مارس سال مالی جاری تکمیل شود و این شرکت ۹۳ میلیارد ین (۸۵۹ میلیون دلار) ضرر را ثبت کند.

شرکت ENN اکولوژیکال هولدینگز چین سال گذشته توافق کرده بود کسب و کار LNG توشیبا را خریداری کند اما با اشاره به ناکامی در جلب موافقت سهامداران و یک پنل آمریکایی که بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی نظارت دارد، این قرارداد را در آوریل لغو کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در آن زمان تحلیلگران گفته بودند افت قیمت LNG برای تحویل فوری این قرارداد را غیرجذاب کرده است.

1014 نمایش