AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 ساعت 12:37

اهمیت طراحی گرافیک در تبلیغات

در دنیای کسب و کار فضای شدید رقابتی میان برندها و شرکتهای گوناگون جهت کسب درآمد و سود بیشتر و افزایش مشتریان وجود دارد.به همین منظور بسیاری از سازمانها از تمام توان خود در جهت به کارگیری حداکثری انواع ابزارهای تبلیغاتی استقاده میکنند .روشهای متنوع تبلیغاتی این امکان را میدهد که هر سازمانی در هر شرایط و هر بودجه مالی اقدام به انتخاب نوع تبلیغات مدنظر خود نماید.از تبلیغات چاپی گرفته تا تبلیغات اینترنتی و آنلاین ، همگی در راستای اهداف بازاریابی شرکتها موثر هستند.درعین حال ، دانش بهره گیری از تبلیغات و طراحی حرفه ای ، چیزی نیست که در اختیار هر فرد یا سازمانی باشد و این مهم اصول و قواعدی دارد که هر نوع تبلیغ ملزم به رعایت آن میباشد.درصورتی که بخواهیم به صورت کلی در جهان امروز، تبلیغات را دسته بندی نماییم باید بگوییم که تبلیغات اصلی به دو دسته چاپی و آنلاین تقسیم میشوند .

 

انواع تبلیغات گرافیکی

 طراحی کاتالوگ ، طراحی لوگو   , طراحی بیلبورد ، طراحی بنر تبلیغاتی ، طراحی پوستر ، طراحی استند ، طراحی بسته بندی و برچسب محصولات ، کارت ویزیت و موارد مشابه از دسته تبلیغات گرافیکی چاپی هستند و در دسته دیگر ، طراحی سایت ، طراحی تبلیغات شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ ، تیزرهای تبلیغاتی  و سایر موارد جز تبلیغات آنلاین میباشند. دغدغه اصلی مدیران خبره و با تفکر تدوین استراتژیک برنامه های تبلیغاتی سازمان می باشد. هر مدیر و صاحب کسب و کاری باید بداند که به چه شکلی ، در چه زمانی ، با چه هدفی و در راستای تحقق چه ذهنیتی اقدام به تبلیغ مینماید.بهره گیری از یک شرکت یا آژانس تبلیغاتی حرفه ای به منظور طراحی گرافیکی تبلیغات اهمیت زیادی دارد. قرن بیست و یکم به قرن تبلیغات رفابتی تبدیل گشته است و تبلیغات به عنوان یک منبع مهم و دارایی اصلی در زندگی تجاری و کسب و کار مطرح شده است. منابعی مانند طراحی سایت ، طراحی لوگو ، طراحی ست اداری ، مزایای رقابتی بادوام ایجاد می کنند. در محیط تجاری و کسب و کار کنونی با ویژگی هایی مثل افزایش سطح پیچیدگی، جهانی سازی و پویایی، توسعه و حفظ مهارت ها توانمندی های داخلی، ایجاد تغییرات هم در پایه بازاریابی و تبلیغات سازمان و هم روشی که سازمان از تبلیغات فعلی خود استفاده می کند، برای رقابت بسیار مهم است. بدین جهت طراحی تبلیغات در بسیاری از سازمان ها در اولویت اصلی سرمایه گذاری قرار دارد و این موضوع که عملکرد تبلیغات گرافیکی قویاً به سرمایه های اصلی سازمان بستگی دارد مورد تأیید قرار گرفته است

 

طراحی گرافیکی تبلیغات

تبلیغات ، به یکی از مهم­ترين منابع راهبردي سازمان­ها تبديل شده، از آن هنگام طراحی تبلیغاتی مانند طراحی کاتالوگ ، طراحی بیلبورد ، طراحی بنر ، طراحی وب سایت و... براي كسب مزيت­رقابتي و موفقيت سازمان­ها، ضروري شده است و امروزه، اصلی­ترین مزیت­رقابتی برای سازمان­ها، توان آنها در تبلیغات محسوب می­شود . در واقع برخورداري از تبلیغات و توان بالای بازاریابی ، به موقعيتي استوار براي ادامه حيات سازمان­هاي پويا و نوآور تبديل شده و حتي توان رقابت در بازارها و تجارت بسته به كسب، توسعه و به كارگيري تبلیغات سازماني است. بسياري از مديران سازمان­هاي مختلف، تبلیغات گرافیکی چاپی و آنلاین را به عنوان فرآيندي قلمداد مي­كنند كه سازمان­ها را قادر مي­سازد، از دارايي­هاي خود چه محصولات و چه خدمات ، براي ايجاد ارزش در سازمان­ها  و افزایش سود استفاده كنند.

علاقه سازمان­ها به تبلیغات گرافیکی به خاطر تاثير مثبت آن، بر نتايج سودآوري مانند افزايش توليد و نوآوري در كالاها و خدمات می­باشد، گفتنی است شركت با قابليت طراحی گرافیکی ، نوآوري بيشتري دارد. در حقيقت تاثير تبلیغات موثر از طريق ايجاد تفكرات جديد در توليد و نوآوري­هاي عمومي مي­باشد، تبلیغ براي سازمان، به تنهايي منبع مهمي نيست. بلكه تبلیغات براي عمل و بهبود عملكرد و برندینگ مهم است.

اهمیت هریک از روشهای تبلیغاتی و بهترین حالت بهره برداری از هرکدام را برای شما شرح خواهیم داد:

طراحی گرافیکی کاتالوگ های تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ و بروشور در ذهن صاحبین صنایع به خاطر اطلاع آنها از ویژگی های مختلف محصولات و خدمات و برند سازمان شان ، یکی از روشهای تبلیغاتی هدفمند است  . در هر نوع صنعتی کاتالوگ به عنوان یکی از بهترین راه های معرفی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار میگیرد ، بسیاری از سازمانها از چندین ورژن متفاوت کاتالوگ و بروشور برای معرفی حوزه های مختلف و معرفی خود به مخاطبان استفاده میکنند. کاتالوگ کتابچه ای تبلیغاتی و اطلاع رسانی است که در ابعاد متفاوتی طراحی میشود ولی معمولا ابعاد A4 , A5   در کاتالوگ های از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در کاتالوگ اطلاعات تخصصی یک محصول و یا جمعی از محصولات هم خانواده ذکر میشود .تصاویر مرتبط با محصولات درج میشوند ، و اطلاعات تماس یک شرکت بر روی جلد کاتالوگ درج میگردد. همچنین نوعی از کاتالوگ های به منظور معرفی دستگاه و ابزار آلات ویژه ای طراحی میشوند . بروشور نیز نوعی از کاتالوگ است که با شمایلی متفاوت و بیشتر به منظور اطلاع رسانی و آموزش مورد استفاده قرار میگیرد.طراحی کاتالوگ و بروشور از روشهای قدیمی و البته پرکاربرد تبلیغات گرافیکی هستند و جهت هرنوع کاری موثر و پربازده میباشند.

 

اهمیت طراحی کاتالوگ ، بروشور ، لوگو ، بیلبورد ، ست اداری

طراحی لوگو و طراحی کاتالوگ , طراحی بیلبورد و بنر تبلیغاتی ، طراحی پوستر و استند و طراحی بسته بندی به عنوان اجزا  اصلی تبلیغات چاپی در سطوح مختلف و منطبق با درخواست مدیران و هدف های  سازمانها صورت می پذیرد. در صورت تمایل و نیاز مدیران و باتوجه  به نوع محصول و کالاها و خدمات یک شرکت ، تحقیقات بازار در مورد رقبا و محصولات موجود در بازار صورت میپذیرد. امروزه قدرت شرکت ها در عرصه رقابت ،تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات باید توسط آژانس ها و مشاوران تبلیغاتی شکل بگیرد . بدین صورت که اگر سازمانی سفارش طراحی کاتالوگ و طراحی بسته بندی , طراحی بیلبورد و طراحی لوگو و کاراکتر تبلیغاتی خود را به یک مشاور و شرکت  تبلیغات بی تجربه بسپارد و در مقابل شرکتی که تبلیغات گرافیکی خود را به صورت دقیق بطراحی مینماید  و از طراحی لوگو و ست اداری تا طراحی کاتالوگ و بروشور و حتی طراحی سایت را به همراه یک مشاور و مجری تبلیغات علمی و با تجربه پیش می برد، قطعاً در بازار نیز مشکلات بیشتری خواهد داشت و سهم بازار به مراتب کمتری از مشتریان را به خود اختصاص میدهد.

 

طراحی لوگو مهمترین عنصر تبلیغات

اصلی ترین جز طراحی گرافیکی تجاری ، طراحی لوگو به عنوان هویت بصری و نماد تبلیغاتی و برند یک سازمان میباشد.لوگو مفهومی فراتر از یک تصویر گرافیکی دارد و باید به نوعی طراحی و پردازش شود که دربرگیرنده تمام مشخصات یک سازمان و یا برند باشد .اگر به برندهای بزرگ دنیا توجه داشته باشید متوجه میشوید که لوگوی ویژه و خاص خود را دارند و در طول زمان فعالیت همواره همراه آنان بوده و بعضا با تغییراتی اندک به شکل امروزی در آمده اند. نام شرکت ، محصولات و خدمات ، ویژگی های سازمان ، رنگ سازمانی ، کاراکتر تبلیغاتی و اهداف سازمان باید در طراحی لوگو به خوبی پدیدار شود . مشتریان شما ، شرکت شما را با لوگوی آن میشناسند و اگر میان آرم دو سازمان مشابهت زیادی وجود داشته باشد ناخودآگاه مزیت رقابتی خود را از دست میدهد و منجر به افت کیفیت تبلیغات میگردد.طراحان ما به منظور ارائه خدمات بهینه طراحی لوگو به مشتریان و کارفرماهای خود ابتدا جز به جز سازمان و شرکت و کسب و کار شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهند و وقتی شناخت دقیقی از آن پیدا کردند ، اقدام به ارائه اتودهای طراحی متناسب با سلیقه شما میکنند. مراحل طراحی لوگو و آرم بسیار تخصصی میباشد و نیاز به همراهی همزمان مشاوران بازاریابی با متخصصین برندینگ و طراحان خبره دارد .

 

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

یکی دیگر از مهمترین تبلیغات گرافیکی که حتما باید توسط آژانس ها و شرکتهای حرفه ای تبلیغات گرافیکی انجام شود ، طراحی بیلبورد میباشد. بیلبوردها ، تابلوها و بنرهای بزرگ تبلیغاتی و اطلاع رسانی هستند که در اتوبان ها و خیابان ها و سردر مکانهای عمومی نصب میشوند. بیلبورد کاربرد زیادی در تبلیغات محیطی دارد و باتوجه به اینکه از سایز و ابعاد معمولا بزرگی برخوردار است ، مخاطبان فراوانی را هدف قرار میدهد.  طراحی بیلبورد براساس ابعاد مدنظر کارفرما انجام میشود. بیلبورد به عنوان ابزاری جهت اطلاع رسانی بوده و بنا به تعریف تخصصی یک صفحه است که بر روی سطحی افقی یا عمودی نصب میشود.در عصر گذشته نیازهای بشر ایجاب می کرد که این سیستم به وجود آید. در حقیقت می توان بیلبورد را به عنوان رفع نیازهای جامعه به خاطر انتقال اطلاعات در سطح یک شهر یا روستا به وجود آمد.طراحی بیلبورد  در بین جنگ های جهانی اول و دوم نقش پررنگی در تبلیغات در روابط عمومی جنگ بازی کرده است . طرفین جنگ به واسطه همین تبلیغات روی کار آمدند و شکست خوردند و  بنابراین نقش بیلبوردهای بزرگ در کنار دیگر رسانه های تبلیغات در جذب مخاطبین در جامعه بسیار مهم است .

 

1101 نمایش