تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 فروردين 1398 ساعت 13:10

خیابانی در تهران به نام «جمشید مشایخی» شد

اعضای شورای شهر تهران در اولین جلسه شورا در سال ۹۸ به تغییر نام خیابان «ج» واقع در منطقه ولنجک به نام «جمشید مشایخی» رأی مثبت دادند.

احمد مسجد جامعی صبح امروز در دستور جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه جمعی از اهالی سینما و خانواده مرحوم جمشید مشایخی ابراز تمایل کردند که خیابان محل سکونت وی به نام آن مرحوم نامگذاری شود، گفت: بر همین اساس در این جلسه دو فوریت تغییر نام خیابان «ج» به نام جمشید مشایخی را ارائه می کنم.

مرتضی الویری در واکنش به این پیشنهاد گفت: من از علاقه مندان و دوستداران مرحوم جمشید مشایخی هستم اما واقعیت این است که نباید این پیشنهاد با قید دو فوریت به شورای شهر بیاید، چرا که دو فوریت معنای خاص دارد و به این معنا است که ضرر و زیانی متوجه شهر می شود ، اما حالا اگر این تغییر نام در این جلسه انجام نشود، چه زیانی به شهر می رسد؟

همچنین محمود میرلوحی در واکنش به این پیشنهاد گفت: به نظرم باید قبل از آن که هنرمندان و افراد معروف دار فانی را وداع بگویند، معبری را به نام آنها کنیم نه این که منتظر بمانیم که آنها فوت کنند و بعد از آن خیابانی را به نامشان نامگذاری کنیم.

نهایتاً اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت طرح پیشنهادی مبنی بر تغییر نام خیابان «ج» به نام جمشید مشایخی رأی مثبت دادند و با رای اعضا خیابان «ج» در منطقه ولنجک به نام جمشید مشایخی نامگذاری می شود.

1115 نمایش

نظر دادن