AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 28 ارديبهشت 1398 ساعت 12:48

کره شمالی: آمریکا کشوری گانگستر است

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد با تبهکار خواندن آمریکا و اشاره به پای بند نبودن این کشور به قوانین بین المللی، از دبیر کل سازمان ملل خواست تا در اقدامی فوری با توقیف غیر قانونی کشتی باری کره شمالی توسط آمریکا مقابله کند.

خبرگزاری رویترز نوشت که نماینده کره شمالی در نامه ای که دیروز جمعه برای «آنتونیو گوترز» دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده آورده است؛ «این موضوع به وضوح نشان داد که ایالات متحده کشوری گانگستر است که به قوانین بین المللی هیچ توجهی ندارد.»

کره شمالی روز سه شنبه هفته گذشته، توقیف یک کشتی باری خود را توسط آمریکا به عنوان سرقت غیرقانونی برشمرد و از واشنگتن خواست این کشتی را که به اتهام دور زدن تحریم ها توقیف کرده بود به پیونگ یانگ بازگرداند.

در این نامه کره شمالی همچنین خواستار 'اقدامات فوری' سازمان ملل علیه آمریکا به دلیل نقض حاکمیت کره شمالی و همچنین نقض منشورهای بین المللی شده است.

به نوشته رویترز، اعتراض پیونگ یانگ به دلیل توقیف این کشتی، درست همزمان با افزایش تنش ها میان کره شمالی و آمریکا به دلیل بی نتیجه ماندن نشست سران این کشورها به منظور خلع سلاح هسته ای کره شمالی، اعلام شد.

با توقف مذاکرات هسته ای، کره شمالیآزمایشات هسته ای خود را در ماه جاری میلادی افزایش داده است و این آزمایشات اعتراضی برای کره شمالی به دلیل عدم کاهش تحریم های آمریکا است.

این خبرگزاری نوشت، وزارت دادگستری ایالات متحده می گوید کشتی باری کره شمالی توسط آمریکا توقیف و مصادره شده است؛ این کشتی 17 هزار تنی که Wise Honest نام دارد سال گذشته به دلیل حمل زغال سنگ، در اندونزی متوقف شده بود کاپیتان این کشتی به نقض قوانین اندونزی متهم شد و آمریکا نیز ژوئیه گذشته خواستار اقدام قضایی برای مصادره آن شده بود.

726 نمایش