AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 فروردين 1398 ساعت 13:30

رد شایعات مربوط به ترک خوردن سد کرخه

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: در حال حاضر سد کرخه در پایداری کامل قرار دارد و شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر ترک خوردن این سد و یا اوضاع نابه‌سامان در این سد یا سدهای دیگر همچون گتوند و سیمره منتشر می‌شود، صحت ندارد.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این مساله در حال حاضر خروجی سد کرخه کاهش یافته تا وضعیت اهواز بهبود یابد، اظهار کرد: می‌توان گفت که در حال حاضر وضعیت بهبود یافته و شرایط نرمالی را در سدهای کشور شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که کم کردن خروجی سد کرخه و گتوند به مناطق پایین دست همچون اهواز و شهرهای دیگر شرایط را نرمال خواهد کرد، ادامه داد: هیچ مشکلی برای این مناطق وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل درباره اقدامات صورت گرفته برای پس‌زدگی فاضلاب در شهر اهواز گفت: مشکل پس‌زدگی فاضلاب ناشی از چند نقطه بحرانی در این شهر به دلیل ریزش شبکه‌های فاضلاب بود که برای مهار این مشکل دو پروژه اضطراری تعریف شده و طبق برنامه در مرحله‌ی اجرا قرار گرفته است.

به گفته وی، تیم‌های عملیاتی در حال فعالیت هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بحث پس‌زدگی فاضلاب برطرف شود و برای این مهم نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

افزایش حجم نگهداری آب در سد سیمره برای کاهش فشار بر کرخه

وزیر نیرو هم از تصمیم این وزارتخانه برای افزایش حجم نگهداری آب در سد سیمره به منظور کاهش فشار بر سد کرخه خبر داده است.

اردکانیان گفته است: اتفاق خوبی که ما را مجاب کرد به این تجدید نظر با حمایت‌های دولت و پشتیبانی‌های معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و ان شاالله استاندار خوزستان که ما بتوانیم به صورت موقتی حجم نگهداری آب در مخزن سیمره را افزایش داده و فشار روی کرخه را کم بکنیم و با کاهش این فشار امکان کاهش خروجی را داشته باشیم که به این تصمیم رسیدیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: به‌رغم عدم قطعیتی که در ذات بحث هیدرولوژی هست، سعی می‌کنیم با دقت بالا و تقریب حداقل به اصطلاح ورودی و خروجی‌ها را تنظیم کنیم، ما سازه‌های بزرگی مثل سد گتوند و سد کرخه داریم که در دوران بهره‌برداری برای اولین بار است به این ارتفاع می‌رسند و ما موظف هستیم دستورالعمل‌های بهره برداری را رعایت کنیم.

973 نمایش